Europos Komisijos pirmadienį pristatytoje ataskaitoje nurodoma, kad Lietuvoje bendrieji mergaičių pasiekimai yra aukštesni nei berniukų, tačiau situacija nėra vienoda kalbant apie pavienes ugdymo srityse.
„Aktualiausia ir susirūpinimą kelianti sritis – gerokai aukštesni mergaičių nei berniukų lietuvių gimtosios kalbos mokymosi pasiekimai“, – rašoma tiriamajame darbe, kuriame analizuojama, kaip sprendžiama lyčių nelygybės problema švietimo srityje.
Per tyrimą nustatyta, kad ypač žemi kaimo ar miestelių mokyklų berniukų lietuvių kalbos pasiekimai.
Kalbant apie matematiką ir gamtos mokslus, mergaičių ir berniukų pasiekimų skirtumai nėra akivaizdūs.
Statistika rodo, kad 2007 metais bendrojo lavinimo mokyklos kursą kartojo apie 1 proc. visų moksleivių; mergaitės sudarė apie 30 procentų.
Tyrimo autoriai taip pat atkreipė dėmesį į Lietuvoje aiškius lyčių skirtumus renkantis specialybę. „Visuose – bakalauro, magistrantūros ir doktorantūros studijų – lygmenyse Lietuvoje egzistuoja moterų ir vyrų segregacija pagal studijuojamas specialybes“, – rašoma tyrime.
Rezultatai rodo, kad moterys sudaro tik apie dešimtadalį tokiose studijų srityse kaip saugos, transporto paslaugos, inžinerija, kompiuterija. Taip pat moterys buvo mažuma (apie penktadalis) tarp studijuojančiųjų paslaugų asmenims bei architektūros ir statybos studijų srityse.
Tyrimo autorių teigimu, lyčių lygybės politika švietime Lietuvoje pamažu formuojasi.