Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2013 10 21

Ugniagesiai dėl Bendrojo pagalbos centro problemų kaltina Priešgaisrinės apsaugos departamento vadovą

Po Lietuvą sukrėtusio nusikaltimo Dembavoje kilusios diskusijos dėl Bendrojo pagalbos centro (BPC) neefektyvios veiklos ugniagesiai stojo į BPC vadovo pusę.
Saulius Džiautas
Saulius Džiautas / Šarūno Mažeikos/BFL nuotr.

Lietuvos ugniagesių gelbėtojų profesinės sąjungos (LUGPS) atstovai teigia, kad  BPC neveiklumo problemos atsirado ne dėl BPC vadovo kaltės. „Iš mūsų turimų raštų matyti, kad BPC viršininkas Artūras Kedavičius savo tiesioginiams vadovams jau ne kartą kėlė problemas dėl centro veiklos. Visgi į jo įspėjimus, rodos, buvo tik ranka numota. Dabar gi, po nelaimės tapęs didžiuoju kaltininku, A.Kedavičius greičiausiai bus priverstas atsistatydinti”, – pranešime spaudai cituojamas LUGPS pirmininkas Saulius Džiautas. 

„Kaltųjų paieška tęsiasi, tačiau pamirštama, kad BPC darbą organizuoti ir koordinuoti pavesta Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui (PAGD)“, – aiškina S. Džiautas.

BPC įsteigtas 2003-iaisiais, o nuo 2006-ųjų steigėjo funkcijos iš VRM perduotos Priešgaisrinės apsaugos departamentui. Nuo BPC įsteigimo praėjo 10 metų, pagalbos centro numerio 112 paslaugų infrastruktūrai kurti ir plėsti panaudota apie 100 milijonų litų. Tačiau atsakymo į pagalbos prašymus, pagalbos tarnybų operatyvaus pajėgų valdymo ir veiksmų koordinavimo sistema iki šiol nebaigta kurti, pažymi  LUGPS.

Pernai Valstybės kontrolės BPC veiklos organizavimo audito ataskaitoje teigiama, jog VRM, kuriai pavesta atlikti Vyriausybės patvirtinto BPC telefono numerio 112 paslaugų infrastruktūros plėtros programos stebėseną ir koordinuoti jos įgyvendinimą, ir PAGD, kuriam pavesta pagal kompetenciją organizuoti ir koordinuoti pagalbos numerio įdiegimą, neužtikrino, kad programos uždaviniai būtų įgyvendinami efektyviai. 

„Sunku suvokti, kad beveik dešimtmetį diegiama sistema vis dar neatlieka pagrindinio darbo – nesuteikia pagalbos. Didinami žmogiškieji resursai negali išspręsti vadovų neveiklumo problemų“, teigia S. Džiautas. 

PAGD spalio viduryje baigė tarnybinį patikrinimą BPC, bet sprendimai bus priimami tik atlikus ministerijos auditą.

Dėl BPC veiklos ikiteisminį tyrimą pradėjo ir Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) pareigūnai. Jo metu bus siekiama išsiaiškinti, ar atsakingi asmenys tinkamai atliko pareigas užtikrindami galimybes nustatyti skambinančiojo bendruoju pagalbos telefono numeriu buvimo vietą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius