-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Įmonės nubaustos už alkoholio reklamą vaikams ir paaugliams

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (toliau – Departamentas) lapkričio 3 d. nutarimais UAB „Nacionaliniam švietimo centrui“ ir UAB „Textads“ skyrė ekonomines sankcijas už pateiktą vaikams ir paaugliams skirtą alkoholinių gėrimų reklamą.
Mokiniai
Mokiniai / Dienraščio „15minučių” nuotr.

Šioms įmonėms už internetinėje svetainėje www.manodienynas.lt patalpintą „Martini“ reklamą teks susimokėti po 10 000 Lt. UAB „Nacionalinis švietimo centras“ ir UAB „Textads“ atžvilgiu priimti nutarimai nėra įsigalioję, tad įmonės turi teisę per mėnesį laiko Departamento priimtus nutarimus apskųsti teismine tvarka.

Reklamą pastebėjo aktyvi mama

Šių metų rugsėjo 22 d. viename internetiniame Vilniaus dienraštyje pasirodė informacija apie moksleiviams ir tėvams skirtame elektroniniame dienyne reklamuojamą alkoholį. Į dienraščio redakciją aktyvi moksleivio mama kreipėsi po to, kai vieną dieną atsivertusi elektroninį dienyną puslapio viršuje išvydo alkoholio reklamą. Departamentas, pastebėjęs šią informaciją visuomenės informavimo priemonėse ir matydamas rimtą pagrindą galimam Alkoholio kontrolės įstatymo pažeidimui, rugsėjo 23 d.  pradėjo tyrimą.

Toks atvejis, kai galimus Alkoholio ar Tabako kontrolės įstatymų pažeidimus pastebi ir padeda išaiškinti aktyvūs piliečiai, yra toli gražu ne pirmasis. „Dažnai pasitaiko, kad į Departamentą ar visuomenės informavimo priemones kreipiasi piliečiai, norėdami įsitikinti, ar vienu ar kitu atveju nėra pažeidžiami Lietuvos Respublikos įstatymai. Pastebime, kad pastaraisiais metais žmonės tampa vis jautresni alkoholio reklamai. Gauname vis daugiau klausimų apie alkoholio reklamos tinkamumą ir be jokios abejonės džiaugiamės, kad konsultuojame ne tik ūkio subjektus, bet ir paprastus žmones, kurie imasi iniciatyvos ir rodo savo užsidegimą prisidėti prie valstybinės alkoholio kontrolės politikos įgyvendinimo“, – savo džiaugsmo neslėpė Departamento direktoriaus pavaduotoja Gražina Belian.

Netinkamai pasirinko prioritetus

Departamento duomenimis, internetinės svetainės www.manodienynas.lt sistemoje, kurioje mokykloje besimokantys vaikai ir paaugliai gali stebėti savo mokslo rezultatus ar pasitikslinti kitą informaciją, susijusią su jų ugdymu, laikotarpiu nuo 2011 m. rugsėjo 14 d. iki 2011 m. rugsėjo 21 d. UAB „Nacionalinis švietimo centras“ ir UAB „Textads“ valia buvo pateikta alkoholinio gėrimo „Martini“ reklama.

Alkoholio kontrolės įstatymo 29 str. 1 d. 1 p. draudžia Lietuvos Respublikoje visų formų alkoholio reklamą, skirtą vaikams ir paaugliams iki 18 metų.

Departamento nutarime pabrėžiama, kad valstybė turi apginti vaikų ir paauglių teises į tinkamą socialinę aplinką. Vaikai ir paaugliai ženkliai imliau vertina informacijos turinį (šiuo atveju – alkoholinių gėrimų reklamą). Alkoholio reklama yra priskirtina neigiamą poveikį nepilnamečiams darančiai informacijai, kuri gali būti žalinga vaikų ir paauglių fizinei ir psichinei sveikatai, jų fiziniam, protiniam, dvasiniam ar doroviniam vystymuisi. Vaikams ir paaugliams turi būti ugdomos blaivaus gyvenimo nuostatos. Vaikų ir paauglių, besinaudojančių internetine svetaine www.manodienynas.lt, teisėtų interesų apsauga ir ribojimas bei apsauga nuo neigiamos žalingos informacijos jų visapusiškam ugdymui yra prioritetinis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius