-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2010 06 08

Vaistus bruka per prievartą

Į „Lietuvos žinių“ redakciją kreipėsi sostinės Centro poliklinikos pacientas ir parodė vizito lapelį, kurio vienoje pusėje – apsilankymo pas gydytoją data ir laikas, kitoje – kūdikiams skirto preparato „Espumisan L“ vaizdelis. Jo žmona gavo panašų lapelį, tik jame – prostatai gydyti skirto „Prostamol Uno“ reklama. „Kas suteikė poliklinikai teisę taip brukti konkrečių vaistų reklamą?“ – piktinosi žmogus.
Vaistų gėrimas
Vaistų gėrimas / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

„Kodėl negali taip būti? Juk vizito lapeliuose nereklamuojami receptiniai vaistai. Į mane niekas nesikreipė ir nesiskundė“, – klausė Centro poliklinikos direktoriaus pavaduotoja medicinai Audronė Juodaitė-Račkauskienė. Pasiteiravus, kaip ant vizito lapelių, išduodamų pacientams, atsirado minėtos reklamos, paaiškėjo, kad polikliniką remia viena farmacijos kompanija. Ji už reklamą padengė lapelių spausdinimo išlaidas, rašo „Lietuvos žinios“.

Kaip teigė Valstybinės vaistų kontrolės tarnybos (VVKT) atstovė Ramunė Visockytė, reklamuoti vaistus ant pacientų vizito lapelių – visoje Lietuvoje paplitusi praktika. Panašių dalykų jai teko matyti ir kitose Vilniaus poliklinikose, Klaipėdoje, Gargžduose, Panevėžyje. „Tačiau Lietuvos įstatymai griežtai draudžia tik receptinių preparatų reklamą, o „Espumisan“ ar „Prostamol uno“ tokie nėra“, – paaiškino VVKT atstovė.

Anot R.Visockytės, prie minėtų vizito lapelių galima prikibti nebent formaliai, mat esant pakuotės atvaizdui dar reikėtų surašyti indikacijas ir kontraindikacijas, o tokių patikslinimų nėra. Dėl to vaisto platintoją būtų galima įspėti.

Lietuvos farmacijos sąjungos prezidentas, Kauno medicinos universiteto Farmacijos fakulteto profesorius Eduardas Tarasevičius mažų mažiausiai neetišku pavadino išskirtinai vieno kurio nors preparato reklamavimą ant poliklinikų vizito lapelių.

„Tokių reklamų įtaka nepagrįstai vartoti vaistus neabejotina. Medikamentus reikia pirkti tik tada, kai reikia. Nebūna vaistų, kurie neturėtų nepageidaujamo arba šalutinio poveikio. Per dažnas vienokių ar kitokių preparatų skyrimas ir vartojimas labai rizikingas. Tai gali stipriai pakenkti organams ir jų funkcijoms, ypač jei iš karto geriama daug vaistų. Jie veikia tarpusavyje. Ne veltui vis dažniau vartojamas terminas „vaistaligė“, – pabrėžė profesorius.

VVKT duomenimis, spausdintoje vaistų reklamoje pernai buvo nustatyti 46 pažeidimai, internete – 5, televizijoje – 2, radijuje – 2. 2009-aisiais surašyti trys administracinio teisės pažeidimo protokolai, pagal du skirtos nuobaudos. Už vaistų reklamos ir informacijos apie juos pažeidimus numatytos baudos nuo 2 iki 10 tūkst. litų. Tiesa, siekdami to išvengti vaistų rinkodaros teisės turėtojai vis dažniau prašo VVKT atlikti rengiamos reklamos ekspertizę. 2008-aisiais buvo daromos 3 tokios ekspertizės, o 2009 metais – jau 36 (4 reklamos atitiko reikalavimus, 32 nustatyti trūkumai).

Beje, Lietuvoje net ir sunkmečiu farmacijos kompanijos reklamai žiniasklaidoje negaili pinigų. Rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „TNS Gallup“ duomenimis, šių metų sausį–balandį, palyginti su tuo pačiu 2009-ųjų laikotarpiu, lėšų reklamai skirta 5,8 proc. daugiau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius