Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Tamsūs Susisiekimo ministerijos konkursai

Susisiekimo ministras E.Masiulis agituoja žmones prieš šešėlinę ekonomiką, o jo pavaldiniai rengia įtartinus konkursus.
T.Lukšio/BFL nuotr. / Susisiekimo ministras E.Masiulis agituoja žmones prieš šešėlinę ekonomiką, o jo pavaldiniai rengia įtartinus konkursus.
Šaltinis: Savaitraštis „15min“
0
A A

Baigiantis kadencijai ministerijų klerkai vis mažiau paiso, kad jų organizuojamų viešųjų konkursų sąlygos bent jau neatrodytų akivaizdžiai parengtos vienam tiekėjui.

Atsipalaidavo ir skaidrumą akcentuojančio Liberalų sąjūdžio lyderio Eligijaus Masiulio vadovaujama Susisiekimo ministerija (SM).

SM neseniai paskelbė pirksianti informacinius straipsnius didžiųjų šalies miestų leidiniuose. Konkurso laimėtojas ministerijos gerus darbus viešins visus 2013 metus ir už tai gali gauti iki 600 tūkst. Lt atlygį.

Ministerija pageidauja, kad straipsniai būtų spausdinami Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos leidiniuose, kurie pasirodo ne rečiau kaip 5 kartus per savaitę. Bendra visų trijų laikraščių vienos dienos auditorija turi būti ne mažesnė kaip 200 tūkst. skaitytojų, o bendras tiražas – ne mažesnis kaip 30 tūkst. egzempliorių.

Didžiuosiuose miestuose leidžiamų laikraščių nėra daug: sostinė turi vienintelę „Vilniaus dieną“, Kaunas – „Kauno dieną“, uostamiestyje dėl skaitytojų konkuruoja „Klaipėda“ ir „Vakarų ekspresas“.

„Vilniaus dieną“, „Kauno dieną“ ir „Klaipėdą“ leidžia ta pati bendrovė – su Ūkio banko prezidentu bei Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubo vadovu Vladimiru Romanovu siejama „Diena Media News“.

Ši leidinių grupė, jei nepražiopsos konkurso, gali jau dabar laikyti save nugalėtoja, nes pagal nustatytas sąlygas „Respublikos“ leidinių grupei priklausantis „Vakarų ekspresas“ šiame konkurse galėtų dalyvauti tik tokiu atveju, jeigu pasirašytų bendro dalyvavimo konkurse sutartį su „Vilniaus dienos“ ir „Kauno dienos“ leidėju.

Tačiau „Diena Media News“ pagalbininkų nereikia, nes visi trys bendrovės dienraščiai idealiai atitinka ministerijos suformuluotas sąlygas: „Vilniaus diena“ yra leidžiama 5,5 tūkst. tiražu (bendra auditorija – 40,7 tūkst.), „Klaipėda“ – 8 tūkst. (bendra auditorija – 83,8 tūkst.), „Kauno diena“ – 19 tūkst. tiražu. (bendra auditorija – 140 tūkst.).

Kiti leidiniai neturi jokių šansų atitikti kvalifikacinių reikalavimų.

Pasiūlymų SM laukia iki 2013-ųjų sausio 10 dienos.

Sutinku, jog yra keblu, kad kai kuriuose miestuose leidžiamas vos vienas laikraštis, tačiau ar mes dėl to kalti?, - sakė M.Čerkauskas.

Ministro patarėjo abrakadabra

Ministro E.Masiulio patarėjas ryšiams su visuomene Martynas Čerkauskas „15min“ bandė įtikinti, kad tokios prielaidos neatitinka realybės.

„Pagal šiuo metu esančias sąlygas konkurse gali dalyvauti bent trys leidėjai ir bet kuri žiniasklaidos planavimo agentūra. Leidėjai gali kooperuotis, pakankamą tiražą minėtuose miestuose turintys nacionaliniai dienraščiai gali kooperuotis su regioniniais“, – atsiųstame ministerijos atsakyme dėstė jis, nors konkurso sąlygose aiškiai parašyta, kad ministerija pirks straipsnius tik didžiųjų miestų spaudos leidiniuose.

Paklaustas, kurie leidėjai dar atitinka konkurso sąlygas, ministro patarėjas teigė negalintis to sakyti, kol vyksta konkursas.

Dienraštis „Lietuvos rytas“ Kaune ir Vilniuje leidžia priedus „Sostinė“ ir „Laikinoji sostinė“, tačiau šie priedai neatitinka konkurso sąlygų, nes pasirodo tik kartą per savaitę.

