Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Klaipėdos valdžia verčia didinti maršrutinių taksi kainas

Maršrutinių taksi įmonių savininkai M.Gumbakienė ir A.Tamavičius pasirengę vežėjų ir keleivių interesus ginti teisme.
Eglės Petkutės/15min.lt nuotr. / Maršrutinių taksi įmonių savininkai M.Gumbakienė ir A.Tamavičius pasirengę vežėjų ir keleivių interesus ginti teisme.
Šaltinis: 15min
0
A A

„Valdžia mus nori priversti didinti bilietų kainas ir taip sužlugdyti“, – tokius kaltinimus Klaipėdos savivaldybei žeria maršrutinių taksi vežėjai. Jie tvirtina, kad valdininkai tik apsimeta ginantys miestiečių interesus.

Mažuosius vežėjus pribloškė antradienį savivaldybės tarybos kolegijos priimtas sprendimas naujas kelionės maršrutiniais taksi kainas skaičiuoti pagal šiai transporto rūšiai nustatytas normas. Tai reiškia, kad bilietų kainos turėtų didėti.

Pasmerkti žlugimui

Klaipėdos apskrities verslininkų asociacijos, kuriai priklauso ir „mikriukų“ savininkai, vadovai teigia, kad padidinę dabar galiojančią 2,5 Lt už bilietą kainą, mažieji vežėjai būtų pasmerkti žlugimui.

„Dabartinė kaina jau yra ribinė, daugiau kelti nebegalime. To ir nebūtų reikėję daryti, jeigu savivaldybė būtų atsižvelgusi į mūsų pasiūlymus, kuriuos aiškiai išdėstėme savame metodikos variante ir kuris pagrįstas realiomis sąnaudomis“, – sakė asociacijos pirmininko pavaduotoja Marina Gumbakienė.

Nori suklaidinti?

Kone metus posėdžiavusi ir tarifų metodiką svarsčiusi speciali komisija, kurioje dalyvavo ir vežėjų atstovai, darbą baigė prieš mėnesį. Paskutinio posėdžio išvakarėse, spalio 10 d., asociacija savivaldybėje užregistravo savo parengtą ir skaičiais pagrįstą metodiką.

Tačiau dokumentas tarybos kolegijos nariams antradienį nė nebuvo pateiktas svarstyti. Esą politikams pateikti pirminiai juodraštiniai siūlymai, o ne išsami metodika.

Valdininkų garsiai išsakyti įtarimai dėl galbūt neskaidrios mažųjų vežėjų įmonių veiklos taip pat esąs tik bandymas suklaidinti visuomenę. „Žinoma, pasitaiko ir klaidų, ir nesąžiningų žmonių, tačiau mus bet kada gali patikrinti mokesčių inspektoriai, kitos kontrolės institucijos. Valdininkai pateikia vienintelį pavyzdį ir taip formuoja neigiamą viešąją nuomonę apie visus mažuosius vežėjus“, – piktinosi asociacijos pirmininkas ir įmonės savininkas Airidas Tamavičius. Jis įsitikinęs, kad valdžia turėtų ginti viešąjį interesą ir siekti išlaikyti kuo mažesnes kainas, tačiau elgiamasi priešingai.

Neleidžia vežti pigiau

Jeigu miesto taryba, remdamasi savivaldybės administracijos parengta metodika, nuspręs padidinti kelionės mikroautobusais kainas, vežėjai ketina tokį sprendimą skųsti teisme.

„Iš mūsų reikalaujama, kad autobusai būtų gražesni, tvarkingesni, tačiau su mumis sudaromos tik trumpalaikės sutartys dvejiems metams, kai su didžiaisiais vežėjais pasirašomos penkerių metų trukmės sutartys. Kaip mes galime investuoti dideles sumas ir atnaujinti mašinas, jeigu nežinome, kas bus po tų dvejų metų? Bankai nesutinka duoti paskolų tokiam trumpam laikotarpiui. Mes nepajėgūs konkuruoti su didžiaisiais vežėjais, kai jiems sudaromos palankesnės sąlygos“, – skundėsi verslininkai.

Jie įžvelgia savivaldybės bandymus proteguoti sau pavaldžią viešąją įstaigą „Klaipėdos keleivinis transportas“. Esą nuo gruodžio padidinus maršrutinių taksi paslaugų kainas, didžioji dalis keleivių pirktų terminuotus mėnesinius bilietus ir važiuotų didžiaisiais autobusais.

Mažieji vežėjai jau yra teismui apskundę savivaldybės atsisakymą leisti jiems kai kurioms keleivių grupėms taikyti nuolaidas.

Maršrutinių taksi savininkai sutiktų vežti moksleivius ir pensininkus už 1,5 ar 2 Lt, tačiau jiems to daryti neleidžiama. Viešojo transporto bilietų kainas nustato savivaldybių tarybos.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min