Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Švenčių stebuklai: iš lietuvių sąskaitų bankuose dingsta tūkstančiai litų

Pinigai
Irmanto Gelūno / 15min nuotr. / Pinigai
Šaltinis: 15min
0
A A

Iš gyventojų sąskaitų dingsta pinigai. Linai Kūčių vakarą iš sąskaitos dingo 2 tūkst. Lt, Romui – 1,3 tūkst. Lt, Vainiui kiek anksčiau – 3 tūkst. Lt. Bankų klientai dingusius pinigus atgaus.

„Negi už tiek Kalėdas atšvenčiau?“ – pagalvojo Lina, pasižiūrėjusi į savo sąskaitą po švenčių. Jos skaičiavimais, sąskaitoje trūko 2–3 tūkst. Lt. Lina pradėjo galvoti, ką, kur ir kokiomis aplinkybėmis pirko.

„Pasižiūrėjau į išrašą. Pasirodo, kad ne aš už tiek atšvenčiau, o kažkoks Kalėdų elfas iš Filipinų, sugebėjęs išsigryninti pusę mano algos“, – susierzinimo neslėpė mergina.

Pinigai merginos sąskaitoje kol kas yra tik rezervuoti, taigi nedingę, tačiau jais pasinaudoti Lina negali.

Toks atvejis kaip jos – ne vienintelis.

Romas po švenčių sąskaitoje pasigedo 1,3 tūkst. Lt. Pasirodo, pasinaudodami Romo mokėjimo kortele, už tokią sumą sukčiai kažką įsigijo su Filipinais susijusioje kompanijoje.

Apie panašius sukčiavimo atvejus mirga skundai socialiniuose tinkluose – yra žmonių, anksčiau pasigedusių 3 tūkst. ar 5 tūkst. Lt.

Pinigai dingsta iš įvairių Lietuvoje veikiančių bankų.

Bijo pirkti internetu

Vainiui iš sąskaitos SEB banke maždaug prieš pusmetį dingo trys tūkstančiai litų. Taigi vaikino sąskaita praktiškai liko tuščia. Nors pinigai buvo grąžinti tik daugiau, nei po mėnesio, didelių nepatogumų tai Vainiui nesukėlė, nes pinigai dingo prieš pat algos mokėjimą.

Vainius pasakojo, kad pinigai iš sąskaitos dingo po to, kai vaikinas įsigijo prekių internetu: „Norėjau iš vienos svetainės, kurią rekomendavo draugas, įsigyti kelis DVD. Įsigijau „SEB Mastercard“ kortelę ir ja pasinaudojau po dienos ar dviejų. Po kelių dienų pastebėjau, kad sąskaitoje nieko neliko. (...) Pasirodo, sukčiai užleido tam tikrą programinę įrangą ant tos svetainės mokėjimo sistemos. Programa surinkdavo duomenis apie kortelę.“

Vainius dėl pinigų dingimo pareiškė pretenziją bankui, bankas pinigus maždaug po mėnesio grąžino. Tačiau dabar Vainius itin atsargiai vertina prekių įsigijimą internetu. Vaikinas atsidarė naują sąskaitą, nesusietą su jokiomis mokėjimo kortelėmis, kur laiko savo santaupas, o sąskaitoje, skirtoje vartojimui, turi nedaug lėšų.

Kreipsis į teisėsaugą

Banko „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius sakė, kad nukentėjusiųjų yra kelios dešimtys.

„Visiems jiems neteisėtai nuskaitytos lėšos artimiausiu metu bus atstatytos, tai yra – bus panaikintos neteisėto lėšų nuskaitymo rezervacijos sąskaitose ir grąžinti nurašyti pinigai. Bankas šiuo metu renka duomenis apie šį įvykį ir kreipsis į teisėsaugą dėl tyrimo“, – sakė S.Abraškevičius.

Jo teigimu, atvejų, kai piktavaliai, pasinaudoję svetimais duomenimis, bando neteisėtai pasisavinti pinigus, pasitaiko nepaisant visų saugumo priemonių.

„Bankas tokiais atvejais kompensuoja patirtus nuostolius, nes nėra prielaidų manyti, kad mokėjimo kortelės turėtojas neapdairiai elgėsi su savo mokėjimo kortele ar nesaugojo PIN kodo“, – sakė „Swedbank“ atstovas.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min