Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Eismo įvykyje nukentėjusius vilniečius gelbėjo išmanieji jų telefonai

Atsiranda vis daugiau pažangių techninių sprendimų, kai apie nelaimes praneša ne žmonės, o jų transporto priemonės ar išmanieji įrenginiai.
BMW ir „Toyota“ avarija Rinktinės gatvėje
Asociatyvi iliustracija / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Kasmet eismo įvykiuose nukenčia nemažai žmonių. Tokiais atvejais, gelbstint žmonių gyvybes, labai svarbu kuo greičiau iškviesti skubiosios pagalbos tarnybas. Todėl atsiranda vis daugiau pažangių techninių sprendimų, kai apie nelaimes praneša ne žmonės, o jų transporto priemonės ar išmanieji įrenginiai.

Bendrasis pagalbos centras (BPC) Lietuvoje taip pat vis dažniau sulaukia tokių pranešimų. Vienas tokių įvykių nutiko visai neseniai – naktį iš šių metų liepos 2-osios į 3-iąją, pažymima Bendrojo pagalbos centro atstovės viešiesiems ryšiams Vilmos Juozevičiūtės penktadienį paviešintame pranešime.

Minėtą naktį Bendrojo pagalbos centro Vilniaus skyriaus operatorių salėje dviejų sekundžių skirtumu suskambo du telefonai. Į skambučius atsiliepę operatoriai Adomas ir Inga išgirdo automatinius garso pranešimus, informuojančius, kad „iPhone“ naudotojas pateko į rimtą eismo įvykį, ir apytiksles koordinates. Su operatoriais niekas nebendravo, bet fone girdėjosi žmonių balsai, klausiantys, ar kviečiama greitoji pagalba. Abiejų pranešimų metu nurodytos koordinatės sutapo.

Adomas pirmas užpildė ir perdavė elektroninius pranešimus greitosios medicinos pagalbos tarnybai, policijai ir priešgaisrinėms gelbėjimo pajėgoms, o toliau abu operatoriai bandė prisiskambinti telefonų numeriais, iš kurių buvo gauti automatiniai pranešimai, ir, jei įmanoma, pasitikslinti aplinkybes. Į skambučius niekas neatsiliepė.

Tuo metu operatorių salėje buvo gautas dar vienas skambutis.

Skambinusi moteris pranešė apie eismo įvykį Vilniuje, Mykolo Lietuvio ir Ukmergės gatvių sankryžoje. Pro šalį važiavusios ir nelaimės vietoje sustojusios pranešėjos teigimu, nukentėjo du žmonės, kurių automobilis susidūrė su vilkiku. Sužeistieji iš automobilio išlipti negalėjo, jiems reikėjo ugniagesių gelbėtojų pagalbos. Įvykio vieta sutapo su ką tik gautų automatinių pranešimų vietos nustatymo duomenimis.

Sužeistieji iš automobilio išlipti negalėjo, jiems reikėjo ugniagesių gelbėtojų pagalbos.

Jau baigus šį pokalbį ir papildžius perduotus pranešimus skubiosios pagalbos tarnyboms, operatorei Ingai pagaliau pavyko prisiskambinti vienu iš numerių. Atsiliepusi moteris patvirtino patekusi į eismo įvykį ir tai, kad jos vyras prispaustas automobilyje.

Į eismo įvykio vietą nuvykusios tarnybos išlaisvino prispaustą vyrą ir nuvežė jį į ligoninę. Po pokalbio su pareigūnais į ligoninę apžiūrai nuvežta ir nukentėjusi moteris. Vilkiką vairavęs Latvijos pilietis nenukentėjo.

Šis įvykis įvyko mieste, todėl net gerokai po pusiaunakčio atsirado pro šalį važiavusių žmonių, kurie sustojo ir paskambino skubiosios pagalbos tarnybų ryšio numeriu 112. Jei tai būtų buvusi nuošalesnė vieta, galbūt vieninteliai operatyvūs pranešimai apie nelaimę būtų gauti tik iš nukentėjusių žmonių „iPhone“ telefonų.

Avarijų aptikimo funkcija „Apple“ kompanijos išmaniuosiuose įrenginiuose (telefonuose ir laikrodžiuose) pradėta diegti 2022 metų rudenį. Judesio jutikliai ir jų derinimo algoritmai reaguoja į smūgius, reiškiančius, kad įrenginio naudotojas pateko į eismo įvykį. Jei naudotojas nereaguoja į įrenginio perduodamus signalus, kuriais tikrinamas jo sąmoningumas, įrenginys po 10 sekundžių pats automatiškai skambina skubiosios pagalbos tarnybų ryšio numeriu 112.

Ne visi tokie skambučiai pasiteisina.

Ne visi tokie skambučiai pasiteisina. Ne kartą į nurodytą vietą nuvykusios skubiosios pagalbos tarnybos eismo įvykio nerado. Yra buvę, kai įvykio vietoje rastas tik pats pranešimą perdavęs „iPhone“ telefonas, kuris sureagavo į smūgį krisdamas ant žemės. Tačiau greta tokių nepasiteisinusių pranešimų būna ir tikrų eismo įvykių, kaip aprašytasis, kai žmonėms prireikia operatyvios visų tarnybų pagalbos.

Bendrasis pagalbos centras norėtų paprašyti „Apple“ įrenginių turėtojų, kad šie būtų atidūs ir reaguotų į savo įrenginių skleidžiamus garsus bei rodomus pranešimus. Įrenginiui susisiekus su Bendruoju pagalbos centru, galima iš karto informuoti operatorių, kokios pagalbos reikia įvykio vietoje, o jei skubi pagalba nebūtina, galima pranešti, kad jos nereikia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais