Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti
2018 01 10

Šventinis lietus ir šalna rajonų žvyrkelius pavertė Mėnulio krateriais

Kelmės rajono gyventojai nebeištvėrė – paskleidė plačiai žinią, kad kelias nuo Kražių iki Karklėnų yra ne kelias, o duobė prie duobės. Paaiškėjo, kad apie prastą kelių padėtį žmonės kalba jau senokai, tačiau dabar jau nebeįmanoma kentėti. Panaši padėtis kone visuose aplinkiniuose rajonuose. Žmonės labiau nei kelininkų laukia sniego – gal duobes užlygins?
Duobėti keliai į Karklėnus
Duobėti keliai į Karklėnus / Skaitytojo nuotr.

Net keli žmonės vieną dieną į redakciją atsiuntė laiškus su nuotraukomis, kuriose pavaizduotas kelias Kražiai–Karklėnai. Tai žvyrkelis Kelmės rajone, kuriuo kasdien važiuoja žmonės į darbą, kursuoja keleiviniai bei mokykliniai autobusai.

Duobė prie duobės. Skaitytojas Tomas išdėstė savo nuomonę ir žygius, kuriuos atliko dėl šio kelio, tačiau nieko nepešė.

Krateriais – į darbą

Tomas teigia, kad žvyrkelio ruožas Kražiai–Karklėnai yra avarinės būklės. Ant jo, susidarė pavojingi duobių „krateriai“.

Skaitytojo nuotr./Duobėti keliai į Karklėnus
Skaitytojo nuotr./Duobėti keliai į Karklėnus

„Buvau pranešęs apie šio kelio būklę 2017 m. rugpjūtį Susisiekimo ministerijai, tačiau nuo to laiko mažai kas pasikeitė. Kelių būklė tik dar labiau pablogėjo.

Šiuo metu kelio ruožas Karklėnai–Kražiai yra pašalęs ir jau nebetinkamas greideriuoti, nes galima pažeisti greiderio valytuvų konstrukcines dalis.

Bet klausimas – kaip ir kada bus užlygintos kelyje duobės, kurios dabar yra užšalusios ir nebetinkamos greideriuoti? Kodėl nebuvo laiku pasirūpinta šiais kelių ruožais prieš užeinant šalčiams?

Viskas būtų paprasčiau, jei šiuo metu „gerai pasnigtų“. Į duobes prisitrombuotų sniego. Duobės užsilygintų. Didelio snygio artimiausiu metu tikrai nebus, o dar didesnės bėdos vis tiek išlįs pavasarį.“

Anot susirūpinusio piliečio, nuo neprižiūrimų kelių kenčia privatūs žmonių automobiliai, keleiviniai autobusai, kurie kiekvieną dieną kursuoja minėtu keliu. Vyras klausia, kas bus kaltas, jei veždamas vaikus sulūš mokyklinis autobusas?

Dvi valandos žvyrkelyje

Viską reikia patikrinti praktiškai. Pasirinktas atsitiktinis maršrutas Šiaulių ir Joniškio rajonais. Nuo Meškuičių pasukame Gruzdžių link. Kai buvo remontuojama geležinkelio pervaža, šiuo keliu buvo nukreiptas visas eismas iš Šiaulių į Rygos pusę ir atvirkščiai.

Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./Po šventinio lietaus žvyrkeliai virto kemsynais
Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./Po šventinio lietaus žvyrkeliai virto kemsynais

Vietomis žvyrkelis tikrai geras – lėk kiek eina. Kai kur tenka kirsti ant stabdžių ir lėtai kurnėti kelis šimtus metrų. Daugiausia tokio paviršiaus, jį intuityviai jaučia vairuotojai – tarp duobių galima rasta gana lygų pravažiavimą.

Nuo Gruzdžių prasukame pro etnografinį Dargaičių kaimą. Čia galima pasigrožėti keliais likusiais autentiškais trobesiais. Duobių mažai, bet ir važiuoti čia nėra kam.

Vėl į kelią grįžtame pro Saviečius. Čia sankryža visiškai išmalta. Groteskiškai atrodo laukuose iškeltos krepšinio lentos. Ech, kad Ballų šeimyna atvyktų čia pažaisti.

Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./Krepšinis Saveikiuose
Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./Krepšinis Saveikiuose

Kelias iš tiesų baisus, bet panašu, kad keletas vietinių tai supranta kaip pramogą. Kiemuose stovi padidinto pravažumo automobiliai. Su tokiais ratais gerais keliais važinėti neįdomu.

Toliau – link Juodeikių, kur per visą sovietmetį nepaliestas išstovėjo paminklas Vytautui Didžiajam. Kelias panašus kaip ir visur. Vietomis didžiulės duobės, o kai kur – viskas puiku.

Smarkiai ratais išmalta kelių sankirta Dameliuose. Galingų žvyrkelių susidūrimas čia kažkodėl virtęs arimais. Nuo čia link Žagarės taip krato, jog galima organizuoti varžybas – kuri panelė geriau pasidažys. Važiuojant link Skaistgirio tampa aišku, kad keliai čia niekada nebuvo geri. Net kaimas pasikrikštijo Kemsiais.

Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./Po šventinio lietaus žvyrkeliai virto kemsynais
Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./Po šventinio lietaus žvyrkeliai virto kemsynais

Dar vienas svarbus Šiaulių ir Joniškio žvyrkelis veda nuo Kepalių iki Meškuičių. Kai kuriose vietose duobės panašios į tas, kurias kasdien kenčia žemaičiai iš Karklėnų. Tik kai kurias vietiniai ūkininkai patys užpylė – bent prie posūkio namo.

Automobilis kelionę atlaikė puikiai, bet kas žino – gal po kurio laiko važiuoklei atsilieps. Jei reikėtų tokį maršrutą įveikti kasdien, be visureigio neapsieisi.

Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./Po šventinio lietaus žvyrkeliai virto kemsynais
Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./Po šventinio lietaus žvyrkeliai virto kemsynais

Akivaizdu, kad tokios duobės turėtų rūpėti tik pavasarį, po polaidžio. Tačiau dabar gamta nusprendė kažką sukeisti vietomis. Iš pradžių pylė lietus, viską tvindė plovė. Žemė jau nuo rudens nenori nieko į save gerti, todėl telkšo balos, ištisi ežerai. Nedidelis šaltukas tik viską pablogino. Dabar žmonės vietoje kelininkų labiau laukia sniego – gal užlygins duobes.

Keliai daug kur panašūs

Žmonės skundžiasi duobėtais keliais kone visuose Šiaulių apskrities rajonuose. Vienas internetinių diskusijų dalyvis tuoj pat sueiliavo: „Vilnius sprogsta iš pavydo, mūs keliai duobėm pražydo.“

Vilnius sprogsta iš pavydo, mūs keliai duobėm pražydo.

Apie duobėtus kelius kalba žmonės visuose Šiaulių apskrities rajonuose. Tokių gatvių vietiniai randa ir pačiame Radviliškio mieste – Skirjočių gatvėje.

Specialiosioms tarnyboms būna gana rimtas iššūkis, kai reikia važiuoti į Skėmius, Skamaičius, Pilionius, Jokūbaičius. Mėnulio kraterius primena ir kelias į Sidabravą vienas kelias primena Mėnulio kraštovaizdį. „Dėkojame merui už kelią Jaugėlai–Polekėlė“, – ironizavo radviliškiečiai.

Suniokotų žvyrkelių galima rasti ir aplink Akmenę. Gailaičių kaime Pienių gatvė – būtent tokia. Tiesa, ši gatvė veda tik į vieną sodybą, tačiau tai vis tiek yra gatvė. „O gal žmonės vėl varomi iš sodybų kaip kadaise. Daug metų – vien pažadai“, – teigė ūkininkas.

Pasvalio rajone – tas pats. Migonių kaimas pasipuošęs dailiomis duobėmis ir duobelėmis. „Kiekvieną dieną į darbą važiuodami jas patikriname. Metai po metų situacija tik blogėja“, – teigė vietinė gyventoja.

Žvyrkeliai prasti visoje Lietuvoje

Pasipylus gyventojų skundams į viešumą, VĮ „Kelių priežiūra“ pateikė atsakymus į raštiškus klausimus, o minėtas Karklėnų kelias nedelsiant buvo užlygintas.

VĮ „Kelių priežiūra“ nuotr./Tvarkomas kelias
VĮ „Kelių priežiūra“ nuotr./Tvarkomas kelias

– Kodėl nemažai žvyrkelių pastaruoju metu yra ypatingai duobėti?

– Pavojingiausi kelio ruožai, siekiant užtikrinti eismo saugumą, yra barstomi dangos slidumą mažinančiu mišiniu, kuris turi įtakos ir pačiai dangai – prastina jos būklę. Šiuo metu visoje Lietuvoje žvyrkelių būklė iš tiesų labai prasta. Tam yra kelios priežastys: pati danga yra prasta – reikalingi sankasos atstatymo, remonto darbai Žvyro dangos profiliavimui būtinos tam tikros sąlygos, kad danga susiprofiliuotų kokybiškai ir ilgai laikytųsi. Žvyro danga neturi būti sausa (vasarą, kai ilgai nebūna kritulių) ir žvyro danga neturi būti permirkusi nuo drėgmės (kai ilgą laikotarpį lyja).

– Kaip ir kada bus užlygintos kelyje duobės, kurios dabar yra užšalusios ir nebetinkamos greideriuoti?

– Duobės užlygintos sausio 9 dieną. Kelias buvo profiliuojamas autogreideriais, naudojant specialias kieto metalo „šukas“, pritvirtintas prie verstuvo. Rezultatas nėra toks, koks būtų dirbant tinkamomis oro sąlygomis, tačiau būklė pagerėjo.

– Kodėl nebuvo laiku pasirūpinta šiais kelių ruožais prieš užšąlant?

– Kaip jau minėjome, 2017 m. minėtas kelias kovo-lapkričio mėnesiais buvo profiliuotas 14 kartų. Be to, žvyro profiliavimui didelę įtaką turi oro sąlygos. Mūsų įmonė yra atsakinga už kelių priežiūrą, priimti sprendimų dėl kelio asfaltavimo ar jo remonto darbų negalime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius