Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 04 10

Tyrimas: karantino saviizoliacijos pavyzdingumu lietuviai lenkia kaimynus

47% lietuvių laikosi saviizoliacijos, rodo „Dentsu“ tinklo, Lietuvoje valdančio „Carat“, „Vizeum“ ir „iProspect“ komunikacijos planavimo agentūras, kartu su tyrimų bendrove „Norstat“ šių metų balandžio 1-8 dienomis atlikto tyrimo duomenys. Atsakingiausi – vilniečiai, tarp jų tokių yra net 56%.
Karantinas
Karantinas / 123RF.com nuotr.

Lietuviai yra pavyzdingiausi Baltijos šalių kontekste – Latvijoje ir Estijoje saviizoliacijos atitinkamai laikosi 34% ir 44% gyventojų, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Tyrimo rezultatai indikuoja ir gerokai labiau suintensyvėjusią prekybą būtiniausiais produktais – net 45% lietuvių pastarosiomis dienomis pirko daugiau maisto produktų nei įprastai. Šiuo rodikliu taip pat lenkiame kaimynus – taip elgėsi 37% latvių ir 38% estų” – teigia Indrė Sandell, „Dentsu Aegis Network” vartotojų tyrimų vadovė. „Tačiau lietuviai yra gerokai atsargesni dėl didesnių pirkinių – 43% juos atidėjo vėlesniam laikui. Kaimyninėse šalyse taip pasielgė tik kas trečias. Todėl tikėtina, kad karantinas Lietuvoje turės didesnę įtaką vidaus paklausos sumažėjimui“.

Internetu pastarosiomis dienomis ką nors pirko 37% lietuvių. Daugiausiai – 18-38 m. amžiaus žmonės – taip elgėsi kas antras iš jų. Tačiau aktyvūs buvo ir gerokai vyresni – net ir 59-74 m. amžiaus kategorijoje tokių buvo 27%. Palyginimui, remiantis tyrimų bendrovės „Kantar“ 2019 m. duomenimis, pernai Lietuvoje bent kartą per savaitę ką nors internetu pirko vidutiniškai 15,3% žmonių, bent 2-3 kartus per mėnesį – 23,3%.

Populiariausios šiuo metu prekės e-prekyboje: elektronikos prietaisai (16%), drabužiai ir maisto produktai (po 13%). 8% respondentų teigė užsisakę maisto į namus iš kavinių ir restoranų.

Taip pat vyksta pokyčiai, susiję ir su žiniasklaidos vartojimu: net 52% augo naršymas naujienų portaluose, 43% – televizijos žiūrėjimas, daugiau kaip trečdaliu ūgtelėjo ir dėmesys vaizdo transliacijoms internete bei naudojimasis socialiniais tinklais. Tačiau ketvirtadaliu krito spaudos skaitomumas.

Karantinas taip pat stipriai paveikė ir žmonių judėjimą: 76% krito naudojimosi viešuoju transportu dažnis, 63% žmonių rečiau vairavo automobilius. Pėsčiomis ar dviračiu rečiau judėjo 27% tokį kelionės būdą paprastai besirenkančių gyventojų.

Šio reprezentatyvaus tyrimo metu Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje buvo apklausti atitinkamai 1001, 1027 ir 1000 18-74 m. amžiaus gyventojų. Visa tyrimo medžiaga publikuojama socialiniame tinkle „LinkedIn“, agentūros „Carat“ paskyroje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius