Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2010 10 26

VRM parengė „ambicingą ar net revoliucinį“ valstybės tarnybos pertvarkos pasiūlymą

Vidaus reikalų ministerija (VRM) parengė naują valstybės tarnybos sistemos pertvarkos pasiūlymą, kurį vadina ambicingu bei revoliuciniu, ir pabrėžia, kad parengtas įstatymo projektas iš esmės keičia kai kurias nuostatas, šalyje gyvuojančias jau du dešimtmečius.
Raimundas Palaitis – vidaus reikalų ministras
Raimundas Palaitis – vidaus reikalų ministras / Šarūno Mažeikos/BFL nuotr.

„Ilgai dirbome prie šio klausimo, buvo paruoštos koncepcijos. Šiandien turime paruošę Valstybės
tarnybos įstatymo projektą. Jis sukels daug ginčų, labai daug aštrių kalbų, labai daug diskusijų. Manau, kad šios diskusijos truks ne trumpiau nei 3–4 mėnesius. Šiuo įstatymo projektu duodame startą diskusijoms“, – antradienį VRM vykusioje spaudos konferencijoje žurnalistams sakė R.Palaitis.

Tarp pagrindinių numatytų pokyčių yra šie:

valstybės tarnautojų rezervo naikinimas: netekę darbo valstybės tarnautojai nebeteks teisės be eilės gauti naujos darbo vietos valstybės tarnyboje, į valstybės tarnybą bus patenkama tik laimėjus konkursą;

vadovų kadencijos ribojimas ir rotacija: tai padės panaikinti visuomenės ir kai kurių vadovų nuostatą, kad eidamas ilgiau nei porą metų tas pačias pareigas vadovas tampa nebeliečiamas. Siūloma nustatyti maksimaliai dvi kadencijas, po to – neišvengiama rotacija;

nepriekaištingos reputacijos apibrėžimas ir atsakomybės nustatymas: tarnautojas, praradęs nepriekaištingą reputaciją, negalės dirbti valstybės tarnyboje. Pavyzdžiui, nepriekaištinga reputacija prarandama padarius šiurkštų pažeidimą. Siūloma naujovė – šiurkščiu pažeidimu laikoma korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos požymių turinti veika, nors už šią veiką valstybės tarnautojas ir nebuvo traukiamas baudžiamojon ar administracinėn atsakomybėn.

Kaip žurnalistams aiškino VRM Teisės departamento direktorius Dainius Žilinskas, tai visiškai nauja įstatymo projekto nuostata. „Ne paslaptis, kad neretai asmenys nebūna patraukti baudžiamojon atsakomybėn, nes nepavyksta surinkti įrodymų. Nepaisant to, pakanka tam tikrų požymių, kad būtų nustatytas tarnybinis pažeidimas – tarnautojo veikoje yra pakankamai duomenų, todėl jo veikos pavojingumas ir pobūdis neleistų jam daugiau dirbti valstybės tarnyboje. Jo nepriekaištinga reputacija būtų pažeista“, – sakė D.Žilinskas.

atlyginimo priedas – už veiklos rezultatus: priedas skiriamas už labai konkrečius darbus vieną kartą per metus. Pasak ministro, pagal minėtą įstatymo projektą numatyta, kad prieš pradėdamas dirbti valstybės darbuotojas pasirašys tarnybos sutartį dėl darbo sąlygų ir dar vieną dokumentą – susitarimą su vadovu dėl darbo rezultatų.

„Šių rezultatų pasiekimas bus rodiklis įvertinant valstybės tarnautoją. Jeigu jis įvertintas bus labai gerai, toks darbuotojai įgis galimybę gauti metinę premiją iki 20 proc. Gerai įvertinti darbuotojai įgis galimybę gauti iki 10 proc. metinę premiją. Jei valstybės tarnautojas bus įvertintas labai blogai, jis galės būti ir atleistas – projekte numatyta žymiai supaprastinta atleidimo procedūra“, – sakė VRM vadovas. Įgyvendinus šią premijų sistemą neliktų priedų už valstybės tarnautojų kvalifikaciją ir darbo stažą.

Vidaus reikalų ministras taip pat pabrėžė, kad piktnaudžiauti premijų išmokėjimu vadovams neleistų tai, kad joms būtų paliekami tik 5 proc. darbo užmokesčio fondo;

paprastesnis atleidimas iš darbo: tarnautoją galima atleisti šalių susitarimu arba neigiamai įvertinus metinius veiklos rezultatus;

draudimas švaistyti tarnybos laiką: pavyzdžiui, jeigu valstybės tarnautojas išrenkamas į savivaldybės tarybą, jis negali savo darbo metu dirbti taryboje – turi pasirinkti, ar likti valstybės tarnyboje, ar dirbti taryboje;

valstybės tarnautojų statuso griežtinimas – tarnautojų skaičiaus mažinimas: tarnautojai turi būti tik tie darbuotojai, kurie vykdo viešojo administravimo funkcijas;

taupymas atsisakant mokymų už valstybės bei savivaldybių lėšas.

Pasak ministro, minėtu įstatymu siekiama pagrindinių pokyčių: kad valstybės tarnybos sistema taptų mažesnė ir efektyvesnė, kad joje dirbantys specialistai būtų verti dirbti institucijose, turinčiose įtakos kiekvieno šalies piliečio gyvenimo kokybei.

„Kokios yra šio įstatymo projekto perspektyvos, planuoti sunku. Diskusijos bus ilgos ir aršios. Kai kurie jau sako, kad jis yra revoliucinis ir nereikalingas. Tačiau šis projektas dar šlifuosis Vyriausybės ir labai stipriai Seimo lygmeniu“, – sakė R.Palaitis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius