Didžiojoje Britanijoje pagaminto šarvuoto pėstininkų transporterio istorija prasidėjo 2011 metų pradžioje, kai vėjo jėgaines statančios bendrovės direktorius internetiniame aukcione rado parduodamą nurašytą karinę techniką.
Karinės mašinos kainavo gerokai pigiau nei nauji traktoriai, o bendrovei buvo reikalinga didelio pravažumo technika, tad nuspręsta ją įsigyti.
Iš Anglijos į Klaipėdos jūrų uostą konteineryje atgabentą šarvuotį pasieniečiai įleido į mūsų šalį, nes jame nebuvo jokios ginkluotės.
Jurbarko rajone važinėjančia karine technika teisėsauga susidomėjo tuomet, kai ją, kaip transporto priemonę, bandyta užregistruoti Lietuvoje.
„Šios prekės viešai kirto Lietuvos sieną Klaipėdos uoste, kuri yra saugoma Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT).
Apklausiamas specialistas iš Krašto apsaugos ministerijos pateikė vertinimą, kad tokios prekės VSAT neturėtų įleist be atskirų dokumentų, leidimų. Kodėl buvo taip ar ne kitaip – palikime istorijai“, – kalbėjo advokatas Marius Endzinskas.
Galima kontrabanda, tai yra dėl dviejų karinių vilkikų ir šarvuočio atgabenimu į Lietuvą, kaltinta bendrovė „Naujoji ranga“ ir jos vadovas sulaukė išteisinamojo sprendimo. Nerijui Pečiokui panaikinta kardomoji – priemonė rašytinis pasižadėjimas neišvykti, o areštuota karinė technika bus grąžinta.
Pasak verslininko, įsigydamas karines mašinas jis nežinojo, kad pagal tuo metu galiojusius Lietuvos įstatymus joms įvežti reikėjo specialaus Ūkio ministerijos leidimo.
„Viskas buvo viešai rodoma ir tuo labiau, kad tas šarvuotis buvo varomas užregistruoti. Nesistengėme nieko paslėpti ar, kaip minėjo teismas, daryti tyčia“, – tvirtino išteisintas verslininkas N. Pečiokas.
Teismas atkreipė dėmesį, kad pagal Europos Sąjungos direktyvą Lietuva jau pakeitė įstatymus, ir dabar tokioms transporto priemonėms specialios licencijos nereikia.
Teismo sprendimas per 20 dienų gali būti skundžiamas. Bendrovės atstovas kol kas nežino, ar kreipsis į teisėsaugos institucijas dėl žalos atlyginimo.