„2012 metus Akademija tradiciškai pradeda žiemos sesija, kurioje šiais metais ypatingas dėmesys skiriamas ne tik dalykinėms paskaitoms, bet ir asmenybės ugdymo paskaitoms. Mūsų tikslas – padėti vaikams ugdyti ne tik savo intelektualiąją pusę, bet kartu stengiamės su Lietuvos šviesiomis asmenybėmis stiprinti jų dvasinius pamatus ir vertybes, padėti atsiskleisti pilietiškumui, kuris tarnautų visų pirma jiems patiems, po to bendruomenei ir valstybei“, - kalbėjo VšĮ „Nacionalinė moksleivių akademija“ direktorė Eglė Daunienė.
Alpinistas Valdas Vitkauskas paskaitos „Aukščiau pasaulio viršukalnių“ metu akademikams pasakos apie įveiktas žemės ir gyvenimo viršukalnes, demonstruos kelionių į visus žemynus ir kopimų į jų aukščiausias viršukalnes relikvijas, įrangą, unikalius suvenyrus.
„Tikimės, kad susitikimas bei pokalbis su garsiuoju Lietuvos alpinistu įkvėps vaikus siekti ne tiek žemės, kiek jų pačių gyvenimo aukštumų, viršūnių, paskatins nuolat ieškoti naujų iššūkių bei juos įveikti“, - apie sesijos svečią pasakojo E. Daunienė.
Dvasinio peno ieškojimuose akademikus ves Mirga Gražinytė, studijuojanti orkestrinį dirigavimą dvejose aukštosiose mokyklose Leipzige ir Zuriche, bei nuo rugsėjo užimanti antrojo kapelmeisterio pareigas Heidelbergo (Vokietija) operos teatre. Kartu su M. Gražinyte akademikai bandys atsakyti į klausimą, kodėl Betoveno „Pastoralinė“ yra viena genialiausių simfonijų pasaulio muzikos literatūroje bei kuo ji ypatinga aštuonių kitų kompozitorių simfoninės kūrybos kontekste, galiausiai, ką ji gali pasakyti kiekvienam iš mūsų.
Kitokią, pilietiškai orientuotą, ugdymo kryptį pristatys TSPMI Studijų skyriaus vedėjas dr. Deividas Šlekys. „Žmonių politinis ir pilietinis aktyvumas yra realizuojamas įvairiose vietose bei įvairiomis formomis. „Mokyklos pilietiškumo žemėlapio“ kūrimo idėja kilo galvojant apie tai, kaip būtų galima parodyti moksleiviams visuomeninės, pilietinės veiklos prasmę, išmokyti juos vertinti įvairius mažus, tačiau prasmingus darbus platesniame kontekste. Labai dažnai pilietinė veikla susideda iš mažų, sunkiai apčiuopiamų darbelių ir veiklų. Šiuo atveju mokykla yra ta erdvė, kurioje moksleiviai praleidžia didžiąją dienos dalį. Todėl čia jie išeina ir pirmąsias pilietiškumo pamokas, dalyvauja įvairiose veiklose, dažniausiai nesuvokdami, kad iš tiesų tie užsiėmimai yra svarbūs ne tik jiems ar mokyklai, bet ir jų miestui, valstybei“, - savo paskaitos idėją pasakoja Deividas Šlekys.
Pasak jo, „Mokyklos pilietiškumo žemėlapio“ projektas leis supažindinti ir išmokyti moksleivius identifikuoti pilietines veiklas ir įvertinti jų svarbą, tarpusavio ryšius. Moksleiviai išmoks kitaip pažvelgti į jiems gerai pažįstamas rutinines veiklas – moksleivišką saviveiklą, įvairius akademinius būrelius, užklasinę veiklą, mokyklos administracijos ir mokytojų iniciatyvas.