Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Susisiekimo ministerija: Lietuvoje vaikai kėdutėse turėtų būti vežami iki 10 metų

Jauna mama Agnė, savo sūnelį Armandą vežiojanti specialioje kėdutėje, džiaugėsi, kad judrus vaikas labai ramiai joje sėdi.
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr. / Jauna mama savo sūnelį vežioja specialioje kėdutėje.
Šaltinis: 15min
0
A A

Susisiekimo ministerija inicijuoja Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimus, pagal kuriuos visi vaikai iki 135 centimetrų ūkio būtų vežami naudojant tik specialias jų ūgiui ir svoriui pritaikytas atitinkamos grupės sėdynes, kaip to reikalauja bendros Europos Sąjungos taisyklės.

Tokiu atveju, kėdutėse būtų vežamai vaikai iki 9–10 metų, nes 135 cm ūgį jie pasiekia būdami tokio amžiaus.

Kai kuriose Europos Sąjungos valstybėse vaikams pritaikytos sėdynės būtinos iki 150 cm ūgio.

Tvarkos pakeitimais siekiama labiau apsaugoti vaikus kelyje ir sumažinti eismo įvykiuose nukenčiančių vaikų skaičių, penktadienį pranešė Susisiekimo ministerija.

KET nustatyta, kad vaikus iki 3 metų privaloma vežti tik specialiose jų ūgiui ir svoriui pritaikytose sėdynėse. Ant galinės automobilio sėdynės 3 metų ir vyresnius vaikus leidžiama vežti prisegti juos saugos diržu. Tačiau jie turi būti prisegti taisyklingai – saugos diržas privalo būti užsegtas juosiant jį per petį ir per juosmenį arba kaip numatė transporto priemonės gamintojas. Jei suaugusiems skirtu saugos diržu užsegus vaiką diržas juosia ne vaiko petį, o kaklą, reikia naudoti paaukštinimą. Saugos diržas negali tinkamai apsaugoti vaikų dėl jų mažesnio ūgio, kitokio kūno sudėjimo.

Automobilio saugos diržai nesulaiko mažesnio ūgio keleivių, jų klubai išslysta pro apatinę diržo dalį, o eismo įvykio metu labai svarbu, kad saugos diržas apkrautų tvirčiausios kūno dalies kaulus.

Dabar kėdutės-paaukštinimai naudojamai vaikams, sveriantiems 22-36 kilogramus. 

Susisiekimo ministerija inicijuoja ir pakeitimus, skirtus saugiam vaikų vežimui mokykliniais autobusais užtikrinti. Siūloma išsamiau aprašyti vaikus lydinčių asmenų ir mokyklinių autobusų vairuotojų pareigas, patikslinti ir papildyti mokyklinių autobusų ženklinimo reikalavimus, siekiant, kad mokykliniai autobusai būtų labiau pastebimi tarp kitų transporto priemonių.

Numatoma uždrausti mokykliniais autobusais vežti daugiau vaikų nei yra įrengtų sėdimų vietų, neleisti vežti stovinčių vaikų. Taip pat siūloma numatyti vaikus lydintį asmenį. Mokykliniame autobuse šią pareigą galėtų atlikti ir vairuotojas, kuris privalėtų užtikrinti saugų vaikų įlipimą ir išlipimą į transporto priemonę, pagal galimybes įlaipinti ir išlaipinti vaikus stotelėse, palydėti į kitą kelio pusę jaunesnius nei 10 metų vaikus.

Kad mokykliniai autobusai būtų geriau pastebimi ir kitų transporto priemonių vairuotojai, artėdami prie mokyklinio autobuso, galėtų geriau įvertinti situaciją ir būtų pasiruošę praleisti į važiuojamąją kelio dalį išėjusius vaikus, siūloma tikslinti šiems autobusams privalomo ženklinimo reikalavimus. Mokykliniuose autobusuose numatoma įrengti įspėjamąsias mirksinčias oranžines šviesas, kurios būtų įjungiamos tik įlaipinant vaikus ir mirkčiotų paeiliui kairiajame ir dešiniajame transporto priemonės šonuose. 

„Imtis tokių pakeitimų paskatino kitų šalių praktika bei praėjusiais metais Lietuvoje įvykusios skaudžios nelaimės, kai du vaikai žuvo išlipę iš mokyklinio autobuso, dar keletas buvo sužeisti“, – teigė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Praėjusiais metais šalies keliuose iš viso žuvo 19 vaikų.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min