„Vaizdo klipe yra tokių atvejų, kuriuos turėtų vertinti ekspertai. Tai įvyks ne anksčiau kaip rugsėjo mėnesį“, – trečiadienį BNS sakė Zita Zamžickienė.
Televizijos vaizdo klipą rodyti atsisakė argumentuodamos tuo, jog jis gali pažeisti Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymą.
Šis teisės aktas numato, kad nepilnamečiams kenkia ir turi būti ribojama tokia informacija, „kuria niekinamos šeimos vertybės, skatinama kitokia, negu Konstitucijoje ir Civiliniame kodekse įtvirtinta, santuokos sudarymo ir šeimos kūrimo samprata“.
Vaizdo klipe skelbiami stereotipai apie seksualines mažumas ir rodomos homoseksualių asmenų porų gyvenimo akimirkos, pateikiami statistiniai duomenys, kad tik 12 proc. Lietuvos gyventojų teigia pažįstantys bent vieną lesbietę, gėjų ar biseksualų asmenį ir priduriama, kad „likę 88 proc. taip pat pažįsta, tik to nežino“.
Reklamoje matyti vaikinas, vilkintis marškinėlius su užrašu „Už šeimų įvairovę“, o po vaivorykštės spalvų vėliava skelbiamas užrašas „Šeima yra šeima“. Vaizdo klipą galime peržiūrėti čia.
Lietuvos gėjų lygos vadovas Vladimiras Simonko kreipėsi į LNK, TV3 ir „Lietuvos ryto“ televiziją dėl reklamos transliacijos. Jo teigimu, reklamos užsakovai iš LNK atsakymo nesulaukė, „Lietuvos ryto“ televizija pasiūlė vaizdo klipą koreguoti, o TV3 pareikalavo suderinimo su žurnalistų etikos inspektore.
Socialine reklama siekėme matomumo, integracijos ir dialogo, siekėme skleisti pozityvią informaciją apie LGBT žmones
„Socialine reklama siekėme matomumo, integracijos ir dialogo, siekėme skleisti pozityvią informaciją apie LGBT (lesbietės, gėjai, biseksualai, transeksualai) žmones. Tačiau mes netgi už 15 tūkst. litų negalėjome įsigyti šitos paslaugos“, – sakė V.Simonko.
Jo nuomone, atsisakant rodyti reklamą pažeidžiami diskriminaciją draudžiantys teisės aktai ir nepagrįstai apribojama žodžio laisvė.
TV3 atstovė spaudai BNS sakė, kad abejonių kilo, nes reklamoje „kalbama apie įvairius šeimos modelius“.
„Kadangi privalome užtikrinti, kad mūsų kanalais transliuojama reklama atitiktų galiojančius įstatymus, visuomet iškilus teisinėms abejonėms prašome patikslinti ir garantuoti jos atitikimą teisės aktams. Reklaminiame klipe kalbama apie įvairius šeimos modelius, todėl paprašėme užsakovų pateikti mums Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos išaiškinimą/patvirtinimą, ar tai neprieštarauja Lietuvos Respublikos nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymui“, – BNS informavo TV3 atstovė spaudai Vaida Vincevičiūtė.
LNK atstovas spaudai Gediminas Malaškevičius BNS teigė, kad Lietuvos gėjų lygos užklausa jų nepasiekė, tad šis klausimas išvis nebuvo svarstytas.
„Lietuvos ryto televizijos“ komentarų BNS gauti kol kas nepavyko.
Pernai rudenį žurnalistų etikos inspektorė Z.Zamžickienė nusprendė, kad Lietuvos radijas ir televizija, nusprendęs riboti seksualinių mažumų eitynių reklamą, įstatymų nepažeidė.
Vaizdo klipuose buvo reklamuojamos liepos pabaigoje vykusios eitynės. LRT pasiūlė vieną jų rodyti tik po 23 val. pažymėjus ženklu S, kitą – tik nuo 21 valandos pažymėjus ženklu N-14.
Inspektoriaus tarnybos ekspertai tuomet nustatė, kad nepilnamečiams buvo žalingas ir turėjo būti ribojamas vaizdo klipas, kuriame kalbantis jaunuolis dėvėjo marškinėlius su užrašu „Už šeimų įvairovę“.