Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti
2009 05 05

Vairuotojų kultūra – yra, kur tobulėti

Nors tarpmiestinių autobusų vairuotojai privalo laikytis įmonės suformuotų elgesio su keleiviais taisyklių, o taksi vairuotojai egzaminuojami per specialią įskaitą, keleivius vežančių bendrovių vadovai pripažįsta neretai sulaukiantys skundų dėl vairuotojų elgesio.
Dauguma taksi vairuotojų profesinės kompetencijos ir kvalifikacijos įskaitai ruošiasi savarankiškai.
Dauguma taksi vairuotojų profesinės kompetencijos ir kvalifikacijos įskaitai ruošiasi savarankiškai. / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Nepamenu, kurio vežėjo autobusu važiavau iš Vilniaus į Panevėžį. Kai atvykome, paprašiau vairuotojo atidaryti bagažinę, o jis mane kitų keleivių akivaizdoje pavadino nagla. Įdomu, ar viešojo transporto vairuotojams keliami kokie nors elgesio reikalavimai“, – tokiu laišku į „15min“ redakciją kreipėsi vilnietė Viltė, pasipiktinusi nekultūringu vairuotoju.

Bendrovės „Tolimojo keleivinio transporto kompanija“ (TOKS) generalinio direktoriaus Arūno Indrašiaus teigimu, dažniausiai keleiviai skundžiasi dėl vėluojančio autobuso ar netinkamo, nemandagaus aptarnavimo.

Pasak jo, bendrovės vairuotojai mokomi kultūringo elgesio su klientais taisyklių. Gavus skundą,  taisyklės jiems primenamos. Be to, A.Indrašiaus teigimu, reikia suprasti, jog vairuotojas – irgi žmogus, kuriam ne visada pavyksta savus rūpesčius palikti „už tvoros“. „Vairuotojas per visą trasą neretai aptarnauja apie 200 žmonių“, – aiškino A.Indrašius. Anot jo, natūralu, jog kartais jis nesusilaiko ir pratrūksta, ypač keleivis piktybiškai stengiasi įžiebti kivirčą.

Labiausiai taksistai pyksta dėl klausimų, kaip kultūringai elgtis su klientu, – sakė E.Dubickienė.

Paklaustas apie kitus vairuotojams keliamus reikalavimus, A.Indrašius aiškino, kad kompanija į darbą priima vairuotojus, turinčius ne mažesnį nei trejų metų vairavimo stažą ir jau vairavusius autobusą. „Vairuotojas turi sugebėti aptarnauti keleivius, suteikti reikiamą informaciją, stengtis, kad kelionė būtų patogi. Žmogui, dirbusiam su vilkiku, sunku būtų persiorientuoti ir pradėti dirbti keleivinio autobuso vairuotoju“, – aiškino A.Indrašius.

Pyksta dėl klausimų

Sostinės taksi ir maršrutinių autobusiukų vairuotojai privalo išlaikyti Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų organizuojamą profesinės kompetencijos ir kvalifikacijos įskaitą ir gauti tai liudijantį dokumentą. Tokią įskaitą vairuotojai laiko kas 5 metus.

Kaip „15min“ sakė UAB „Gineida“, turinčios teisę organizuoti taksi vairuotojų mokymus, direktorė Eglė Dubickienė, įskaitai besiruošiantys taksistai mokomi daugelio dalykų „Labiausiai taksistai pyksta dėl klausimų, kaip kultūringai elgtis su klientu“, – sakė E.Dubickienė.

Direktorės teigimu, dabar norinčių mokytis nėra daug. Pavieniai asmenys, norintys pasiruošti įskaitai, dažniausia nusiperka Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų išleistą knygelę su atsakymais ir įskaitai ruošiasi savarankiškai.

„Žmogui, neturinčiam jokio išsilavinimo, laikyti įskaitą būtų sunku“, – „15min“ patikino „Martono taksi“ direktorius Ričardas Kriukovas. Norint būti taksi vairuotoju, vien išlaikyti minėtą įskaitą nepakanka. Kaip sakė R.Kriukovas, taksi vairuotojas privalo turėti ne mažesnį nei trejų metų vairavimo stažą, laikytis daugelio kitų reikalavimų.

Tabu

Kaip „15min“ sakė R.Kriukovas, taksistams griežtai draudžiama vilkėti sportinę aprangą ir rūkyti vairuojamame automobilyje. Jie gali neįkyriai bendrauti su klientais, jei šie to nori. „Akcentuojame bendravimą neutraliomis temomis. Nederėtų šnekėti apie politiką ir kitus dalykus, iš kurių gali išsirutulioti ginčas“, – aiškino direktorius.

Taip pat jis pažymėjo, kad vairuotojams nedera rodyti neigiamų emocijų, susierzinimo. R.Kriukovas sakė, jog pasitaiko skundų dėl netinkamo vairuotojų elgesio. Paaiškėjus, jog vairuotojas buvo neteisus, jam dar kartą paaiškinamos elgesio taisyklės. Jei pagrįsti skundai kartojasi, vairuotojas atleidžiamas. „Ne visi gali dirbti aptarnavimo sferoje“, – kalbėjo „Martono taksi“ direktorius.

Mažesni reikalavimai

Kaip „15min“ sakė bendrovės „Vilniaus troleibusai“ generalinis direktorius Jonas Bagdonavičius, šios transporto priemonės vairuotojai su keleiviais turi mažiau reikalų. „Kalbėti ne tiek daug reikia. Sėdėdamas atskiroje kabinoje su keleiviais nelabai pabendrausi“, – kalbėjo J.Bagdonavičius ir pridūrė, kad troleibusų vairuotojai privalo mokėti tik lietuvių kalbą.

„Dabar priimame ne jaunesnius nei 21 metų. Dar reikia turėti B kategorijos vairuotojo pažymėjimą“, – aiškino J.Bagdonavičius. Anksčiau, pasak įmonės vadovo, vairuotojo pažymėjimo nereikėdavo. Šis reikalavimas buvo įvestas prieš kelerius metus. Vis dėlto J.Bagdonavičiaus teigimu, kartais mokėjimas vairuoti automobilį trukdo išmokti vairuoti troleibusą, nes prie automobilio įpratęs vairuotojas nejaučia, koks didžiulis yra troleibusas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius