Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Ilona Daugėlaitė: Kada „kaip“ svarbiau už „ką ir kada“?

Šaltinis: 15min
0
A A

Ilona Daugėlaitė Daugelis vadybos teorijų teigia, kad prieš pradėdamos diegti pokyčius, įmonės turėtų atsakyti sau į kelis paprastus klausimus: kodėl reikia keistis, ką reikės dėl to padaryti, kaip tai darysime, kada ir kaip pasieksime tuos rezultatus. Daug įmonių nuolat tobulina savo veiklą, tačiau aiškiai suvokdamos, ką ir kodėl daro, mano nuomone, dažnai iš akiračio išleidžia vieną svarbiausių klausimų – „kaip“.

Tai nėra sunku paaiškinti: greitai besikeičiančioje verslo aplinkoje reaguoti reikia labai greitai, o rezultato siekti, kaip sakoma, čia ir dabar. Tai ir darome – paskelbę pokyčio startą, lekiame tarsi buliai Pamplonos festivalyje ir niekam nė motais, kiek bus sužeistų pakeliui į finišą, nes siekis yra labai aiškus – kas greitesnis ir vikresnis, tas laimi. Jeigu bėgimo dalyviai neturi tinkamų įgūdžių ir nesuvokia, kaip reikia elgtis, norint pasiekti finišą, didelė tikimybė, kad jie kris patys arba bus sutrypti minios.

Šiais metais „Lietuvos energijos“ grupės įmonėse pradėjome diegti Veiklos meistriškumo programą. Į ją stengiamės sudėti geriausias šių dienų veiklos valdymo praktikas (LEAN, Six Sigma ir pan.), kurios darbuotojus skatintų drąsiai keisti įprastą darbo praktiką ir atsisakyti visko, kas yra nereikalinga. Tai skatina inicijuoti veiklos gerinimo pokyčius, kurių dėka galime užtikrinti aukštą mūsų teikiamų paslaugų kokybę.

Kodėl apie tai kalbu? Pradėję Veiklos meistriškumo programą sutarėme, kad šįkart atsakysime ne tik į visus minėtus klausimus, bet ir daugiausiai dėmesio skirsime darbuotojams svarbiausiam – „kaip“. Dėl to nuosekliai dirbsime ne tik dėl tinkamo požiūrio, bet ir ugdysime praktinius gebėjimus. Klausimas „kaip“ mums svarbus ir labai įdomus dar ir tuo, kad LE grupės veikla nėra homogeninė, jos įmonės dirba įvairiose srityse. Tai – skirstymas, gamyba, prekyba, vadyba, ranga, aptarnavimas. Todėl LE grupės atveju „kaip“ nėra toks jau paprastas klausimėlis. Teisingas ir išsamus atsakymas, vienodai aktualus gamybai ir vadybai, yra vertas milijono.

Receptai yra keli: vieni neišradinėja dviračio ir kopijuoja geriausią patirtį, kiti – naudodamiesi kitų jau pramintais keliais, kuria savo receptus. Štai viena iš mūsų grupės įmonių – „Lietuvos dujų tiekimas“, į Veiklos meistriškumo programą įsitraukusi anksčiau numatyto laiko, neseniai startavo su „1000 wow (vau)“ programa. Jos tikslas – iki metų pabaigos iš klientų išgirsti 1000 šūksnių „Vau!“.

Šios programos esmė tokia: pardavimų skyriaus darbuotojai, bendraudami su klientu, turi jam pateikti tokį sprendimą ar pasiūlymą, kad šis liktų sužavėtas ir savo susižavėjimą išreikštų, ištardamas „vau“. „1000 wow“ programa yra gera tuo, kad ją galima pritaikyti beveik visose savo verslo srityse, tarp jų – ir vadyboje, o svarbiausia – išgirsti „vau“ iš kliento, kuriam teiki savo paslaugas.

Ilona Daugėlaitė yra „Lietuvos energijos“ Organizacinio vystymo direktorė

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min