Dabar populiaru
Publikuota: 2018 rugpjūčio 24d. 15:42

Rusnės estakados statybos: VPT įžvelgia, kad viena bendrovė turėjo daugiau informacijos

Estakados Rusnėje statybos
15min nuotr. / Estakados Rusnėje statybos

Konkursą dėl Rusnės estakados statybos darbų laimėjusios bendrovės „Kauno tiltai“ kartu su „Tiltų ekspertų centru“ turbūt turėjo geresnės informacijos nei kiti tiekėjai, LRT RADIJUI sako Viešųjų pirkimų tarnybos direktorė Diana Vilytė. Tačiau susisiekimo ministras Rokas Masiulis ir Automobilių kelių direkcijos tarnybos laikinasis vadovas Vitalijus Andrejevas įsitikinę priešingai – visos bendrovės turėjo vienodas sąlygas.

R.Masiulis: nematau, kodėl reikėtų piktintis

LRT Tyrimų skyriaus duomenimis, Rusnės estakados statybos konkursą laimėjusios kelių įmonės turėjo išskirtinės informacijos, kuri buvo neprieinama kitiems konkurso dalyviams. Įtarimų dėl to kyla ir Viešųjų pirkimų tarnybai.

Kaip LRT RADIJUI sako susisiekimo ministras R.Masiulis, konkursuose dažnai pasitaiko rangovų skundų dėl kitų konkurso dalyvių ar paties konkurso. Vis dėlto ministras neatmeta galimybės, kad skundas gali būti pagrįstas.

„Tai gana dažnas dalykas – ir vieni kitus skundžia, ir konkursus skundžia, nes rangovai žiūri savo komercinių interesų. Ar galėjo kuris nors vienas rangovas gauti kažkokią informaciją iš kokio nors Automobilių kelių direkcijos darbuotojo? Man sunku pasakyti. Neseniai turėjome ir bylą, kai darbuotojas buvo atleistas dėl ryšių su rangovais. [...] Neatmesčiau, kad vienas ar kitas [panašus] žmogus galėjo būti.“

LRT Tyrimų skyriaus tyrime minimas buvęs Automobilių kelių direkcijos darbuotojas Petras Tekorius, kuris vėliau tapo bendrovės „Kauno tiltai“ generalinio direktoriaus patarėju. R.Masiulis, reaguodamas į šią informaciją, teigia, kad sutapimų galima įžvelgti daug kur, tačiau pabrėžia – kai buvo skelbiamas konkursas apie tai, kad reikės papildomų paslaugų, nežinojo pati Automobilių kelių direkcija.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Rokas Masiulis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Rokas Masiulis

„Sakyčiau, kad reikėtų pasižiūrėti į esmę – kai buvo skelbiamas konkursas, Kelių direkcija neturėjo informacijos, kad reikės nukasti durpes. Konkursas buvo paskelbtas dėl estakados ir dėl kelio sutvarkymo. Dabar, kai buvo atlikti tyrimai ir buvo sužinota, kad yra durpių, skelbiamas naujas konkursas“, – sako R.Masiulis.

Jo nuomone, net rangovui sužinojus kokios nors papildomos informacijos tai negalėjo pakeisti galutinio rezultato, nes dėl papildomų durpių nukasimo darbų skelbiamas atskiras konkursas. Jo nuomone, apie reikalingą durpių nukasimą Automobilių kelių direkcija iš anksto nežinojo, nes dažniausiai tokie darbai nereikalingi.

„Manau, kad jie skubėjo skelbti konkursą neatlikę visų detalių tyrimų, nes Lietuvoje tų durpių nėra. Šį kartą jos pasitaikė. Tai nutiko ir keliuose kituose konkursuose. Vadovybė skubėjo, estakada buvo pradėta statyti ir tai bus pabaigta, o dėl likusio kelio gabalo bus skelbiamas naujas konkursas. Nematau, kodėl reikėtų piktintis, juk visi rangovai gali tame konkurse dalyvauti“, – tvirtina R.Masiulis.

Atotrūkis tarp tiekėjų pasiūlymų – keli milijonai eurų

Automobilių kelių direkcijos laikinasis direktorius V.Andrejevas laikosi panašios pozicijos kaip ir R.Masiulis. Nors konkurso dalyviai kreipėsi dėl dviprasmiškai suformuluotų konkurso sąlygų, V.Andrejevas tvirtina, kad buvo nurodyta, jog durpių nukasimo ar kitų papildomų darbų tiekėjai įvertinti neprivalo.

„Tai esminis subjektas, apie ką dabar diskutuojame, nekalbant apie žmones, kurie atstovauja ar Automobilių kelių direkcijai, ar „Kauno tiltams“. [...] Buvo, atrodo, aštuonių skirtingų tiekėjų paklausimai, ar reikalinga numatyti išdurpinimo darbus. Automobilių kelių direkcija pateikė atsakymą, kad tiekėjai neturi šių darbų įvertinti, kad šias paslaugas Kelių direkcija pirks atskiru pirkimu“, – LRT RADIJUI komentuoja V.Andrejevas.

Jo tvirtinimu, būtent dėl tokių konkurso sąlygų, nė viena bendrovė negalėjo turėti privalumo. V.Andrejevas pabrėžia – papildomi darbai buvo nustatyti tik tada, kai buvo atlikti geologiniai tyrimai. Dėl šių darbų skelbiamas atskiras konkursas, kuriame gali dalyvauti visos norinčios bendrovės.

„Jeigu kalbame apie „Kauno tiltus“, privalumo negalėjo būti. Vėlesniame konkurse, kuris bus atviras, galės dalyvauti ir kiti. Viešųjų pirkimų įstatymas leidžia pirkti iš to paties tiekėjo, tačiau Automobilių kelių direkcija pasirinko kitą būdą – dėl papildomų darbų skelbti atskirą konkursą“, – sako V.Andrejevas.

Anot jo, statyti estakadą pasiūlymus pateikė penki tiekėjai. Pigiausias pasiūlymas buvo bendrovės „Kauno tiltai“ kartu su „Tiltų ekspertų centru“. Jų pasiūlyta kaina – 4,5 mln. eurų. Kiti tiekėjai, tvirtina V.Andrejevas, projekto kainą įvertino nuo 8,1 iki 12,6 mln. eurų.

„Estakados papildomų darbų kelių direkcija neperka. Ji bus pastatyta už tuos 4,5 mln. eurų. [...] Estakados statybai geologiniai tyrinėjimai buvo atlikti [iš anksto]. Jie buvo pateikti konkurso metu ir tiekėjai privalėjo tai įvertinti“, – nurodo V.Andrejevas.

Viešųjų pirkimų tarnyba kreipėsi į konkurso dalyvius

Viešųjų pirkimų tarnybos direktorė D.Vilytė su kitų LRT RADIJO pašnekovų pozicijomis nesutinka. Jos aiškinimu, tarnybai kyla klausimų dėl konkurso sąlygų. Dėl to buvo pateikti paklausimai konkurse dalyvavusiems tiekėjams.

„Kreipėmės į tiekėjus, kurie dalyvavo pirmajame konkurse, klausdami, ar tikrai jie įskaičiavo į siūlomą kainą durpių nukasimo ir polių sutvirtinimą. Dabar esame gavę atsakymus iš dviejų tiekėjų, laukiame kitų. Pagrindinis aspektas – kainos skirtumas tarp pirmo tiekėjo, kuris laimėjo šį konkursą, ir kitų keturių, yra 6 mln. eurų. Tai didelė suma“, – akcentuoja D.Vilytė.

Jos teigimu, pirmąjį konkursą dėl estakados ir kelio statybos, kuris vyko praėjusių metų pabaigoje, verslo atstovai apskundė dėl neaiškių sąlygų. D.Vilytės teigimu, į tokią pretenziją turėtų atsižvelgti ir pati Automobilių kelių direkcija.

„Verslas skundė, kad nurodoma sąlyga „esant poreikiui“, kuri nėra aiški. Matyt, jeigu kalbame apie projektų valdymą, gavus tokią pretenziją, Automobilių kelių direkcija turėjo stabdyti konkursą, atlikti geologinius tyrimus“, – teigia D.Vilytė.

LRVK/ Dariaus Janučio nuotr./Diana Vilytė
LRVK/ Dariaus Janučio nuotr./Diana Vilytė

Ji taip pat priduria, kad derėtų tiksliai nustatyti, kiek žmonių turėjo informaciją apie tai, kad gali būti arba bus reikalingi durpių nukasimo darbai: „Dėl durpių buvimo ar nebuvimo, žinojimo ar nežinojimo [...] norėtųsi kalbėti faktų kalba – kiek žmonių žinojo, kad ten yra durpių, kiek nežinojo. [...] Šiandien matome, kad išeities duomenis turbūt vienas tiekėjas turėjo geresnius, lyginant su kitais.“

Tokią išvadą D.Vilytė tvirtina daranti besiremdama konkrečiais faktais. Jos aiškinimu, „Tiltų ekspertų centras“ galimybių studiją buvo atlikęs dar 2007 m. Paskui jis dalyvavo rengiant techninį projektą, atliko tyrimus.

„Jie turbūt turėjo geresnės informacijos. Kai yra tokia kaina, toks atotrūkis... Jie turbūt žinojo kas bus. [...] Matyt, dar anksti komentuoti ar užsipulti, bet klausimų tikrai kyla. [...] Kad būtų išsklaidytos abejonės dėl Automobilių kelių direkcijos veikimo ir įtakos jai, kad visiems būtų aišku ir tiekėjams neliktų nuoskaudų, reikia išsiaiškinti ir apie kitus klausimus. Tai turbūt padarysime vertindami abu arba vieną iš pirkimų. Laukiame atsakymo iš verslo“, – apibendrina D.Vilytė.

Pagal LRT RADIJO laidą „Lietuvos diena“ parengė Vaida Kalinkaitė-Matuliauskienė.

Lrt.lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Prošvaistė „Brexit“ aklavietėje: Britaniją išgelbės muitų sąjungos su ES sukūrimas?

Tiesiogiai 15min iš Dakaro Gazas

Dakaro podiumas: po įtemptų dešimties dienų lenktynininkų laukia medaliai

Gyvenimas

Ieškomas priešnuodis savižudybėms: nusižudžiusiųjų artimieji kviečiami dalyvauti tyrime

Gazas

Užsispyrėlis Balys Bardauskas važiuoti toliau bandė net ir lūžusiomis rankomis

Vardai

„Atspėk, kas dėžėje“ – juoko pliūpsnis: tokių išsigandusių Anželos ir Žygio Gečų dar nematėte

Aktualu

„Mes ne prieš, bet...“: šįkart ir prieš, ir už Saulių Skvernelį

Aktualu

Įvertino S.Skvernelio galimybes: užsipuldamas žiniasklaidą gali užlipti ant grėblio

15min tema Aktualu

Zelandų pora išvyko be mergaitės: teismas neleido įvaikinti devynmetės ir dėl tarnybos klaidos

Gazas

Kelininkai skelbia ekstremalią padėtį

„Eurolygos diena“: ypatingas treneris Kaune – NCAA legenda, nudegusi sekso skandale (2/4)

Mokslas.IT

Paaiškėjo, kad Saturno žiedai „labai jauni“

Vardai

Internete kaip virusas plinta dešimties metų iššūkis: neatsispyrė ir Lietuvos garsenybės

Aktualu

Sukilusių respublikonų neužteko: sankcijų O.Deripaskos kompanijoms nebeliks

Aktualu

Švedijoje dingo lietuvis: pareigūnai prašo pagalbos

Gyvenimas

Kaunietė pasidalijo nemalonia patirtimi Kauno ligoninėje: „Mama kenčia baisią smarvę“

Kultūra

Andrius Jakučiūnas: Neišmindžiotais rašytojų takais, arba Kur sugauti senąją literatūros dvasią (II)

Aktualu

Nufilmuota, kaip Tauragėje policija elektrošoku tramdė prieš „Luminor“ protestavusį vyrą

24sek

„Panathinaikos“ trenerio susižavėjimas nustebino L.Lekavičių: „Galvojau, visai nežaisiu“

24sek

Eurolygoje – „Olympiakos“ pergalė ir parblokšta „Barcelona“

24sek

Tylenį L.Lekavičių bandantis prakalbinti R.Pitino: „Norėčiau turėti 13 tokių kaip jis“

Vardai

Karalienės Elizabeth II vyras, 97-erių princas Philipas pateko į avariją

Aktualu

Vilniuje netyčia pragręžtas vandentiekis: Žemaitės gatvė liks uždaryta per naktį, troleibusai važinės aplinkui

Verslas

Nei juoktis, nei verkti: ekonominė krizė Turkijoje žlugdo pilių projektą

Aktualu

„Žirkles“ padaręs vilkikas kelyje Leipalingis-Serijai nulėkė į griovį

Sportas

Dominavusi „Barcelona“ pateko į Karaliaus taurės ketvirtfinalį

Naujienos

Aktualu

J.Boltonas: JAV sankcijos Rusijai liks galioti, kol Maskvos elgesys pasikeis

Aktualu

Vilniuje girtutėlės vairuotojos bandymą bėgti pareigūnai sustabdė aukodami savo automobilį

Verslas

Vaiko pinigų didinimui prireiks 130 mln. eurų papildomų lėšų

Sportas

Škotijos žiniasklaida trimituoja: „Sūduva“ Glazge šansų neturi

Vardai

Įsimylėjėliai J.Phoenixas ir R.Mara savo jausmus atskleidė dramoje apie charizmatišką karikatūristą

Aktualu

Užterštumas Klaipėdoje normų neviršija, bet blogas kvapas juntamas, teigia specialistai

Aktualu

Petro Porošenka: Ukraina privalo negrįžti į Rusijos įtakos zoną

Verslas

Teismas turės iš naujo spręsti, ar reikia griauti „Misionierių sodų“ daugiabučius

Aktualu

Japoniją pasiekęs smarkus taifūnas sutrikdė susisiekimą

Mokslas.IT

„Google“ užblokavo su Iranu susijusių paskyrų, iš kurių vykdyta dezinformacijos kampanija

Verslas

Rokas Masiulis prabilo apie verslo atstovų grasinimus ministerijai

Pasaulis kišenėje

Keliautojai kviečiami pažinti Baltijos dvarus ir išrinkti svetingiausius

Kultūra

Šiauliai nepasikuklino: į gimtadienį sukvietė visas garsiausias žvaigždes

Verslas

Garsioji „Rotonda“ pagaliau atgims – bus džiazo, klasikinės muzikos, poezijos

24sek

Kazys Maksvytis – apie derybas su Deividu Gailiumi ir „Neptūno“ rizikas

Kultūra

Lina Ever: Širdies projektas

Maistas

Keptos kriaušės su mėlynojo pelėsio sūriu

Aktualu

Apkaltos komisija siūlo kreiptis į teismą dėl V.Titovo pasisakymų apie partizanų vadą

Vardai

Jūratė ir Česlovas Norvaišos – apie draugystės pradžią, besikeičiantį Kauną ir čia prabėgusią jaunystę

24sek

Į Kauną atvykęs Thomas Walkupas: „Esu labai universalus krepšininkas“

Verslas

Kiek šiandien kainuoja A.Zuoko reklamuoti žetonai – nuostoliai teko investuotojams

Vardai

Jazzu ir Jono Nainio premjera: įvertinkite dainą „Keep it to myself“ – taps rudens hitu?

Mokslas.IT

Artėja „suprojektuotų vaikų“ era: redaguosime žmogaus embrionus?

Aktualu

Ridas Jasiulionis: Subtilios kovos vasaros kaitroj

Vardai

Su Monica Bellucci išsiskyręs Vincent'as Casselis ruošiasi vesti 30 metų jaunesnę mylimąją

Vardai

Gera keliauti kartu

Praktiški patarimai

Video

03:27
00:29
01:11
Parašykite atsiliepimą apie 15min