-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Milvydas Juškauskas pasiekė naują ilgiausio bylinėjimosi prieš kelių policiją rekordą

5 metus ir 1,5 mėnesio – tiek užsitęsė garsiojo policininkų auklėtojo Milvydo Juškausko teisinis ginčas su policija dėl Kelių eismo taisyklių (KET). Tiesa, M.Juškauskas siūlo dar neskubėti fiksuoti rekordo. Mat jis pats paprašė atnaujinti ilgąjį teismo procesą, kad būtų galimybė galų gale išaiškinti „milijonui Lietuvos vairuotojų reikšmingą“ laikinųjų teisių išdavimo tvarką.
Milvydo Juškausko susidūrimo su Klaipėdos pareigūnais akimirka. Anot vairuotojo, net važiuodamas 250 km/val. greičiu, jis niekam nesukėlė grėsmės ir nepažeidė įstatymų.
Milvydo Juškausko susidūrimo su Klaipėdos pareigūnais akimirka. Anot vairuotojo, net važiuodamas 250 km/val. greičiu, jis niekam nesukėlė grėsmės ir nepažeidė įstatymų. / Kadras iš YouTube.com

Rekordinės trukmės byla susijusi su įvykiu, kai Švenčionių policijos pareigūnai 2006 m. spalio 7 d. surašė Milvydui Juškauskui administracinio teisės pažeidimo protokolą už tai, kad Švenčionių gyvenvietėje, kurioje leistinas 50 km/val. greitis, jis automobiliu „Mercedes Benz E500“ važiavo 80 km/val. greičiu, be to, nepateikė vairuotojo pažymėjimo.

Subendrinus nuobaudas, M.Juškauskui galutinai anuomet paskirta 300 Lt bauda su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu 12 mėnesių.

„Man ta byla buvo todėl, kad duomenų bazėse buvo blogi duomenys“, – 15min.lt sakė M.Juškauskas, kuriam naujienų portalas suteikė tribūną iš pagrindų aptarti visų negerovių šaknis.

Anot M.Juškausko, jis pats dar 2002 metais dėjo pastangas, kad tos elektroninės duomenų bazės būtų įdiegtos.

Sauliaus Chadasevičiaus/15min.lt nuotr./Milvydas Juakauskas
Kai teisė vairuoti neatimta, tai ir laikino leidimo vairuoti nėra prasmės turėti! Tai aš jo niekad ir neturiu, pareiškė M.Juškauskas.

„Pats ėjau, kad padarytų. Nes prieš tai 7 metus nevykdė Vyriausybės nutarimo – viską rašydavo į korteles, o už butelį kortelę išmesdavo, gerai vyko korupcija. Bet šita mano byla yra įrodymas, kad duomenų bazėse yra įrašyta ne tai, kas turi būti“, – pabrėžė M.Juškauskas. 

Neseniai Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) paskelbė, kad už greitį M.Juškauskas Švenčionyse buvo nubaustas nepagrįstai (nes neteisėtai naudotas matavimo prietaisas „Berkut R“), nebuvo pagrindo ir metams atimti jo vairuotojo pažymėjimo, o bauda už laikinųjų teisių nepateikimą buvo sumažinta nuo 40 iki 30 litų.

„Su ta  Švenčionių rajono policijos komisariato pareigūnų byla jau yra pagerintas Lietuvos rekordas. Nes ta byla buvo išnagrinėta ir nutarimas priimtas 2011 metų lapkričio 25 dieną, o pradėta 2006 metais spalio 7 dieną. Tai reiškia, maždaug penkeri metai ir pusantro mėnesio“, – apibendrino savo paties ankstesnį rekordą pagerinęs M.Juškauskas.

Naujienų portalo pašnekovas citavo Lietuvos rekordų knygos, išleistos 2003 metais, 315-ą puslapį. „Ilgiausiai dėl viršyto greičio trukęs ginčas – 2 metus 7 mėnesius tarp vilniečio Milvydo Juškausko ir Klaipėdos miesto kelių policijos bei Vilniaus miesto Vyriausiojo policijos komisariato kelių policijos“.

M.Juškauskas priminė, kad kelyje Klaipėda–Vilnius, kur leistinas greičio buvo 110 km/val., policijos duomenimis, jis vairavo automobilį „Mercedes Benz“ 226 km/val. greičiu. „Aš teismui aiškinau, kad važiavau 240 km/val., bet pareigūnai nebespėjo važiuoti paskui ir filmuoti“, – ramiai dėstė vairuotojas.

Jis dar pridūrė: „Bet aš viską padariau pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.“

Apie ankstesnę rekordinės trukmės bylą M.Juškauskas dar pasakojo: „Toje byloje dalyvavo apie 50 valstybės tarnautojų ir pareigūnų. Vien teisėjų dalyvavo 18! Net tris kartus Vyriausiasis administracinis teismas nagrinėjo. Jokios korupcijos būti negalėjo, nes čia aibės žmonių, per kuriuos ta byla ėjo. Ir vis dėlto trečią kartą nagrinėdamas Vyriausiasis administracinis teismas nusprendė, kad aš jokio pažeidimo nepadariau. Tai čia buvo tokia byla, kuri truko 2 metus ir 7 mėnesius.“

Bylinėjimąsi viliasi pratęsti

Anot M.Juškausko, naujasis bylinėjimosi rekordas – 5 metai ir 1,5 mėnesio, dar ne riba. Mat vairuotojas pateikė skundą. Ne dėl 30 litų, kuriuos pagal galutinį ir neskundžiamą LVAT nutarimą privalėtų sumokėti, o dėl, jo paties žodžiais tariant, milijonui Lietuvos vairuotojų reikšmingų dalykų, susijusių su įrašais policijos duomenų bazėse apie KET pažeidimus ir laikinųjų teisių išdavimu.

Aš, vairuotojo pažymėjimą atidavęs, kito tai nebeturiu ir neprivalau turėti jų tiek, kad kiekvienam pareigūnui duočiau. Tai liko neišaiškinta.

„Ten dėl greičio ir teisės vairuoti atėmimo nėra jokių bėdų. Ten tik 30 litų palikta, kodėl nedaviau vairuotojo pažymėjimo. Bet vairuotojo pažymėjimas tuo metu buvo policijos žinioje! Ir tai turėjo patys pareigūnai susižinoti ryšio priemonėmis. Nes aš, vairuotojo pažymėjimą atidavęs, kito tai nebeturiu ir neprivalau turėti jų tiek, kad kiekvienam pareigūnui duočiau. Tai liko neišaiškinta. Todėl ir paprašiau išaiškinti, kas turi rūpintis laikinų leidimų vairuoti transporto priemones išdavimais, nešiojimais. Nes kai teisė vairuoti neatimta, tai ir laikino leidimo vairuoti nėra prasmės turėti! Tai aš jo niekad ir neturiu,“ – 15min.lt pasakojo M.Juškauskas.

„Youtube“ – trijų dalių trileris

Pasakodamas apie savo bylinėjimosi peripetijas M.Juškauskas priminė, kad dar viena jo bylų buvo pradėta 2006 metų lapkričio 23 dieną. „Ją pradėjo Klaipėdos miesto ir rajono policijos pareigūnai, surašydami administracinių teisės pažeidimų protokolą ir dėl kurios man buvo atimta teisė vairuoti 12 mėnesių už tai, kad aš neva padariau teisės pažeidimų. Bet ta byla buvo sustabdyta, kol išnagrinėjo kitą bylą, pradėtą Švenčionių rajono komisariato pareigūnų 2006 metais spalio 7 dieną. Toje byloje nustatyta, kad teisės pažeidimo nepadariau, kadangi dar prieš tai byloje, Alytaus miesto ir rajono pradėtoje 2006 metais birželio 24 dieną, buvo nustatyta, kad greičio matuokliai „Berkut“ netinkami. Visos tos bylos, taip išeina, neteisėtos, ir visų tų mano balų nebuvo.“

Dabar M.Juškauskas siūlo dar nesiimti su Klaipėdos policija susijusios istorijos, kurią atspindi portale „Youtube“ patalpintas įspūdingas trijų dalių trileris, o atnaujinti Švenčionių bylą: „Daugelis žmonių sakytų – jo, ačiū, išteisino ir baigtas klausimas.

Toliau dabar teismas turėtų nagrinėti dėl Klaipėdos pareigūnų.

Bet dėl valstybės veiklos netinkamumo įrodymo ir dėl milijonui vairuotojų reikšmingų aplinkybių prašysiu, kad naujos dar nenagrinėtų. Nes gruodžio 20 dieną pateikiau prašymą atnaujinti (Švenčionių bylą – Red. past.). Kadangi gali būti priimtas koks nors naujesnis nutarimas, ir tas nutarimas turėtų reikšmės tai bylai, apie kurią dabar kalbu, reiškia, teismas turėtų arba atidėt, arba sustabdyt vėl, tad gali tas rekordas iki 6 metų išsitęsti.“

Savo sumanymo esmę M.Juškauskas 15min.lt pristatė taip: „Aš dar paprašiau procesą atnaujinti, nes Vyriausiasis administracinis teismas dar galėtų atnaujinti procesą ir paskirti išplėstinę teisėjų kolegiją, kad gerai išaiškintų apie laikinųjų leidimų vairuoti transporto priemones teises, pareigas ir atsakomybę nustatančių įstatymų taikymą. Tiek vairuotojams, tiek ir pareigūnams.

Gėda Lietuvos Respublikos prezidentei, kad tokius asmenis paskiria policijos vadovais.

Nes pastaruosius 15 metų yra netvarka su laikinųjų leidimų vairuoti transporto priemones išdavimais ir kas ten kuo turi rūpintis. O teismų išaiškinimų yra įvairių. Tik išplėstinė kolegija gali išaiškinti ir nustatyti praktiką, kaip turi būti taikomi įstatymai arba siūlyti Seimui, kaip reiktų pakeisti įstatymus. Todėl tik LVAT teisėjų išplėstinė kolegija galėtų išaiškinti, kaip turėtų būti.“

Kritika prezidentei ir generaliniam komisarui

Portalo pašnekovas pažėrė kritikos dabartiniam Lietuvos policijos vadovui, vidaus reikalų ministrui bei prezidentei.

„Saulius Skvernelis nesirūpina nė kiek. Dar jis nebuvo karjeros pradėjęs daryti – buvo tos bėdos. Ir padarė karjerą, ir vis vien niekuo nesirūpina. O Aliksandravičius (Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius – Red. past.) iš viso dar nesubrendęs, kad rūpintis pradėtų.
Gėda nebe Sauliui Skverneliui, bet gėda Lietuvos Respublikos prezidentei, kad tokius asmenis paskiria policijos vadovais. Ir jų neįpareigoja domėtis žmonėmis, žmonių pasiūlymais, kad juos įgyvendintų ir policija vykdytų žmonių lūkesčius atitinkančią veiklą. Raimundas Palaitis irgi nesidomi. Vidaus reikalų ministerijoje dabar netgi nėra tokio skyriaus, kuris dabar domėtųsi tuo, ką aš anksčiau jiems siūlydavau ir jie padarydavo. Panaikino generalinio inspektoriaus skyrių – nėra prasmės ministrui padėti, nes nėra struktūros, kuri tuo užsiiminėja“, – aiškino M.Juškauskas. 

Jis dar pridūrė, kad valstybinių institucijų santvarkos netobulumas ir yra „visos tos kvailionės esmė.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius