Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 01 16 /2020 01 17

Senų automobilių „Žiurkų lenktynės“ – be leidimo per hidrografinį draustinį

Antrą sausio savaitgalį vykęs senų automobilių susibūrimas „Rat Race“ (Žiurkių lenktynės) – tikra pramoga auto sporto mėgėjams. Tačiau šalia organizatorių sukurtos trasos gyvenantiems žmonėms renginys sukėlė greičiau pykti nei pasigėrėjimą. Jų teigimu, kelių dešimčių senumo automobiliai važiavo per Veržuvos hidrografiniame draustinyje esantį upelį. Pavilnių ir Verkių regioninių parkų direkcija teigia leidimo tokiam renginiui nedavusi, o už saviveiklą gali grėsti bauda. Organizatorius tikina nežinojęs, kad beveik 80 ekipažų riedėjo per draustinį.
Senų automobilių pasivažinėjimas „Rat Race“ – per saugomą Veržuvos upelį
Senų automobilių susibūrimas „Rat Race“ – per saugomą Veržuvos upelį / H.Varnienės nuotr.

Šeštadienį renginio legalumu susidomėjo netoli Veržuvos upelio gyvenanti visuomenininkė, Lietuvos negalios organizacijų forumo direktorė Henrika Varnienė. Jos teigimu, buvo pastebėta išsirikiavusi, upelį kirsti pasiruošusi automobilių eilė.

„Automobiliai važiavo vienas po kito, klimpo į upelio dugną ir į smėlėtą krantą“, – 15min pasakojo ji.

Veržuvos upelis priklauso Veržuvos hidrografiniam draustiniui, kurį yra įsteigusi ir saugo Vilniaus miesto savivaldybė.

Tad pašnekovės vyras, nuėjęs paklausti, kas čia vyksta ir ar gautas Vilniaus miesto savivaldybės leidimas, anot H.Varnienės, sulaukė atsakymo, kad įstaiga yra informuota ir renginys vyksta teisėtai.

Savo nepasitenkinimą moteris aprašė ir feisbuke.

Į jį sureagavo lenktynių organizatoriai. RatRace.lt vardu buvo plačiai atliepta į moters nuogąstavimus. Kartu pridėta, kad leidimo važiuoti šiuo keliu, jų supratimu, nereikėjo.

„Trečia, taip pat nereikėtų iškart kaltinti Vilniaus miesto savivaldybės, kuri galimai išdavė leidimą važinėti per upelį. Ar Jūs matėte tą leidimą? Kaip tokį leidimą išvis galimą būtų gauti? Juk draustinio nuostatai tą būtent ir draudžia (riboti priėjimą prie draustinio, – red.) Kaltinat visus iš eilės be jokio pagrindo. Jokių leidimų važiuoti keliu, ačiū Dievui, dar nereikia“, – rašoma atsakyme H.Varnienei.

Leidimo neprašė

Visgi Pavilnių ir Verkių regioninio parko direkcija teigia, kad leidimas buvo būtinas, o be jo vykusias „Žiurkių lenktynes“ galima laikyti neteisėtomis.

„Kad nelegalu, tai yra faktas. Nebuvo kreiptasi nei leidimo, nei derinimo, nei nieko. Nei į mus, nei į savivaldybę, nei į miškininkus“, – sakė Jolanta Radžiūnienė, Pavilnių ir Verkių regioninių parkų direkcijos vadovė.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Jolanta Radžiūnienė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Jolanta Radžiūnienė

„Pažiūrėjau filmuotą medžiagą, tų mašinų tikrai daug. Jos su numeriais, panašu į renginį, kažkokias varžybas“, – pridėjo ji.

Savivaldybės nuostatai numato, kad specialaus leidimo reikia tuomet, kai, be kitų priežasčių, yra organizuojamas komercinis renginys.

Mano nuomone, leidimo važiuoti į Vilnių ar į parduotuvę niekas gi neima.

Dalyvio mokestis komandai „Rat Race“ renginyje, remiantis jų tinklalapiu, buvo 250 Eur, tad galima daryti prielaidą, kad renginys buvo komercinis.

Pasak direkcijos vadovės, Veržuvos upelio krantą po savaitgalio nuvyko apžiūrėti specialistai ir pamatė, kad buvo padarytas neigiamas poveikis gamtai.

„Miško keliukai išvažinėti, vienur daugiau, kitur mažiau. Kadangi dabar šlapia, toks įspūdis, kad truputėlį sužalojimas gamtos, toks kaip ir vandalizmas“, – teigė J.Radžiūnienė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Pavilnių regioninis parkas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Pavilnių regioninis parkas

Direkcijos vadovės tikinimu, net jeigu renginio organizatoriai būtų kreipęsi leidimo, jo nebūtų gavę dėl netinkamų oro sąlygų.

J.Radžiūnienės teigimu, surinkta informacija yra išsiųsta į Aplinkos apsaugos departamentą (AAD). Jie turėtų įvertinti aplinkybes ir galimai skirti baudą. Kokia ji galėtų būti, vadovė vertinti nenorėjo.

Savivaldybė: informavo apie susibūrimą, o ne lenktynes

Vilniaus miesto savivaldybė teigia gavusi organizatorių pranešimą apie rengiamą susibūrimą ir jam leidimo nereikėjo.

„Renginio organizatoriai savivaldybei pateikė pranešimą tik apie dalyvių susibūrimą, kurio metu, kaip jie nurodė, bus aptariamas turistinis pasivažinėjimas ir klijuojami lipdukai ant automobilių. Jokios informacijos apie planuojamas automobilių lenktynes organizatoriai savivaldybei nepateikė. (...) Taip pat organizatoriai neinformavo Pavilnių ir Verkių regioninių parkų direkcijos, kuri prižiūri Veržuvos hidrografinį draustinį, apie tokio pobūdžio renginį.

Rengti automobilių lenktynes draustinio teritorijoje – draudžiama. Veržuvos hidrografinis draustinis yra įsteigtas Vilniaus miesto tarybos sprendimu ir saugomas pačios sostinės savivaldybės. Artimiausiu metu drauge su AAD aplinkosaugos specialistais apžiūrėsime draustinį ir įvertinsime gamtai padarytą žalą. Šiuo atveju labai prašome ir neabejingų vilniečių pagalbos, mačiusių ar ką nors žinančių apie nelegalias automobilių lenktynes Veržuvos hidrografiniame draustinyje“, – 15min teigė savivaldybės atstovė Neringa Kolkaitė.

Jos tikinimu, jeigu būtų anksčiau žinoma, kaip vyks planuotas susibūrimas, jam leidimą turėti būtų privalu.

Organizatorius teigia ženklų nematęs

VšĮ „Smagus turas“, organizuojančios „Rat Race“, vadovas Paulius Ragauskas teigia, kad maždaug dviejų dienų, 600 km „pasivažinėjime“ dalyvavo 83 dalyviai.

Anot P.Ragausko, organizuodamas maršrutą jis nežinojo, kad trasa veda per Veržuvos hidrografinį draustinį. Be to teigia, kad upeliu nebuvo važiuota, esą automobiliai kėlėsi brasta.

H.Varnienės nuotr./„Rat Race“ dalyvis
H.Varnienės nuotr./„Rat Race“ dalyvis

„Mes maršrutą dėliojamės taip, kad jis vestų kuo toliau nuo gyvenviečių. Maršruto tikslas važiuoti nekasdienio naudojimo keliais. Nežinojau, kad upelis yra draustinyje. Apie tai, kad įvažiuoji į draustinį, nei įvažiuojant, nei prie upelio ženklų nėra. Man tikrinti kiekvieną maršrutą, ar jis patenka į kiekvieną draustinį, praktiškai nėra prasmės. Nes arba... Tu tos informacijos nesugaudysi. Jeigu draustinis, tai, mano nuomone, tie, kas yra draustinio steigėjai, turi rūpintis ženklais“, – teigė renginio organizatorius.

„Reikia fakto nemaišyti. Mes upeliu nevažiavome. Mes važiavome keliu, kuris eina per upelį. Tai yra brasta. Tam ir skirta vieta – pervažiuoti upelį ir važiuoti toliau“, – pridėjo jis.

H.Varnienės nuotr./Automobiliai ruošiasi persikelti per Veržuvos upelį
H.Varnienės nuotr./Automobiliai ruošiasi persikelti per Veržuvos upelį

Anot P.Ragausko, netoli upelio gyvenantys žmonės pradėjo reikšti nepasitenkinimą, bandė užstatyti kelią savo automobiliais, todėl buvo nuspręsta keisti maršrutą. Esą per Veržuvos upelį pravažiavo ne daugiau 20 ekipažų iš 83.

Pasak jo, jokio leidimo šiai iniciatyvai nebuvo gauta – nes ir neprašyta.

„Mano nuomone, leidimo važiuoti į Vilnių ar į parduotuvę niekas gi neima. Tai lygiai taip pat ir mes jokio leidimo kaip ir neturime. Neatitinkame nei ralio principų, trasų neuždarinėjam“, – kalbėjo jis.

Anot P.Ragausko, renginys vyksta pagal Kelių eismo taisykles, visi automobiliai turi galiojančią techninę apžiūrą, dalyviai vilki signalines liemenes.

Po publikacijos renginio organizatorius susisiekė su Veržuvos bendruomene ir pasisiūlė finansuoti ženklų, įspėjančių apie Veržuvos hidrografinį draustinį, pastatymą. Esą gyventojams tereikėtų išspręsti teisinius klausimus.

15min kreipėsi komentaro į AAD dėl to, kokia nuobauda gali grėsti renginio organizatoriams, tačiau komentaro kol kas nesulaukė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius