Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 08 30

Rugsėjį visus moksleivius apdraus, o vairuotojus tramdys naujais kelio ženklais

Rugsėjį į Vilniaus gatves sugrįžta moksleiviai. Ypač šis mėnuo sudėtingas patiems mažiausiems mokinukams, kurie dar turi mažai įgūdžių, kaip reikia elgtis gatvėje. Sunkumų iškyla ir vairuotojams, todėl kasmetinės akcijos „Apsaugok mane“ jie raginami važinėti lėčiau ir atsargiau. O jų dėmesį bus bandoma atkreipti naujais trimačiais lipdukais.
Rugsėjį moksleivius saugos draudimu ir išskirtiniais kelio ženklai.
Vairuotojus ragina važinėti lėčiau ir atidžiau, kad nenukentėtų vaikai. / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Jau dvyliktą kartą visi Lietuvos moksleiviai rugsėjį yra apdraudžiami nuo nelaimingų atsitikimų gatvėse. Taip pat atnaujinamos perėjos, statomi nauji kelio ženklai. Šiemet trimačiais lipdukais – krepšinio kamuoliais – paženklinta apie 50 prie mokyklų esančių pavojingiausių miesto perėjų.

Naujos perėjos ir įspėjimai

Įrengta 15 naujų pėsčiųjų perėjų, 21 naujas greitį mažinantis kalnelis prieš perėjas ir pavojingose gatvių vietose, 7 vietose įrengti nauji automobilių kelių atitvarai, 5 nereguliuojamose perėjose įrengtos papildomos surenkamos saugumo salelės, reguliuojamose pėsčiųjų perėjose ir sankryžose įrengti 64 geltoni įspėjamieji skydai „Pėsčiųjų perėja“, pėsčiųjų perėjos pažymėtos mirksinčiais atšvaitais su saulės baterijomis, tokie mirksintys atšvaitai įrengti pėsčiųjų perėjų saugumo salelėse. Geltoni įspėjamieji trikampiai su „Apsaugok mane“ ženklu sostinės vairuotojų dėmesį atkreips 678 vietose.

„Norime priminti vairuotojams, kad rugsėjo 1-oji jau čia pat, o Vilniuje daugiau negu 60 tūkst. moksleivių pradės lankyti mokyklą. Tarp jų – apie 4 tūkst. pirmokėlių. Todėl prašome vairuotojų būti atidiems, nes vaikai dar neturi įgūdžių“, – teigė Vilniaus meras Artūras Zuokas.

Skaičiai, anot mero, yra iškalbingi – pernai tebuvo trys nelaimingi atsitikimai, tačiau vaikai rimčiau nenukentėjo.

Apdraus mėnesiui

Šiemet, kaip ir kasmet, visi Lietuvos moksleiviai rugsėjį bus apdrausti nuo nelaimingų atsitikimų. Anot „Lietuvos draudimo“ gen. direktoriaus Kęstučio Šerpyčio, nors Vilniuje jau kelerius metus itin skaudžių nelaimių nepasitaikė, visoje Lietuvoje tokių būta.

„Draudimas šiemet išplečiamas, bus mokama ne vien už tuos įvykius, kurie nutinka specialiai pažymėtose perėjose, bet ir nutikus nelaimei bet kur gatvėje, jeigu nukenčia moksleivis. Pernai statistika buvo gana liūdna. Meras kalbėjo apie miestą, tačiau visoje Lietuvoje rezultatai prastesni – turėjome 11 draudžiamų įvykių, kuriuose trys moksleiviai žuvo“, – sakė K.Šerpytis.

„Užpernai mes turėjome devynis atvejus Vilniuje, kai nukentėjo vaikai, o pernai tik tris. Jau bent penkerius metus neturime žuvusių sostinėje vaikų, tai iš tikrųjų džiugina“, – apie situaciją sostinėje kalbėjo Kęstutis Lančinskas, Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininkas.

Policijos vadovas taip pat patarė vairuotojams nepamiršti, kad jie nėra vieninteliai eismo dalyviai, todėl privalo jausti pagarbą pėstiesiems, ypač mažiesiems eismo dalyviams, einantiems per pėsčiųjų perėjas. „Dauguma mūsų turime vaikų, todėl reikėtų pagalvoti, kad pėsčiųjų perėjoje gali eiti ir mūsų pačių vaikas. Todėl geriau važinėti atidžiau“, – kalbėjo K.Lančinskas.

Eismas pirmosiomis rugsėjo savaitėmis bus intensyvesnis ir dėl prasidedančio Europos vyrų krepšinio čempionato, tačiau esą ir policijos pajėgos dirbs didesnės.

Geriau – važiuoti lėčiau

Greičio įtaką stabdymo keliui pademonstravo šių metų akcijos „Apsaugok mane“ ambasadorius, lenktynininkas Darius Jonušis. Jo atliktas bandymas parodė, kad važiuojant 70 km/val. greičiu stabdymo kelias pailgėja net 9 metrais, palyginti su stabdymo keliu, jeigu būtų važiuojama 50 km/val.

„Valdžia, partneriai ir visi suaugusieji padarė viską, ką galima padaryti, kad vaikai būtų saugesni. Noriu pabrėžti, kad naujai paženklintos perėjos nėra tik tiesiog raudona linija. Ji ir trumpina stabdymo kelią, ypatingai tai jaučiama kai lyja, kelio danga yra šlapia. Trimatės erdvės lipdukai taip pat pagelbės. Pagrindinis darbas, kurį turi padaryti patys vairuotojai, – važiuoti lėčiau ir būti atidesniems“, – sakė lenktynininkas D.Jonušis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius