-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 07 27

Vilniaus mikriukų ateitis miglota: įsiliejimas į bendrą miesto transporto sistemą kol kas – tik planuose

Prie apvalaus stalo susėdę bendros kalbos nerandantys Vilniaus savivaldybės ir privačių vežėjų atstovai ir šįkart neliko patenkinti rezultatu. Miesto vadovai tvirtina, kad privatūs vežėjai nori lygių teisių dalinantis maršrutus, tačiau vargu ar galvoja apie kitą pusę – bendra suderintus tvarkaraščius, pareigą važinėti ne tik pelningais maršrutais bei darbą pradėti ir baigti nustatytu laiku, o ne tuomet, kai sumažėja keleivių srautas. Vežėjai atkerta esą viskam pasiruošę, tačiau savivaldybė juos baigia išstumti iš Vilniaus keleivių vežimo rinkos.
Privačios vežėjų kompanijos vairuotojas prašė susimokėti ir už mažamečių vaikų kelionę.
Kokį vaidmenį mikroautobusai vaidins bendroje viešojo transporto sistemoje, kol kas neaišku. / 15min.lt nuotr.

Sulaukę klausimo, kada privatūs vežėjai bus įtraukti į bendrą bilietų sistemą, savivaldybės atstovai jiems atsakė taip pat klausimu: o ką vežėjai nuveikė per tą laiką, kai sužinojo, kad taps bendros sistemos dalimi? Tokia informacija jau buvo žinoma metų pradžioje, tačiau kol kas esą privatūs vežėjai nesidomėjo, kokios jiems reikės įrangos ir panašių dalykų.

„Vežėjai turėtų rodyti aktyvumą“

Jie reikalauja vienodų sąlygų, bet daug kas jiems nepatiks. Jie neįsivaizduoja, kokios tos sąlygos, arba per daug nesigilino, – sakė R.Adomavičius.

Vis dėlto garsiai kaltinti vežėjų nieko neveikimu transporto klausimus kuruojantis Vilniaus vicemeras Romas Adomavičius nebuvo linkęs. „Jie iš tikrųjų yra nepasiruošę, bet jų vienų dėl to kaltinti negalima. Niekas negali būti kaltas, kadangi šiuo metu vyksta procesas. Atėjo laikas ruoštis labai sparčiai tempais, todėl buvo jiems pasakyta, kad turi rūpintis ir rodyti aktyvumą“, – teigė vicemeras, primindamas, kad el.bilieto sistema pradės funkcionuoti nuo rugpjūčio 15 dienos, prie jos ketinama jungti ir privačius vežėjus.

Anot R.Adomavičiaus, privatūs vežėjai galėtų apsilankyti „Vilniaus viešojo transporto“ įmonėje, pasidomėti ten esančia kompiuterine įranga, kadangi kiekviena transporto priemonė, kuri veš keleivius Vilniaus mieste, turės turėti tokią įrangą.

Visi autobusai – tiek didieji, tiek mažieji – ir troleibusai privalės važiuoti pagal sudarytą grafiką. „Jie reikalauja vienodų sąlygų, bet daug kas jiems nepatiks. Jie neįsivaizduoja, kokios tos sąlygos, arba per daug nesigilino. Todėl tos kalbos, kad jie gali vežioti keleivius pigiau, gali neatitikti realybės. Mes tikimės sutaupyti, nes mažesni autobusai yra pigesni, važiavimo savikaina pigesnė, todėl ir norime juos įtraukti į bendrą sistemą“, – sakė R.Adomavičius.

Galvoja apie teismus

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Romas Adomavičius
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Romas Adomavičius

Tačiau Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis po susitikimo neslėpė nusivylimo. „Asociacijos narių nuomonė yra vienoda: savivaldybės veiksmai rodo nesąžiningą konkurenciją ir tuos sprendimus mes pasistengsime skųsti teisme. Nėra jokio ekonominio pagrįstumo dėl bilietų kainų nustatymo. Mes buvome pas susisiekimo ministrą ir kalbėjome, kad savivaldybių tarybos galėtų nustatyti maksimalius tarifus, o vežėjas galėtų pats nustatyti kainą. Šiuo atveju jie nustatė 3,5 Lt, o kai kuriuose maršrutuose ir 4,5 Lt kainą, o pabrangimas nuo 3 Lt iki 4,5 Lt yra tikrai daug“, – kalbėjo S.Matulionis.

Anot asociacijos vadovo, besidubliuojančių maršrutų mieste beveik nėra likę, kadangi pernai buvo pakeista dalies maršrutų trasos. Tokiu būdu mikroautobusai neteko galimybės iš dalies važiuoti Kalvarijų gatve, Konstitucijos prospektu.

S.Matulionis įsitikinęs, kad privatūs vežėjai tikrai nesusidurtų su sunkumais važinėdami tokiu pačiu ritmu, kaip važinėja miesto viešasis transportas. O jeigu kas to nevykdytų – Vilniaus savivaldybė turi visas galimybes kontroliuoti ir bausti.

„Tegu tik priima mus į bendrą bilietų sistemą, mes tikrai važinėsime nuo 5 ar 6 valandų ryto. Tegu moka kompensacijas, kaip ir savo įmonei, mes sutinkame, tačiau turime žinoti, kada galėtume tuos pinigus gauti. Aišku, privačiam verslui tai yra rizika, bet asociacijos nariai pasiryžę ją prisiimti“, – po susitikimo su vicemeru ir kitais savivaldybės atstovais sakė S.Matulionis.

Kainą padidinti neskubės

Tegu tik priima mus į bendrą bilietų sistemą, mes tikrai važinėsime nuo 5 ar 6 valandų ryto, – sakė S.Matulionis.

Pokyčių gali sulaukti ir mikroautobusais važinėjantys keleiviai. Privatūs vežėjai baiminasi, kad važiavimo jais kaina gali išaugti nuo 3 iki 4,5 Lt. Vicemeras įsitikinęs, kad visų pirma būtina išsiaiškinti, kiek mieste dar likę besidubliuojančių maršrutų. Jų neturėtų būti. Tačiau gąsdinti staigiais kainos pokyčiais R.Adomavičius neskuba. Esą būtų geriausia, kad iki naujųjų metų, kai bus skelbiami nauji konkursai daugumai mikroautobusų maršrutų, kainos iš viso nesikeistų.

„Šiandien neturėtų būti liečiama mikroautobusų bilietų kaina, nes tie keli mėnesiai nieko nenulems. Mums žymiai svarbesnis dalykas yra parengti gerą sistemą, kurioje būtų patenkinti visi. Vilniaus viešasis transportas darys tai, ką turi daryti, mikroautobusų kompanijų savininkai jausis, kad yra reikalingi. Dabar yra trintis. Ir vairuotojai vieni kitų nelabai mėgsta, nes mikroautobusų vairuotojai lenkia autobusus, neturi jokio grafiko, važiuoja, kai turi keleivių. O viešojo transporto vairuotojai važiuoja nustatytu laiku, nes sekundžių tikslumu turi būti stotelėse“, – aiškino vicemeras.

Važiavimo maršrutiniu taksi kaina sukėlė diskusijų ir pernai, kai buvo nuspręsta ją didinti iki 4 Lt. Tačiau tuomet savivaldybė sulaukė didelio keleivio pasipriešinimo ir sprendimas buvo atšauktas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius