Dabar populiaru
Publikuota: 2012 liepos 27d. 15:00

Vilniaus mikriukų ateitis miglota: įsiliejimas į bendrą miesto transporto sistemą kol kas – tik planuose

Privačios vežėjų kompanijos vairuotojas prašė susimokėti ir už mažamečių vaikų kelionę.
15min.lt nuotr. / Kokį vaidmenį mikroautobusai vaidins bendroje viešojo transporto sistemoje, kol kas neaišku.

Prie apvalaus stalo susėdę bendros kalbos nerandantys Vilniaus savivaldybės ir privačių vežėjų atstovai ir šįkart neliko patenkinti rezultatu. Miesto vadovai tvirtina, kad privatūs vežėjai nori lygių teisių dalinantis maršrutus, tačiau vargu ar galvoja apie kitą pusę – bendra suderintus tvarkaraščius, pareigą važinėti ne tik pelningais maršrutais bei darbą pradėti ir baigti nustatytu laiku, o ne tuomet, kai sumažėja keleivių srautas. Vežėjai atkerta esą viskam pasiruošę, tačiau savivaldybė juos baigia išstumti iš Vilniaus keleivių vežimo rinkos.

Sulaukę klausimo, kada privatūs vežėjai bus įtraukti į bendrą bilietų sistemą, savivaldybės atstovai jiems atsakė taip pat klausimu: o ką vežėjai nuveikė per tą laiką, kai sužinojo, kad taps bendros sistemos dalimi? Tokia informacija jau buvo žinoma metų pradžioje, tačiau kol kas esą privatūs vežėjai nesidomėjo, kokios jiems reikės įrangos ir panašių dalykų.

„Vežėjai turėtų rodyti aktyvumą“

Jie reikalauja vienodų sąlygų, bet daug kas jiems nepatiks. Jie neįsivaizduoja, kokios tos sąlygos, arba per daug nesigilino, – sakė R.Adomavičius.

Vis dėlto garsiai kaltinti vežėjų nieko neveikimu transporto klausimus kuruojantis Vilniaus vicemeras Romas Adomavičius nebuvo linkęs. „Jie iš tikrųjų yra nepasiruošę, bet jų vienų dėl to kaltinti negalima. Niekas negali būti kaltas, kadangi šiuo metu vyksta procesas. Atėjo laikas ruoštis labai sparčiai tempais, todėl buvo jiems pasakyta, kad turi rūpintis ir rodyti aktyvumą“, – teigė vicemeras, primindamas, kad el.bilieto sistema pradės funkcionuoti nuo rugpjūčio 15 dienos, prie jos ketinama jungti ir privačius vežėjus.

Anot R.Adomavičiaus, privatūs vežėjai galėtų apsilankyti „Vilniaus viešojo transporto“ įmonėje, pasidomėti ten esančia kompiuterine įranga, kadangi kiekviena transporto priemonė, kuri veš keleivius Vilniaus mieste, turės turėti tokią įrangą.

Visi autobusai – tiek didieji, tiek mažieji – ir troleibusai privalės važiuoti pagal sudarytą grafiką. „Jie reikalauja vienodų sąlygų, bet daug kas jiems nepatiks. Jie neįsivaizduoja, kokios tos sąlygos, arba per daug nesigilino. Todėl tos kalbos, kad jie gali vežioti keleivius pigiau, gali neatitikti realybės. Mes tikimės sutaupyti, nes mažesni autobusai yra pigesni, važiavimo savikaina pigesnė, todėl ir norime juos įtraukti į bendrą sistemą“, – sakė R.Adomavičius.

Galvoja apie teismus

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Romas Adomavičius
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Romas Adomavičius

Tačiau Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis po susitikimo neslėpė nusivylimo. „Asociacijos narių nuomonė yra vienoda: savivaldybės veiksmai rodo nesąžiningą konkurenciją ir tuos sprendimus mes pasistengsime skųsti teisme. Nėra jokio ekonominio pagrįstumo dėl bilietų kainų nustatymo. Mes buvome pas susisiekimo ministrą ir kalbėjome, kad savivaldybių tarybos galėtų nustatyti maksimalius tarifus, o vežėjas galėtų pats nustatyti kainą. Šiuo atveju jie nustatė 3,5 Lt, o kai kuriuose maršrutuose ir 4,5 Lt kainą, o pabrangimas nuo 3 Lt iki 4,5 Lt yra tikrai daug“, – kalbėjo S.Matulionis.

Anot asociacijos vadovo, besidubliuojančių maršrutų mieste beveik nėra likę, kadangi pernai buvo pakeista dalies maršrutų trasos. Tokiu būdu mikroautobusai neteko galimybės iš dalies važiuoti Kalvarijų gatve, Konstitucijos prospektu.

S.Matulionis įsitikinęs, kad privatūs vežėjai tikrai nesusidurtų su sunkumais važinėdami tokiu pačiu ritmu, kaip važinėja miesto viešasis transportas. O jeigu kas to nevykdytų – Vilniaus savivaldybė turi visas galimybes kontroliuoti ir bausti.

„Tegu tik priima mus į bendrą bilietų sistemą, mes tikrai važinėsime nuo 5 ar 6 valandų ryto. Tegu moka kompensacijas, kaip ir savo įmonei, mes sutinkame, tačiau turime žinoti, kada galėtume tuos pinigus gauti. Aišku, privačiam verslui tai yra rizika, bet asociacijos nariai pasiryžę ją prisiimti“, – po susitikimo su vicemeru ir kitais savivaldybės atstovais sakė S.Matulionis.

Kainą padidinti neskubės

Tegu tik priima mus į bendrą bilietų sistemą, mes tikrai važinėsime nuo 5 ar 6 valandų ryto, – sakė S.Matulionis.

Pokyčių gali sulaukti ir mikroautobusais važinėjantys keleiviai. Privatūs vežėjai baiminasi, kad važiavimo jais kaina gali išaugti nuo 3 iki 4,5 Lt. Vicemeras įsitikinęs, kad visų pirma būtina išsiaiškinti, kiek mieste dar likę besidubliuojančių maršrutų. Jų neturėtų būti. Tačiau gąsdinti staigiais kainos pokyčiais R.Adomavičius neskuba. Esą būtų geriausia, kad iki naujųjų metų, kai bus skelbiami nauji konkursai daugumai mikroautobusų maršrutų, kainos iš viso nesikeistų.

„Šiandien neturėtų būti liečiama mikroautobusų bilietų kaina, nes tie keli mėnesiai nieko nenulems. Mums žymiai svarbesnis dalykas yra parengti gerą sistemą, kurioje būtų patenkinti visi. Vilniaus viešasis transportas darys tai, ką turi daryti, mikroautobusų kompanijų savininkai jausis, kad yra reikalingi. Dabar yra trintis. Ir vairuotojai vieni kitų nelabai mėgsta, nes mikroautobusų vairuotojai lenkia autobusus, neturi jokio grafiko, važiuoja, kai turi keleivių. O viešojo transporto vairuotojai važiuoja nustatytu laiku, nes sekundžių tikslumu turi būti stotelėse“, – aiškino vicemeras.

Važiavimo maršrutiniu taksi kaina sukėlė diskusijų ir pernai, kai buvo nuspręsta ją didinti iki 4 Lt. Tačiau tuomet savivaldybė sulaukė didelio keleivio pasipriešinimo ir sprendimas buvo atšauktas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Gyvenimas

Šeima trejus metus gyvena tik viena diena: Elzė gimė su sindromu, su kuriuo išgyvena tik vienetai

Pasaulis kišenėje

Rudens magija: 5 vietos Vilniuje, kurias fotografas rekomenduoja puikioms nuotraukoms

Verslas

Obuolių supirkėjai: derlius geras, bet vaisiai – per pigūs

15min iš Stambulo 24sek

„Žalgirį“ Stambule pasitinka drąsi serbo pranašystė ir unikali telepatija

Verslas

Teismo verdiktas: turkų pergalė Kauno stadiono rekonstrukcijos konkurse – neteisėta

„Ginčas“: kaip FIBA vadovo netektis pakeis pasaulio krepšinį?

15min iš Londono Mokslas.IT

E.Musko idėja virto serialu: „National Geographic“ parodė pirmą mirtį Marse ir pirmą gimusį kūdikį

Aktualu

Sumaištis Kėdainių stotyje: ne dėl savo kaltės ne į tą traukinį įlipusi moteris į namus grįžo tik paryčiais

15min recenzija Kultūra

Apgauti ir tuo patenkinti: „Gal visi drakonai...“ tarptautiniame teatro festivalyje „Sirenos“

Verslas

Buvusios degalinės vietoje Vilniaus rajone iškils krematoriumas

Vardai

Lady Gaga patvirtino, kad susižadėjo: rengiasi vestuvėms su savo agentu Christianu Carino

Išankstinė Kanų liūtų reklamų peržiūra su 15min

Laisvalaikis

Užaugino rekordinį arbūzą – svėrė daugiau nei 15 kilogramų

Aktualu

Seimo opozicija kaltina premjerą sulaužius priesaiką, tarsis, kokių veiksmų imtis

Vardai

Kembridžo hercogienės Catherine sesuo Pippa Middleton susilaukė pirmagimio

Aktualu

Referendumo kartelės mažinimo idėja Seime sukėlė aistras: „Nebesityčiokime iš Konstitucijos“

15min iš Londono Mokslas.IT

„Huawei“ parodė, už ką dėkojo konkurentams: oficialiai pristatytas „Mate 20 Pro“

Sportas

Naujas futbolo vadas – apie krepšinį, E.Jankausko likimą ir Šviniaus šešėlį

Deuce

Laurynas Grigelis nesurado priešnuodžių prieš Vokietijos kortų šeimininką

Maistas

Vakarienės tamsoje iššūkiai: žuvį painioja su mėsa, nebeatpažįsta kruopų

Naujienos

Gyvenimas

Šeima trejus metus gyvena tik viena diena: Elzė gimė su sindromu, su kuriuo išgyvena tik vienetai

Pasaulis kišenėje

Rudens magija: 5 vietos Vilniuje, kurias fotografas rekomenduoja puikioms nuotraukoms

Verslas

Obuolių supirkėjai: derlius geras, bet vaisiai – per pigūs

15min iš Stambulo 24sek

„Žalgirį“ Stambule pasitinka drąsi serbo pranašystė ir unikali telepatija

Verslas

Teismo verdiktas: turkų pergalė Kauno stadiono rekonstrukcijos konkurse – neteisėta

„Ginčas“: kaip FIBA vadovo netektis pakeis pasaulio krepšinį?

15min iš Londono Mokslas.IT

E.Musko idėja virto serialu: „National Geographic“ parodė pirmą mirtį Marse ir pirmą gimusį kūdikį

Aktualu

Sumaištis Kėdainių stotyje: ne dėl savo kaltės ne į tą traukinį įlipusi moteris į namus grįžo tik paryčiais

15min recenzija Kultūra

Apgauti ir tuo patenkinti: „Gal visi drakonai...“ tarptautiniame teatro festivalyje „Sirenos“

Verslas

Buvusios degalinės vietoje Vilniaus rajone iškils krematoriumas

Vardai

Lady Gaga patvirtino, kad susižadėjo: rengiasi vestuvėms su savo agentu Christianu Carino

Išankstinė Kanų liūtų reklamų peržiūra su 15min

Laisvalaikis

Užaugino rekordinį arbūzą – svėrė daugiau nei 15 kilogramų

Aktualu

Seimo opozicija kaltina premjerą sulaužius priesaiką, tarsis, kokių veiksmų imtis

Vardai

Kembridžo hercogienės Catherine sesuo Pippa Middleton susilaukė pirmagimio

Aktualu

Referendumo kartelės mažinimo idėja Seime sukėlė aistras: „Nebesityčiokime iš Konstitucijos“

15min iš Londono Mokslas.IT

„Huawei“ parodė, už ką dėkojo konkurentams: oficialiai pristatytas „Mate 20 Pro“

Sportas

Naujas futbolo vadas – apie krepšinį, E.Jankausko likimą ir Šviniaus šešėlį

Deuce

Laurynas Grigelis nesurado priešnuodžių prieš Vokietijos kortų šeimininką

Maistas

Vakarienės tamsoje iššūkiai: žuvį painioja su mėsa, nebeatpažįsta kruopų

Daugiau vandens

Gera keliauti kartu

Video

32:10
01:02
01:11

BALTIJOS MAISTO IR GĖRIMŲ PARODA „BAF“ 2018

Įkvėpk daugiau gyvenimo

Nacionalinis sveikatos egzaminas 2018

Parašykite atsiliepimą apie 15min