Ikiteisminį tyrimą atliko Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Imuniteto skyriaus pareigūnai.
Ikiteisminio tyrimo duomenimis, pareigūnai 2013 m. spalį Kaišiadorių rajone aėmė 600 Lt dydžio kyšį už tai, kad nebūtų tinkamai užfiksuotas padarytas kelių eismo taisyklių pažeidimas – transporto priemonės vairavimas, esant neblaiviam arba apsvaigusiam nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų.
Nustatyta, kad pareigūnams kyšiai buvo duodami įvairia valiuta – tiek litais, tiek eurais, nuo 40 iki 600 Lt dydžio. Didžiausia kyšio suma litais – 600 Lt, didžiausia eurais – 150 eurų (apie 517 Lt).
Pareigūnams buvo paskirta kardomoji priemonė – rašytinis pasižadėjimas neišvykti. Jų atžvilgiu taip pat atliekamas ir tarnybinis patikrinimas.
Ikiteisminio tyrimo metu vairuotojui R. B. buvo pranešta apie įtarimą dėl nusikalstamos veikos, numatytos LR BK 227 str. 2 d. (papirkimas) padarymo. Šis asmuo atleistas nuo baudžiamosios atsakomybės pagal laidavimą (LR BK 40 str. pagrindais).
Šis ikiteisminis tyrimas 2014 m. spalį buvo išskirtas iš didelės apimties ikiteisminio tyrimo, kurio metu buvo atskleistos Kauno apskr. VPK Viešosios policijos padaliniuose dirbančių pareigūnų, vykdančių eismo priežiūrą, korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos. Apie įtarimus dėl kyšininkavimo (LR BK 225 str.) pranešta 8 Kauno apskr. VPK policijos pareigūnams, dar 2 policijos pareigūnai įtariami dokumentų klastojimu (LR BK 300 str. 1 d.).
Dėl policijos pareigūnų papirkimo (LR BK 227 str.) įtarimai pareikšti 18 asmenų. Iš viso pareigūnus bandė papirkti 4 moterys ir 14 vyrų. Nustatyta, kad pareigūnams kyšiai buvo duodami įvairia valiuta – tiek litais, tiek eurais, nuo 40 iki 600 Lt dydžio. Didžiausia kyšio suma litais – 600 Lt, didžiausia eurais – 150 eurų (apie 517 Lt).
Dažniausiai kyšiai buvo duodami už Kelių eismo taisyklių pažeidimus dėl greičio viršijimo, dėl automobilio, kurio langų stiklų šviesos laidumas yra mažesnis negu leistina, vairavimą, taip pat dėl vairavimo esant neblaiviam, dėl privalomo kasdieninio poilsio laikotarpio nepasinaudojimo per 24 valandas ir galimo krovinių vežimo kelių transporto priemonėmis vidaus ir (ar) tarptautiniais maršrutais su neįrengtu, neveikiančiu, nesuremontuotu per nustatytą laikotarpį ar neatitinkančiu nustatytų reikalavimų tachografu.
Planuojama, kad minėtas didelės apimties ikiteisminis tyrimas šių metų pabaigoje – ateinančių metų pradžioje bus baigtas ir perduotas teisminiam nagrinėjimui.