Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Seime liejosi aistros: linkstama nedrausti alkoholio reklamos

Seimo posėdis
BFL/Tomo Lukšio nuotr. / Alus
Šaltinis: 15min
0
A A

Ketvirtadienį Seime vyko tikras šou. Kiekvieną pasisakymą lydint plojimams parlamentarai ėmėsi spręsti, ar atšaukti alkoholio reklamos draudimą nuo 2012-ųjų. Po svarstymo parlamentarai nutarė, kad tokia reklama neturėtų būti draudžiama. Seimui dėl šio įstatymo reikės balsuoti dar kartą.

Po svarstymo už tai, kad alkoholio reklama nebūtų draudžiama balsavo 55 Seimo nariai, prieš buvo 35, susilaikė 13. Vieningai už įstatymą balsavo socialdemokratai, libercentristai, Liberalų sąjūdžio ir Darbo partijos atstovai.

Laidėsi įžeidimais

Seimui žengus dar žingsnį link to, kad alkoholio reklama liktų eteryje, parlamentaras Antanas Matulas iškart pareiškė, kad jei kitą kartą balsuodamas Seimas nutars, jog alkoholio reklama turi likti ekranuose, jis kreipsis į prezidentę Dalią Grybauskaitę, kad įstatymas vis tiek būtų vetuotas.

Tuo tarpu Ekonomikos komiteto pirmininkas Dainius Budrys pasidžiaugė, kad Seime laimi ekonominė logika, o ne „karvutės intelekto šokėjai“.

Ši replika nebuvo pati skambiausia iš ketvirtadienį skambėjusių Seimo posėdžių salėje. Parlamentarai nevengė ir tokių žodžių, kaip „žudikai“, „girdytojai“, „parsidavėliai“.
 

Čia Seimo posėdžių salė, o ne teatras, - priminė Seimo pirmininkė.

Pasisakantys už alkoholio reklamos draudimą teigė, kad alkoholio reklama prisideda prie tautos girdymo, o vaikai šios reklamos paveikti esą be aliuzijų į alkoholį nesugeba paaiškinti žodžių „švyturys“ ir „Utena“ reikšmės. 

Tuo tarpu oponentai tikino, kad vaikų naktimis reklama apskritai neturėtų pasiekti, ir ragino kolegas nemanipuliuoti visuomenės nuomone.

„Gerų tėvų vaikai po 23 val. jau guli lovose“, – sakė Seimo narys Andrius Mazuronis.

Be to, šios pusės atstovai labiausiai piktinosi dėl to, kad siūlantys drausti reklamą neskaičiuoja, kiek pinigų dėl to praras Lietuvos ekonomika.

„Drausdami reklamą darytume meškos paslaugą savo ekonomikai, nes ta reklama vis tiek ateis iš rusiškų kanalų, iš interneto“, – sakė „darbietis“ Kęstutis Daukšys.

Seime lyg teatre

Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas Seimo posėdžių salės balkone stebėjo ir visuomenės atstovų būrys. Į Seimą susirinko tiek sveikos gyvensenos propaguotojai, kurie ragino reklamą drausti, tiek sporto gerbėjai ir alkoholio pramonės atstovai, kurie pasisakė už leidimą reklamuotis ribotu laiku. Jie plojimais ir replikomis lydėjo kone kiekvieną pasisakymą.

„Aplodismentams čia ne vieta, nes čia Seimo posėdžių salė, o ne teatras“, – susirinkusiuosius drausminti priversta buvo Seimo pirmininkė Irena Degutienė.

Seimas, svarstydamas įstatymo pataisas, ketvirtadienį nepritarė nė vienam siūlymui, nors jų būta nemažai. Parlamentaras Antanas Matulas siūlė draudimą atidėti iki 2014 metų, Saulius Stoma – įpareigoti pusę alkoholio reklamai skiriamo biudžeto išleisti dieną rodomai gėrimų antireklamai, Žilvinas Šilgalis siūlė leisti tik prekės ženklų reklamą.

Prie Alkoholio kontrolės įstatymo pataisų Seimas turės grįžti dar šiemet.

Seimui priėmus šį įstatymą 2012 metais, kaip ir dabar, alkoholio reklama televizijoje ir radijuje būtų draudžiama nuo 6 iki 23 valandos, būtų ribojama alkoholio reklama periodinių leidinių (laikraščių ir jų savarankiškų priedų, žurnalų) bei knygų pirmuosiuose puslapiuose, būtų negalima išorinė stipraus alkoholio, išskyrus alų, alaus mišinius, sidrą ir natūralios fermentacijos vyną, reklama.

Kaip ir dabar, alkoholio reklama būtų draudžiama vaikams ir paaugliams skirtuose laikraščiuose, žurnaluose, knygose, televizijoje ir radijuje, koncertų, cirko, diskotekų, jaunimo sporto ir laisvalaikio renginių, kitų masinių renginių, teatro spektaklių, kino ir videofilmų demonstravimo vietose, išskyrus šių renginių vietose esančias prekybos vietas, taip pat švietimo, sveikatos priežiūros įstaigose, visuomeninio transporto priemonių viduje ir išorėje, degalinėse ir jų teritorijoje, išskyrus ten esančias alkoholinių gėrimų prekybos vietas, ant atvirlaiškių, vokų ir pašto ženklų.

Anksčiau Seimas buvo priėmęs įstatymą, kad nuo 2012 metų Lietuvoje įsigaliotų visiškas alkoholio reklamos draudimas visuomenės informavimo priemonėse (televizijoje, radijuje, spaudoje ir internete) ir būtų visiškai uždrausta išorinė reklama. Bet koks alkoholio reklamos parodymas visuomenės informavimo priemonėse, nepriklausomai nuo jų jurisdikcijos, būtų vertinamas kaip alkoholio reklamos draudimo pažeidimas.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min