Vilniaus savivaldybės Bendrojo planavimo poskyrio vyriausiasis specialistas Eugenijus Grikinis sakė, kad šio projekto imamasi dėl per didelio geležinkelio krovinių apkrovimo mieste.
„Visiems aišku, kad krovininių traukinių srautas, einantis per miestą, per didelis. Tačiau kito varianto iki šiol nebūdavo siūloma, nes bėgiai eina per miestą“, – sakė jis.
Traukiniai galės greičiau judėti, o miestui bus geriau, kad iš jo centro iškeliamas krovininis eismas.
E.Grikinio tikinimu, „Lietuvos geležinkeliams“ (LG) pradėjus ieškoti sprendimo būdų, su jais bendradarbiauti pradėjo ir savivaldybė.
„Mes palaikome sprendimą, kad traukinių mieste reikia kiek galima mažiau“, – sakė E.Grikinis.
Vilniaus geležinkelio aplinkkelio modernizacijos projektą konsultuojančios bendrovės „Vilnius Consult“ vykdomasi direktorius Audrius Tamolis tvirtino, kad modernizacija į naudą išeis ir miestui, ir LG.
„Traukiniai galės greičiau judėti, o miestui bus geriau, kad iš jo centro iškeliamas krovininis eismas. Planuojama, jog šalia jau esančio vadinamojo aplinkkelio bėgių bus tiesiami antri. Taip traukiniai galės prasilenkti“, – sakė jis.
Didės greitis
Be naujų bėgių, bus pakeista vienos bėgių atšakos lokacija Panerių transporto mazge.
„Dabar bėgiai eina per Panerių memorialo paminklo teritoriją, bėgių įvažiavimas į liniją „Vilnius-Kaunas“ yra per staigus, todėl traukiniai turi smarkiai sumažinti greitį“, – apie dabartinę situaciją pasakojo A.Tamolis.
Anot jo, Panerių transporto mazge nutiesus naujus bėgius, o senus demontavus, traukiniai galėtų važiuoti maksimaliu greičiu – 160 km/h.
Šiuo metu derinamas šio projekto detalusis planas. A.Tamolio teigimu, geležinkelio bėgių tiesimo darbai geriausiu atveju turėtų prasidėti 2010-2011 metais. LG vyriausiasis inžinierius Virgilijus Jastremskas patvirtino, jog planuose numatyta, kad geležinkelio modernizacijos darbai turėtų prasidėti 2010 metų rugsėjį.
45 mln. eurų kainuosiantį projektą iš dalies finansuos Europos Sąjunga (ES).
„15 proc. projekto lėšų skirs LG, 85 proc. – ES“, - sakė LG plėtros direktorius Albertas Šimėnas. Pasak jo, Vyriausybė vargu ar prisidės prie projekto finansavimo.