-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2017 04 12

Skaitmeninės rinkodaros agentūrą įkūręs Elvis: „Niekas kitas neįgyvendins mūsų siekių“

Iš Neveronių kilęs 24-erių Elvis Skripūnas pasakoja, kad tapti verslininku svajojo nuo mažų dienų. „Labai norėjau, bet lyg ir nujaučiau, kad sukursiu ką nors savo“, – atvirauja vaikinas. Svetainių dizainas, jų kūrimas ir reklamos galimybės pašnekovą domino jau nuo paauglystės, tačiau imtis veiksmų – įkurti savo įmonę – Elvis ėmėsi sukaupęs nemenkos patirties ir atradęs finansinių galimybių.
Elvis Skripūnas
Elvis Skripūnas / Asmeninios arch. nuotr.

Hobis išryškėjo paauglystėje

Tapti verslininku – tokią svajonę E. Skripūnas turėjo būdamas dar vaikas. Nors ir nesuprasdamas, kas yra tas verslas, berniukas įsivaizduodavo save kostiumuotą ir pasitempusį.

Būdamas 16-os Elvis, dar visai nenutuokdamas, kad kada nors tai taps jo gyvenimo veikla, atrado savo hobį. „Po pamokų ar kitu laisvu metu bandydavau kurti svetaines, domėdavausi dizainu, galimybėmis, tendencijomis, tuo, kaip veikia reklama internete ir panašiais dalykais. Tai buvo mano pomėgis“, – apie kilusį susidomėjimą informacinėmis technologijomis ir rinkodara, pasakojo pašnekovas. Nors šią veiklą vaikinas iš tiesų labai mėgo, konkrečių planų su tuo sieti ateitį ilgą laiką nekūrė.

Po pamokų ar kitu laisvu metu bandydavau kurti svetaines, domėdavausi dizainu, galimybėmis, tendencijomis, tuo, kaip veikia reklama internete ir panašiais dalykais.

Baigus mokyklą, Elvio planai susiklostė kiek kitaip, nei tikėjosi. Bėdos šeimoje ir sunkumai sujaukė studijų ir kryptingų siekių planus, tačiau vaikinas nenuleido rankų – įstojo studijuoti verslo vadybą ir paslaugų rinkodarą Kauno kolegijoje ir tuo pat metu susirado ir darbą.

Kaupė darbo patirtį

„Savo darbo karjerą pradėjau palyginti anksti – vos baigęs mokslus. Iš pradžių dirbau vadybininku, vėliau toje pačioje įmonėje buvau pastebėtas ir man suteikė galimybę dirbti su vienu IT projektu“, – pirmąsias darbo patirtis įvardijo vaikinas.

Tada Elvis prisiminė bandęs ir kitų veiklų – pirkti ir parduoti, neapleido ir savo hobio – sukosi, kaip sugalvodavo. Kiek vėliau vaikinas įsidarbino kitoje įmonėje, kur jam buvo pasiūlytos jau rinkodaros projektų vadovo pareigos. „Tiesa, man pavaldžių žmonių ten nebuvo, viską dirbau vienas. Teko rūpintis ir pačių svetainių kūrimu, ir reklama. Taip prabėgus keleriems metams įgijau patirties ne vienoje srityje – ir rinkodaros, ir IT, ir vadybos“, – apie įgytas kompetencijas kalbėjo Elvis.

Nors darbe sekėsi puikiai, tačiau svajonės sukurti kažką savo vaikinas iš Neveronių niekada nepamiršdavo. Idėją ir planą Elvis lyg ir turėjo, tačiau, kaip sako pats, trūko finansinių galimybių, apie kurias vieną dieną visiškai netikėtai sužinojo iš draugo.

Reikiamas postūmis

Entuziazmo nestokojantis vaikinas atviravo, kad mintys apie savo skaitmeninės rinkodaros agentūrą šmėstelėdavo vis dažniau. Dėl krypties, kokią veiklą vykdytų, jei tik galėtų, abejonių beveik nebuvo, kliūtis buvo tik viena – lėšos.

Apie galimybę gauti paramą savarankiškos veiklos vykdymui sužinojau atsitiktinai. Kartą apie tai užsiminė draugas.

„Apie galimybę gauti paramą savarankiškos veiklos vykdymui sužinojau atsitiktinai. Kartą apie tai užsiminė draugas. Tada pradėjau domėtis – kaip, kas ir kur. Kreipiausi į Darbo biržą ir gavau visą reikiamą informaciją, įsitikinau, kad tai tikrai įmanoma“, – pasakojo Elvis.

Pašnekovas neslėpė, kad būtent darbo biržos finansinė parama savarankiškam užimtumui ir padėjo apsispręsti imtis nuosavos veiklos. Tiesa, norint gauti tą paramą, anot Elvio, reikėjo nemažai padirbėti – įtikinti tuo, kad verslo idėja verta subsidijos.

„Nuveikti iš tiesų teko nemažai. Reikėjo parašyti veiklos aprašymą, verslo planą. Turėjau įsteigti įmonę ir pateikti Darbo biržai visą idėją. Jei vertinantiems specialistams ji pasirodo pagrįsta, įtikinama ir tinkama, jie sutinka suteikti finansavimą. Taigi man pavyko. Aš gavau 100 proc. subsidiją veiklai reikalingai įrangai įsigyti“, – pasakojo vaikinas.

Pasak jo, viskas vyksta tokiu būdu – 80 proc. reikiamų pajamų gaunama iš Darbo biržos, o 20 proc. jaunasis verslininkas turi pridėti pats. „Tada vykdai viešuosius pirkimus, susitvarkai visus dokumentus, pateiki biržai ir, jei viskas gerai, tau yra grąžinami paties pridėti 20 proc.“, – kaip tvarkėsi finansinius reikalus, pasakojo Elvis. Būtent taip ir buvo įkurta jaunojo neveroniškio valdoma skaitmeninės rinkodaros agentūra „Emisija“. Tuo metu didžiausia galima subsidijuoti suma siekė 12 tūkst. Eur, o pašnekovui realizuoti savo tikslus prireikė 11,2 tūkst. Eur.

Nuo tada, kai Elvis ėmėsi savo svajonės realizavimo, iki įrangos įsigijimo, prabėgo trys mėnesiai. Pašnekovas neslepia, kad laikas netrumpas, tačiau tai – lyg ir suprantama, juk gauni 100 proc. subsidiją. Paklaustas, ar plano sudarymas ir idėjos pristatymas sudarė sunkumų, kiek pagalvojęs jaunas verslininkas atsakė, kad ne.

Asmeninios arch. nuotr./Elvis Skripūnas
Asmeninios arch. nuotr./Elvis Skripūnas

„Parašyti verslo planą, manau, nėra sudėtinga, jei turi konkrečią idėją, esi nusimatęs veiksmus, turi bent kiek patirties. Aišku, jei nesi tvirtas, iki galo nežinai, kas ir kaip – gali būti sunkiau. Tačiau sudėlioti ant popieriaus jau turimas mintis, numatytus žingsnius nesukelia sunkumų“, – tikino pašnekovas. Pridūręs, kad jis, regis, būtent šios galimybės tada ir laukė, nes konkrečią idėją mintyse buvo nusipiešęs jau seniai.

Galvoja apie plėtrą

Paklaustas, ką yra įsipareigojęs už suteiktą subsidiją, Elvis įvardijo tik vieną dalyką: „Turiu tik nenutraukti šios veiklos trejus metus – tiek laiko užtikrinti sau darbo vietą.“

Nuo skaitmeninės rinkodaros agentūros „Emisija“ įkūrimo prabėgo pusantrų metų ir pašnekovas tikino net negalvojantis apie veiklos nutraukimą. „Baigti veiklos tikrai nesiruošiu. Tiesa, šiuo metu dirbu ir samdomą darbą, tačiau tai – tik dėl stabilumo, nes iš savo vykdomos veiklos laisvai pragyvenčiau. Samdomas darbas užtikrina kažkokią pinigų sumą nuolat, o iš savo veiklos – kaip pasiseka mėnuo, o kol kas viskas sekasi gerai, esu patenkintas“, – tikino Elvis ir pridūrė, kad sėkmė neabejotinai priklauso nuo pastangų ir požiūrio.

Nuo skaitmeninės rinkodaros agentūros „Emisija“ įkūrimo prabėgo pusantrų metų ir pašnekovas tikino net negalvojantis apie veiklos nutraukimą.

Nors neveroniškio veikla jau dabar yra kur kas platesnė nei pradžioje, vaikinas neslepia galvojantis ir apie tolesnę plėtrą. „Mano veikla, kai prieš kurį laiką rašiau planą, buvo orientuota į filmavimą iš oro ir vaizdo klipų kūrimą. Tačiau dabar „Emisija“ apima kur kas daugiau – ir interneto svetainių kūrimą, logotipų ar vizitinių kortelių dizainą, ir reklaminiai skydelius ar vaizdo klipus. Šiuo metu veikla iš tiesų yra plataus spektro“, – džiaugėsi pašnekovas.

Elvis tikino matantis nemažai šios veiklos perspektyvų, todėl neabejojantis, kad veiklą dar labiau plės, planuoja samdytis ir darbuotojų. „Matau, kad skaitmeninė erdvė tik auga, todėl nemanau, kad artimiausiu metu ši veikla galėtų būti neaktuali. Užsakymų daugėja ir daugės, taigi perspektyvų įžvelgiu tikrai nemažai“, – vertino verslininkas.

Paklaustas, kas labiausiai šioje veikloje jį žavi, kodėl nuo paauglystės į ją įsitraukė, Elvis įvardijo kūrybinę laisvę. „Nors atrodo, kad tai yra kliento užsakymas, bet aš turiu už jį pagalvoti, sukurti, sumodeliuoti. Iš tiesų labai mažai žmonių kreipiasi jau tiksliai žinodami, ko nori. Kokių 90 proc. klientų žino tik tiek, kad jiems reikia konkretaus dalyko – klipo, vizitinės ar logotipo, o kaip tai bus realizuota – mano reikalas.

Taigi kūrybinės laisvės ir galimybių išreikšti save čia – užtektinai“, – kalbėjo pašnekovas. Elvis tikino besidžiaugiantis tuo, kad pavyko įgyvendinti nuo mažens brandintą svajonę, skatino tai daryti ir kitus – juk kas kitas, jei ne patys, tai padarysime.

Projekto „Atrask save“ tikslas – mažinti 15 iki 29 m. nedirbančių ir nesimokančių jaunuolių skaičių Lietuvoje. Lietuvos darbo biržos ir Jaunimo reikalų departamento vykdomas projektas finansuojamas Europos socialinio fondo ir Jaunimo užimtumo iniciatyvos lėšomis. Daugiau informacijos apie projektą čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius