Virginijus Banevičius vienerius metus ir tris mėnesius turės būti namuose nuo 22 val. iki 6 val., Justas Bajalis – vienerius metus.
2009 metų gruodžio pabaigoje vyriškiai užpildė eismo įvykio deklaraciją, kurioje įrašė žinomai melagingus duomenis, kad 2009 m. gruodžio 19 d. apie 10.30 val. kelyje Pakruojis – Šiauliai įvyko eismo įvykis, kuriame dalyvavo automobilis „Audi A6“, vairuojamas Virginijaus Banevičiaus, ir „BMW 530“, vairuojamas Justo Bajalio.
Deklaracijoje buvo nurodyta, kad apgadintos abi transporto priemonės, smūgių į jas vietos ir tai, kad už eismo įvykį atsakingas Justas Bajalis. Abu vyrai šio eismo įvykio deklaracijas pateikė draudimo bendrovėms. Bendrovė „BTA draudimas“ turėjo atlyginti 9 tūkst. 242 litų, „If P&C Insurance AS“ – 21 tūkst. 115 litų turtinę žalą.
Draudimo bendrovių darbuotojai, pastebėję apgaulę, kreipėsi į Šiaulių apskrities VPK, kurio darbuotojai dėl dokumentų klastojimo ir bandymo sukčiauti pradėjo ikiteisminį tyrimą.
Draudimo ekspertas konstatavo, kad Virginijaus Banevičiaus automobilį jis apžiūrėjo jau kitą dieną po pranešimo apie eismo įvykį. Grįžęs į bendrovę, su kolega tyrinėjo į kompiuterį įkeltas apžiūrėto automobilio fotonuotraukas ir pastebėjo, kad per ratlankio tarpus matomi automobilio „Audi A6“ stabdžių diskai yra aprūdiję, tačiau tokio dalyko negali būti eksploatuojamame automobilyje, o priekinio rato stabdžių kaladėlių laikiklis – apraizgytas voratinkliais. Voratinkliai ant eksploatuojamo automobilio gali atsirasti nebent šiltuoju metų laiku, o kad atsirastų žiemą – neįtikėtina. Ekspertai nuvyko automobilio dar kartą apžiūrėti ir įsitikino, kad transporto priemonė neeksploatuojama.
Šiaulių apskrities VPK praneša, kad ekspertų nuomone, abiejų automobilių sugadinimai nesuderinami. Ant „BMW 530“ variklio dangčio rasti tokie reljefiniai apgadinimai, kurie rodo, kad kontaktą variklio dangtis turėjo su plokščiu paviršiumi iš viršaus, lyg būtų užmesta plyta. Susidūrus dviem automobiliams dešinės pusės priekiais, iš viršaus tokio sugadinimo negali būti. Taigi išvada: automobilių sugadinimų požymių tyrimas neduoda pagrindo teigti, kad automobilio „Audi A6“ priekinio dešiniojo kampo sugadinimai padaryti automobiliu „BMW 530“, kuriam apgadintas variklio dangtis.
Liudytojai, kurie apgadintąjį „BMW 530“ vežė į Šiauliuose esančią automobilių saugojimo aikštelę, pastebėjo, kad, atvykę į įvykio vietą, jie terado vieną automobilį ir jokių eismo įvykio požymių – nuolaužų, autodetalių liekanų, nebuvo.
Pasirodo, deklaraciją užpildė, kaltę dėl eismo įvykio prisiėmė ir apie jį draudimo bendroves informavo asmuo, kuris to automobilio iš viso nevairavo. Neva, jis norėjęs padėti draugui, kuris padarė eismo įvykį ir nenorėjo, kad jam būtų atimtas vairuotojo pažymėjimas.
Automobilį „BMW 530“ lizingu pirko T.D. Kadangi jam transporto priemonės nereikėjo, todėl ją notaro sutartimi perleido L.R., kuris mokėjo išperkamosios nuomos mokesčius. Šis automobiliu naudotis leido A.J., kurio kaltę neva ir prisiėmė Justas Bajalis, įsitraukęs į draudimo bendrovių apgaudinėjimo aferą.
Pagal teismų praktiką, dokumento suklastojimu pripažįstamas ne tik netikro dokumento pagaminimas, bet ir sąmoningas melagingų duomenų įrašymas į tikrą dokumentą.