M.Čerkauskas, pasiūlęs nacionaliniams leidiniams kooperuotis, tuoj pat ėmė aiškinti, kad nacionalinėje spaudoje ministerijai reklamuotis per brangu: „Mes jau esame pasirašę sutartis 2013 metams su Panevėžio, Šiaulių ir kai kuriais rajoniniais laikraščiais. Konkursai skelbiami regioninei spaudai, nes beveik visi už Europos Sąjungos lėšas vykdomi projektai yra regioninės reikšmės, viešinti juos per nacionalinę spaudą būtų labai brangu.“

„Sutinku, jog yra keblu, kad kai kuriuose miestuose leidžiamas vos vienas laikraštis, tačiau ar mes dėl to kalti?“ – pridūrė jis. O vėliau pridūrė dar vieną versiją: „Mums nėra skirtumo, ar laikraštis nacionalinis, ar regioninis, svarbu, kad būtų platinamas tame mieste ir turėtų atitinkamą tiražą.“

Konkursą reikia apskųsti

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos, vienijančios didžiausias šalies viešųjų ryšių agentūras, vadovas Linas Kontrimas „15min“ teigė, kad viešojo konkurso sąlygų akivaizdus pritaikymas vienai bendrovei pasitaiko ne taip ir dažnai.

„Kai taip atsitinka, labai krinta į akis, ir tai pastebi bemaž visi: žiniasklaida, ryšių su visuomene agentūros bei kitos tokiuose konkursuose galinčios dalyvauti bendrovės. Tokie atvejai nėra dažni, tačiau visada sukelia nuostabą“, – sakė jis.

Anot L.Kontrimo, SM paskelbtas viešasis pirkimas turėtų būti apskųstas. Pašnekovas pridūrė, kad jeigu organizacija žino, kad paslaugą jai gali suteikti tik viena bendrovė, nes kitų paprasčiausiai nėra, nėra prasmės skelbti konkursą. „Tokiu atveju galbūt reikėtų ieškoti kitų būdų“, – pabrėžė jis.

Pašnekovas pastebi, kad baigiantis ministrų kadencijai, institucijos drąsiau skelbia įtarimų galinčius sukelti viešuosius pirkimus.

„Tačiau noriu pabrėžti, kad tai nėra tik šios kadencijos pabaigos požymis. Keičiantis valdžioms iškyla ne tik su viešinimu susijusių konkursų srautas, kurį bando paskubinti kadenciją baigianti valdžia. Ar tai susiję su tuo, kad būtinai reikia įsisavinti pinigus? Ar su tuo, kad žmonės nespėjo padaryti darbų, kuriuos privalėjo? Gali būti visokių paaiškinimų, bet tai demonstruoja vadybos stygių ir sukelia papildomas ir kartais visai nereikalingas asociacijas su galimu piktnaudžiavimu“, –  tvirtino L.Kontrimas.

Koją pakišo žioplumas

„15min“ praėjusią savaitę rašė, kad baigiantis ministro Donato Jankausko kadencijai Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viešąjį konkursą laimėjo bendrovė „Simple Idea“, kurios neįmanoma rasti: telefono numerio ji neskelbia, nurodytu adresu jos taip pat nėra.

Su „Simple Idea“ buvo pasirašyta beveik 600 tūkst. Lt vertės sutartis, pagal kurią su tos pačios bendrovės „Diena Media News“ leidžiamais laikraščiais platinamas ministerijos užsakytas priedas „Socialinis spektras“.

Ministerijos ir „Simple Idea“ sutartis buvo pasirašyta spalio 11-ąją, o pirmasis „Socialinio spektro“ numeris pasirodė jau po dienos.

Prieš metus „15min“ aprašė kitą itin įžūlų atvejį, kai bendrovė „Kauno vandenys“ paskelbto viešojo konkurso sąlygų dokumentas buvo pavadintas būsimo jo nugalėtojo vardu.

Dokumente, pavadintame „diena.doc“, išdėstytos konkurso sąlygos nekėlė jokių abejonių: leidinys, kuriame ketino reklamuotis „Kauno vandenys“, būtinai turėjo būti leidžiamas šešiskart per savaitę, turėti miesto, ekonomikos, politikos naujienų skiltis, kas savaitę leisti specialius priedus apie namus ir ekonomiką bei platinti laikraštį 20 tūkst. egz. tiražu darbo dienomis ir 25 tūkst. egz. šeštadieniais.

Visas šias „Kauno vandenų“ sąlygas atitiko vienintelis laikraštis „Kauno diena“, priklausantis „Diena Media News“ grupei. 

Savaitraštis „15min“
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min