-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2008 08 21

Senamiesčio gatvėje – erotinis šou

Su sekso žaislais rankoje ekrane besirangančios pusnuogės merginos – tokie vaizdai iš ekranų mirga pačioje sostinės širdyje – Rūdininkų gatvėje. Miestiečiai piktinasi, kad šias scenas mato ir pro šalį einantys nepilnamečiai.
Senamiestyje kavinė klientus vilioja iš ekranų mirgančiais erotiniais vaizdais.
Senamiestyje kavinė klientus vilioja iš ekranų mirgančiais erotiniais vaizdais. / J.Kalinsko, D.Filmanavičiūtės nuotr.

Tokiu būdu erotinius vaizdus transliuojančiais ekranais „pasipuošusi“ erotinė kavinė vilioja klientus.

„Man gal ir nieko, bet jei pro šalį eitų vaikas iš treniruotės? Nenorėčiau, kad mano vaikai matytų tokius vaizdus“, – piktinosi vilnietė Dovilė, tokius vaizdus išvydusi vakare eidama senamiesčiu. Tokiu metu sostinės širdyje dūzgia gyvenimas, neretai galima pamatyti ir su atžalomis einančių vakarieniauti šeimų.

„Suprantu, kur link jūs sukate. Tokie vaizdai, kuriuos išvydo vilnietė, tokiu laiku tikrai negalėjo būti rodomi“, – „15min“ paklaustas apie viešai demonstruojamą erotiką atsakė bendrovės „OldTOwn“, valdančios kavinę „Erotic Cafe“, direktorius Jonas Žagminas. Anot verslininko, įmonė įstatymus žino ir „nieko neleistino nedaro“.

„Atviresnius erotinius vaizdus pradedame rodyti tik po vidurnakčio, kai tai jau leidžiama daryti“, – tikino pašnekovas.

Nors verslininkas tikina „nieko blogo“ tokioje reklamoje neįžvelgiantis, tačiau dieną rodomi vaizdai taip pat nedviprasmiški – erotinėmis pozomis išsirietusių merginų kūnus vos dengia rūbai. „Pusnuogėmis jų tikrai nepavadinsi. Nuotraukas specialiai darėme tokias, kad jos niekam neužkliūtų“, – teisinosi bendrovės „OldTOwn“, valdančios kavinę „Erotic Cafe“, direktorius J.Žagminas.  Jokių skundų bendrovė dėl rodomų vaizdų tikina nėra gavusi.

Kol miestiečiai „gano“ akis į nemokamą erotikos seansą, šioje kavinėje lankytojų netrūksta. Čia dažnai užsuka kompanijos, švenčiančios mergvakarius ar bernvakarius, užklysta ir užsienio turistų. „Būna, kad pavieniai atvykėliai teiraujasi apie artimiausius striptizo barus – bet tai nėra masinis reiškinys“, – sakė Vilniaus turizmo centro informacijos specialistas Valerijus Kirilovas. Pašnekovo teigimu, statistikos nėra, tačiau apie erotines kavines dažniausiai teiraujasi atvykėliai iš užsienio.

Žaloja psichiką

Erotiniai vaizdai, nors jie ir neatviri, specialistų teigimu, veikia vaikų sąmonę. „Tokia reklama tikrai pažeidžia bent jau reklamos etikos kodeksą. Deja, mūsų visuomenėje seksualumas tapatinamas su intymumu ir smulkūs pažeidimai dažnai lieka nepastebėti“, – apgailestavo šeimos psichologiją tyrinėjantis daktaras Gediminas Navaitis.

 Anot eksperto, vaikų ir ypač paauglių psichika tokiems dalykams yra „labai jautri“ ir dirba savo „juodą darbą“. „Negalima teigti, kad viena reklama juos paveikia, bet tai yra dar vienas lašas į pasaulėžiūros taurę, kuri tampa iškreipta, – pasakojo G.Navaitis. – Neveltui prieiga prie tokio pobūdžio informacijos yra ribojama, o filmai suaugusiems žymimi atskira įspėjančia simbolika“.

Kontroliuoti sudėtinga

Mechanizmas, kontroliuojantis erotinio pobūdžio informaciją, yra įtvirtintas Lietuvos įstatymų. Nusižengimai tvarkai numatyti Administracinės teisės pažeidimų ir Baudžiamajame kodeksuose. Erotinio pobūdžio informacijos neleistinas skleidimas užtraukia atsakomybę nuo 500 iki 1 tūkst. Lt baudas. Jei disponuojama pornografine medžiaga – nusižengimas gali baigtis ir areštu.

„Jei ekranai įrengti kavinės viduje, už stiklo, ir nepateikiama jokia garsinė informacija, mes nieko padaryti negalime“, – sakė savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus Kontrolės poskyrio vedėjas Marius Švaikauskas.

Anot specialisto, jei būtų pažeidimų, protokolą turėtų surašyti policijos pareigūnai, o nuobaudą skirti teismas. Tačiau, pasak M.Švaikausko, nustatyti pažeidimo pobūdį yra gana sudėtingas ir ilgas procesas.

„Nustatę pažeidimus, galime pateikti įspėjimus ir pranešimus. Dažniausiai pažeidėjus viešiname – tai daug efektyviau, nei kelių šimtų litų bauda. Tačiau reklamas vertiname tik iš etinės pusės ir nuobaudų skirti negalime“, – pasakojo Lietuvos „Reklamos biuro“ direktorė Jurga Andriuškevičiūtė.

Tokia reklama tikrai pažeidžia bent jau reklamos etikos kodeksą. Deja, mūsų visuomenėje seksualumas tapatinamas su intymumu ir smulkūs pažeidimai dažnai lieka nepastebėti. Sakė G.Navaitis.

Vadovės teigimu, lauko reklamas itin sudėtinga kontroliuoti, nes riba tarp erotikos ir jau neleistinų elementų labai siaura.

Biuras dar nėra gavęs skundų dėl erotinių klipų ar reklamų, tačiau miestiečiai dažnai skundžiasi apatinio trikotažo parduotuvių reklamomis, kuriose tai pat puikuojasi pusnuogiai kūnai. „Užfiksuojame skundus, tačiau pastaruoju metu pažeidimų nesame nustatę“, – sakė J.Andriuškevičiūtė.

EROTIKA AR PORNOGRAFIJA

Erotika – tai įvairios meno rūšys: dailė, skulptūra, fotografija, kinas, literatūra, kurių vaizduojami objektai išryškina nuogo žmogaus kūno grožį, žadina lytinį susijaudinimą, bet nėra vulgarūs kaip pornografijoje. Ši yra natūralus sueities (dažnai žmonių kūno) vaizdavimas arba aprašymas, siekiantis sukelti lytinį susijaudinimą. Terminas atsirado XVIII a., Prancūzijoje pasirodžius Retifo de la Bretono knygai „Pornografas, arba Padoraus žmogaus apmąstymai apie tikrą prostitucijos amoralumą“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius