Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kelionių chaosas dėl ugnikalnio: ką daryti atostogas suplanavusiems žmonėms?

Giza
„Scanpix“ nuotr. / Giza
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Klaipėdietė Gina praėjusį šeštadienį turėjo išskristi į Egipto kurortą Hurgadą. Jos, kaip ir tūkstančių kitų žmonių planus pakeitė Islandijoje išsiveržęs ugnikalnis. Šiandien Gina svarsto tris pasirinkimus: užpildyti prašymą grąžinti už kelionę sumokėtus pinigus, laukti artimiausio skrydžio į Egiptą arba pasirinkti kitą kelionės datą.

Faktiškai visi išsiveržusio ugnikalnio sukelti nepatogumai gula ant kelionių organizatorių pečių – jiems teko ne tik atšaukti suplanuotas keliones, padengti svetur įstrigusių poilsiautojų išlaidas, bet ir pasirūpinti neplanuotai Lietuvoje likusių žmonių planais.

Svarbiausias rūpestis – įstrigę poilsiautojai

Kaip 15min.lt teigė kelionių agentūros „Tez Tour“ Lietuvoje direktorius Aleksandras Sukovas, į suplanuotas keliones neišvykusiems poilsiautojams siūlomi du variantai: susigrąžinti už kelionę sumokėtus pinigus arba pakeisti kelionės datą. „Kiekvienas keliautojas individualiai galės apsispręsti, kuris variantas jam tinkamesnis. Šiandien yra pirmoji darbo savaitės diena, todėl žmonės tik nuo šiandienos pradeda kreiptis į mus ir rinktis vieną ar kitą variantą. Todėl kol kas sunku komentuoti, kuris variantas žmonėms priimtinesnis“, – teigė A.Sukovas.

Visgi, pasak „Tez Tour“ vadovo Lietuvoje, šiuo metu svarbiausias kelionių organizatoriaus klausimas – iš užsienio kurortų į Lietuvą sugrįžti negalintys poilsiautojai, patiriantys didžiausius nepatogumus. „Visais „Tez Tour“ klientais, kurie šiuo metu dėl susidariusių nepalankių oro sąlygų ir sutrikdyto oro uostų darbo yra privesti pratęsti atostogas užsienio šalių kurortuose, rūpinamasi kaip to reikalauja teisės aktai. Jiems suteiktos papildomos nakvynės viešbučiuose, teikiamas maitinimas“, – teigė A.Sukovas.

Pirmadienį du orlaiviai parskraidino poilsiautojus, kurie į Lietuvą turėjo grįžti balandžio 16–17 dienomis. Į Lietuvą taip pat bus sugrąžinti poilsiautojai iš Tenerifės ir Šarm el Šeicho.

Laisvos vietos sparčiai pildosi

Paklaustas, kaip būtų sprendžiamos pretenzijos į poilsiautojų moralinę kompensaciją, A.Sukovas tvirtino, kad susidariusios aplinkybės yra force majeure, todėl tokios pretenzijos nebūtų tenkinamosKelionių agentūros „Novaturas“ rinkodaros vadovas Tomas Mikalonis 15min.lt sakė, kad nuo praėjusio penktadienio iki pirmadienio išskristi nepavyko maždaug 500 agentūros klientų. „Tiksliai dar nesame suskaičiavę, kiek žmonių neišskrido į suplanuotas keliones. Tačiau apytiksliai nuo praėjusio penktadienio iki šiandienos nutraukti suplanuotas atostogas buvo priversti apie 500 žmonių“, – 15min.lt sakė „Novaturas“ atstovas.

R.Mikalonis pažymėjo, kad su į suplanuotas keliones neišskridusiais žmonėmis susisiekusi agentūra pirmiausiai pasiūlė pasikeisti kelionės datą. „Tačiau šis pasiūlymas yra ribotas, nes visos laisvos vietos labai greitai pildosi. Jei žmogui tinka bilieto pakeitimas į vėlesnį laiką, mes tai darome be jokių apribojimų – bilietą keičiame lengvatinėmis sąlygomis. Nukelti atostogų vėlesniam laikui negalintiems žmonėms grąžiname pinigus – visus, kiek buvo sumokėta už kelionę“, – tvirtino R.Mikalionis.

Už geresnį viešbutį reikia primokėti

Šiuo metu užsienyje, pasak „Novaturo“ atstovo, įstrigo 462 agentūros klientai. Kelionių organizatorius taip pat pasirūpino visų šių žmonių apgyvendinimu ir maitinimu. „Poilsiautojai papildomų išlaidų nepatiria. Išskyrus tuos atvejus, kai nori likti kitokio lygio viešbučiuose, nei pasiūlome mes. Mes pasiūlėme vidutinės klasės viešbučius – tai, ką buvo galima rasti didelėms grupėms žmonių. Tačiau yra atvejų, kai žmonės patys pageidavo primokėti ir likti kitokio lygio viešbučiuose“, – pasakojo R.Mikalonis.

Jis taip pat pažymėjo, kad kelionių organizatorius ieškojo ir kitų būdų, kaip poilsiautojus kuo greičiau parskraidinti į Lietuvą. Buvo svarstyta, kaip Tenerifėje įstrigę keliautojai galėtų būti parskraidinti į žemyninę Europos dalį ir vėliau į Lietuvą parvežti autobusais. „Tačiau tai užtrunka labai ilgai ir autobusais kelionė nėra ypatingai patogi“, – sakė R.Mikalonis.

Šimtatūkstantiniai nuostoliai

Kaip teigė „Novaturo“ atstovas, kol kas pasakyti, kokius nuostolius patyrė kelionių organizatorius – per anksti. Tačiau tai šimtus tūkstančių litų siekiantys nuostoliai.

„Visi nuostoliai šiuo atveju tenka mums. Iš pradžių bandėme skaičiuoti, tačiau supratome, kad kol nepasibaigė ši situacija, tai daryti beprasmiška, nes sumos kiekvieną valandą auga. Galutinė suma priklausys ir nuo to, kokiais būdais tuos žmones galėsime parsivežti, todėl nuostolius prognozuoti labai sudėtinga. Tačiau realiai tai šimtatūkstantinės sumos“, – sakė R.Mikalonis.

Kelionių organizatorius „Tez Tour“ savo patiriamų nuostolių kol kas neįvertino.

Kompensacijas gali pamiršti

Tiek „Novaturo“, tiek „Tez Tour“ atstovai teigė iki šiol nesulaukę poilsiautojų pretenzijų dėl moralinės žalos kompensacijos. „Šiai minutei tokių pretenzijų nėra, bet šiandien tik pirmoji savaitės darbo diena, visko gali atsirasti“, –  sakė „Tez Tour“ vadovas Lietuvoje. A.Sukovas taip pat pridūrė, kad svečiose šalyse įstrigę poilsiautojai „labai suprantingai ir geranoriškai žiūri į susidariusią situaciją bei puikiai supranta, kad tai yra ne kelionių organizatoriaus kaltė, o kad visa Europa dėl šito kenčia“.

Paklaustas, kaip būtų sprendžiamos tokios pretenzijos, jei vis tik būtų pareikštos, A.Sukovas tvirtino, kad susidariusios aplinkybės yra force majeure, todėl tokios pretenzijos nebūtų tenkinamos.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min