Pirmasis laivas, į Klaipėdą gabenęs statybinį metalą, įstrigo dar penktadienį Rusnės upėje, Nemuno deltos atšakoje.
Laivas jau per ledus plaukė pakrautas metalu iš Klaipėdos Kauno link. Skaičiuojama, kad baržoje galėtų būti apie 1000 tonų metalo.
Dar praėjusios savaitės trečiadienį Juodkrantės bendruomenės vadovė Sandra Berletaitė dalinosi vaizdu iš Kuršių marių, kur tarp ledų lyčių manevruoja vilkiko tempiama barža su kroviniu:
Antrasis laivas, plukdantis elektros generatorius iš Kauno į Klaipėdą, įstrigo savaitgalį ties Rusnės, Nemune.
Laivai „Skalvis“ ir „Žuvintas“ vis bandė išjudinti baržas, bet nesėkmingai.
Kaip kritikavo rusniškiai, nepritaikytais vilkikais – „Skalviu“, ir „Žuvintu“ – bandyta ledus aplaužyti, tačiau nesėkmingai. „Jie tam nepritaikyti“, – stebėjosi rusniškiai.
„Žuvintui“ aplūžo ir vairas, po vandeniu palindę narai sutvarkė laivą.
„Rusnės gyventojai kraipo galvas – dar tokių cirkų nėra matę, kad ledu tampytų baržas. Viena užstrigo ties Rusne, nuo penktadienio pasistūmėjo kokį kilometrą. Kaime kalba, kad nori pasiekti Rusnės prieplauką ir tada jau kranais perkelti į vilkikus“, – pasakojo 15min skaitytojas.
Pastarąją savaitę vis paspausdavo šaltukas – marias ir Nemuno žiotis aptraukė ledas. Artimiausiomis paromis atlydžio sinoptikai nežada.
Rusnės seniūnė Dalia Drobnienė teigė, kad nėra žodžių apsakyti, kas vyksta. „Nemoku paaiškinti, kas čia įvyko. Vasario mėnesį paleisti laivybą. Ir niekas nereaguoja. Susisiekimo ministerija tyli. Juk čia mano, tavo, visų mūsų pinigai. Kaip taip negalvot“, – stebėjosi seniūnė.
Anot jos, įprastai laivyba baigdavosi lapkričio mėnesį. Būdavo surenkami bujai. Tačiau kažkas nutiko prieš dvejus metus, įrenginiai buvo įšaldyti. Per pavasario potvynius sužymėti navigacijos įrenginiai iš Raudonės, Jurbarko buvo suplukdyti į Rusnę.
Rusniškiai stebisi – kaip galima nepaisyti orų prognozių, kai jos tokios pakankamai tikslios. „Čia grynai neūkiškumas ir norėjimas šokti prieš gamtą“, – teigė rusniškis, nenorėjęs minėti vardo. Rusniškiai juokėsi, kad nereikia nė kino teatro – kasdien po naują seriją mato Nemuno deltoje.
Ir sausio pirmosiomis dienomis buvo įstrigusios baržos: neįveikė štorminio vėjo.
15min bando susisiekti su Vidaus vandens kelių direkcija, bet tuščiai. Aiškėja, kad šiomis dienomis, kai krovininės baržos įstrigo leduose, direkcijos vadovybė atostogauja.
Tuo metu Lietuvos transporto saugos administracija pabrėžė, kad ši situacija – Vidaus vandenų kelių direkcijos atsakomybė ir komentuoti gali tik jie.
„Laivo savininkas turi rūpintis savo turtu. Šiuo atveju – laivu, ir kontrolės šiuo atveju nėra. Jie patys turi vertinti oro sąlygas ir priimti spendimus“, – pabrėžė atstovė spaudai Eglė Kučinskaitė.
„Juda lėčiau nei tikėtasi“
„Užbėgdami už akių galimiems nuogąstavimams, užtikriname, kad situacija yra visapusiškai kontroliuojama ir grėsmės nei dirbančioms įguloms, nei gabenamiems kroviniams ar aplinkai šiuo metu nėra“, – taip prasideda Vidaus vandens kelių direkcijos pranešimas.
Pranešime teigiama, kad krovinys iš Kauno pajudėjo trečiadienį. Pirmąją dieną įveikė apie 140 km. Ketvirtadienį laivas susidūrė su ledų sangrūda. Pasitikęs „Žuvintas“ laužė laivus kroviniui.
„Vis dėlto meteorologinės sąlygos ėmė prastėti greičiau nei prognozuota. Iššūkių buvo galima tikėtis Kuršių mariose, tačiau jie užklupo Nemune“, – rašoma pranešime spaudai.
Laivą nuspręsta pastatyti Rusnės prieplaukoje. Tačiau čia sugedo „Žuvintas“.
Toliau rašoma: „Dėl nepalankių orų darbai vyksta lėčiau nei planuota, tačiau judama tikslo link. Ledų sangrūdoje kol kas įstrigusi tik viena barža, judėjusi iš Kauno į Klaipėdą“.
Tuo metu rusniškiai teigia, kad tai nėra tiesa: plaukti sklandžiai negali ir kita, iš Klaipėdos plaukusi barža. Ji įstrigusi tarp ledų ir palikta. Ši barža matoma nuotraukose, darytose dronu.
Dėl kilo kelto, plaukusio iš Kauno, pakelti skraidyklės ir fotografuoti negalima, nes tai - pasienio zona. Ši barža pirmadienį stovėjo upėje skersai Nemuno. „Visą dieną zujo aplink vilkikai, menkai tik išsijudino. Kita taip pat įkalinta tarp ledų“, – 15min teigė rusniškiai.