Termobusas jau išbandytas devyniuose Lietuvos miestuose. Anot „Vilniaus energijos“ komercijos direktoriaus Rimanto Germano, dauguma šilumos vartotojų užduoda tuos pačius klausimus – kodėl brangsta šiluma? Kokius pelnus gauna šilumininkai ir nuo ko jie priklauso? Kam nueina žmonių sumokami pinigai už šilumą? Kaip sumažinti išlaidas šilumai?
R.Germanas teigė, kad šie klausimai nėra nauji ir juos galima vadinti net susiformavusiais mitais. Tačiau gavę atsakymus neva dauguma gyventojų savo nuomonę pakeičia. „Žmonės elgiasi gana racionaliai, atsakius į klausimus jiems viskas pasidaro aišku, išskyrus žmones, kuriems nereikia jokių atsakymų, kurie ateina pasisakyti. Bet ir tokie žmonės yra mūsų klientai, reikia ir su tokiais bendrauti“, – sakė „Vilniaus energijos“ komercijos direktorius.
Termobusas įvairiose Vilniaus vietose stovės pagal iš anksto nustatytą tvarkaraštį, kuris skelbiamas interneto portale termobusas.lt. Tiesa, per dieną jis galės aplankyti tik vieną vietą, kadangi juo važinėti žmonės negali, o sustojus tenka ieškoti elektros energijos šaltinio, prie kurio galima būtų jį prijungti.
Anksčiau šilumos tiekėjai kartą per metus su skirtingų seniūnijų gyventojais susitikdavo seniūnijose, mokyklose. Tačiau pakeliavę po kitus Lietuvos miestus įsitikino – žmonės nori ateiti ir paklausti dažniau. Ypač kituose miestuose aktyvūs buvo bendrijų pirmininkai, kurie ateidavo iš anksto pasiruošę, su konkrečiais klausimais.
Lapkričio sąskaitos dar neaiškios
Kokias sąskaitas vilniečiai gaus už šilumą lapkritį, kol kas dar neaišku. Anot R.Germano, šiuo metu yra nurašomi skaitiklių rodmenys, kurie suplauks į centrinį kompiuterį, bus tikrinami ir po 3–4 dienų turėtų būti formuojamos sąskaitos. Tada esą ir bus aišku, kiek teks mokėti už šilumą, sunaudotą lapkritį.
„Iš akies matom, kad, lyginant su praeitais metais, nebus taip žiauru, bet negalima savęs tuo nuraminti“, – itin nudžiuginti vilniečių neskubėjo R.Germanas.