Projekto metu nebuvo tobulinama darželių auklėtojų kvalifikacija. Tokias išvadas padarė švietimo ir mokslo ministro Gintaro Steponavičiaus iniciatyva sudaryta darbo grupė.
„Nei viena Lietuvos valstybinė įstaiga, taip pat ir Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Vilniaus ir Kauno miestų savivaldybės, diegiant projekto priemones nedalyvavo. Projektui nebuvo skirtos lėšos nei iš valstybės bei savivaldybių biudžetų, nei iš Lietuvai skirtos ES struktūrinių fondų paramos“, – teigė darbo grupės vadovas, Bendrojo ugdymo departamento direktorius Arūnas Plikšnys.
Darbo grupės išvadose pažymima, kad projektą „Gendre Loops: vaikų ikimokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojų švietimas bei mokymas lyčių lygybės integravimo strategijos tematika“ atrinko ir finansavo ES „Leonardo da Vinči“ programos Vokietijos Nacionalinė agentūra. Projekto partneriai: KADAV (Turkija), Cheronos universitetas (Ispanija), Oslo universiteto koledžas (Norvegija) ir Socialinių inovacijų fondas (Lietuva).
Nepriklausomi ekspertai nustatė, kad mokymo priemonės „Priemonių rinkinys lyčių lygybės sąmoningumo stiprinimui ikimokyklinio ugdymo įstaigose“ metodologija vadovaujasi abejotina teorine pozicija, o lyčių lygybei aiškinti ikimokyklinio amžiaus vaikams siūlomi netinkami būdai. Pateikta medžiaga daugeliu atveju prieštarauja Rengimo šeimai ir lytiškumo ugdymo programai. Naudojamų terminų „lyčių lygybė“, „lytinis sąmoningumas“, „lyčių lygybės integravimas“ turinys neatitinka Lietuvoje ir tarptautiniu mastu naudojamų šių sąvokų turinio.
Atsižvelgdama į surinktą informaciją ir nepriklausomų ekspertų tyrimą, darbo grupė siūlo pripažinti netinkamu naudoti „Priemonių rinkinį lyčių lygybės sąmoningumo stiprinimui ikimokyklinio ugdymo įstaigose“ ugdant Lietuvos vaikus darželiuose ir mokyklose.
„Rengiant ikimokyklinio ugdymo turinio programas, būtina vadovautis švietimo ir mokslo ministro patvirtintu Ikimokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašu ir Pasirengimo šeimai ir lytiškumo ugdymo programa“, – pabrėžė A. Plikšnys.