-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tris gyvybes nusinešusi avarija Marijampolėje: ar laiku atvyko greitoji pagalba?

Avarija Marijampolėje, kur Naujųjų metų naktį žuvo 3 žmonės ir dar 3 buvo sužeisti, nepaliko abejingų ir vėl sukėlė diskusijų dėl specialiųjų tarnybų reakcijos į iškvietimą. Medikai tvirtina, kad avarijų vietose esantiems žmonėms „per ilgai važiuojančios“ greitosios pojūtis yra natūralus, o šiuo atveju pajėgos buvo suvaldytos tinkamai ir sparčiai.
Tragiška avarija Marijampolėje
Tragiška avarija Marijampolėje / Įvykio liudininkės, asmeninio archyvo ir 15min nuotr.

Kraupios VW ir „Audi“ avarijos vietoje pirmosiomis minutėmis atsidūrusi ir su vyru į pagalbą nukentėjusiesiems puolusi liudytoja Inga G. suabejojo, ar medikai šiuo atveju dirbo operatyviai: esą pirmasis greitosios pagalbos ekipažas atvyko tik po 15 minučių, maža to, net ne iš tos pusės, kurioje yra GMP stotis.

Moteris netgi svarstė, kad galbūt berniukas, kurio gyvybė ligoninėje užgeso, būtų išgelbėtas, „jei ne BPC ilgi klausinėjimai ir greitosios labai ilgas važiavimas.“

15min nutarė minutės tikslumu išsiaiškinti, kaip į dramatiškiausią 2019-ųjų iškvietimą reagavo specialiosios tarnybos ir ar šiuo atveju bent viena prarasta akimirka galėjo būti lemtinga.

Marijampolės apskrities VPK nuotr./Įvykio vietoje
Marijampolės apskrities VPK nuotr./Įvykio vietoje

Pirminis skambutis apie įvykį numeriu 112 Bendrajame pagalbos centre (BPC) 3 val. 04 min. buvo gautas iš Marijampolės apskrities vyriausiojo policijos komisariato. Pirminį skambutį priėmė BPC Vilniaus skyriaus skambučių operatorius.

Pokalbis su policija truko 48 sekundes.

Anot BPC, nedelsiant buvo užpildyti ir 3 val. 06 min. perduoti pranešimai priešgaisrinėms gelbėjimo pajėgoms ir Greitajai medicinos pagalbai, t.y. pajėgas Marijampolėje koordinuojančiai GMP dispečerei Panevėžyje.

BPC Vilniaus skyriaus skambučių operatorius po to dar paskambino į Panevėžio GMP stotį, teiraudamasis, ar joje gautas ir matomas pranešimas. Panevėžio GMP stotis tiesiogiai su policija nebendravo.

„Mūsų duomenimis, pirmosios ugniagesių gelbėtojų pajėgos į įvykio vietą atvyko 3 val. 14 min., greitosios medicinos pagalbos – 3 val. 15 min.“, – 15min pranešė Vilma Juozevičiūtė, Bendrojo pagalbos centro atstovė viešiesiems ryšiams.

Įvykio liudininkės Aistės nuotr./Įvykio vietoje
Įvykio liudininkės Aistės nuotr./Įvykio vietoje

Iki atvykstant greitajai medicinos pagalbai, numeriu 112 buvo gauti dar du skambučiai dėl jos paskubinimo: 3 val. 10 min ir 3 val. 13 min.

Iki atvykstant greitajai medicinos pagalbai, numeriu 112 buvo gauti dar du skambučiai dėl jos paskubinimo.

Abu skambučiai buvo iš policijos. 3 val. 10 min. skambinta iš Marijampolės apskrities vyriausiojo policijos komisariato, o 3 val. 13 min. skambino nelaimės vietoje laukęs policijos patrulis. Skambučių iš įvykio liudininkų ar kitų asmenų nebuvo.

„Norime pastebėti, kad, gavus pranešimą apie kompleksinį įvykį, kai nelaimės vietoje reikia kelių pagalbos tarnybų, Bendrojo pagalbos centro operatoriai patys surenka ir perduoda informaciją greitosios medicinos pagalbos stočiai. Todėl į pranešimą reaguojama operatyviau (kviečiantis tik greitąją medicinos pagalbą, pranešėjas būna jungiamas pokalbiui su greitosios medicinos pagalbos stoties dispečeriais).

Pirmoji greitosios medicinos pagalbos brigada į įvykio vietą atvyko per 8 min. nuo jos aliarmavimo. Ji neprivalėjo atvykti iš greitosios medicinos pagalbos stoties pusės, nes galėjo gauti pranešimą būdama kelyje, t. y. vykdama iš kito iškvietimo. Be to, minėtu atveju medikai suteikti pagalbą sužeistiesiems galėjo tik po to, kai ugniagesiai gelbėtojai išvadavo juos iš sulamdyto automobilio“, – teigė BPC atstovė.

GPM stoties vadovė: „5, 7 minutės – ar čia daug?“

Asmeninio archyvo nuotr./Panevėžio miesto greitosios medicinos pagalbos stoties direktorė Rūta Ramoškienė.
Asmeninio archyvo nuotr./Panevėžio miesto greitosios medicinos pagalbos stoties direktorė Rūta Ramoškienė.

VšĮ Panevėžio miesto greitosios medicinos pagalbos stoties direktorė Rūta Ramoškienė sakė, kad avarijų ir kitų karštų įvykių epicentre atsidūrusių žmonių įspūdis apie „lėtą, per ilgai neatvažiuojančią“ greitąją yra tiesiog natūralus.

20 metų pati budinčiame ekipaže dirbusi medikė prasitarė, kad sykį ir pati buvo patekusi į eismo įvykį: „Tada ir mano pačios vienintelis klausimas buvo – kur ta greitoji?“

R.Ramoškienės duomenų bazėje taip pat yra detali informacija, kaip lemtingąją naktį buvo reaguojama į iškvietimą Marijampolėje. Duomenys iš esmės sutampa su tais, kuriuos 15min suteikė BPC.

GPM bazėje užfiksuota, kad pirmasis medikų ekipažas į iškvietimą startavo 3 val. 09 min., o 3 val. 15 min. jau buvo vietoje.

„Atvykimas į įvykio vietą – 6, 7 minutės. Paciento pristatymas į ligoninę – 5 minutės. Ar čia daug, jūs man pasakykit“, – retoriškai klausė Panevėžio greitosios pagalbos tarnybos vadovė. Ji kartojo, kad pagalba nukentėjusiems šiuo atveju buvo suteikta laiku. Tų, kieno gyvybės išsaugoti nepavyko, patirtos traumos buvo itin sunkios, kritinės.

„Visi matė, kokia košė buvo likusi iš automobilių. Jaunuolį atvežė į reanimaciją, reanimavo, bet... Ką tokiu atveju galėjo lemti minutė? Suprasčiau, jei vėluotume pusvalandį ar valandą – tuomet gal ir verta būtų svarstyti, kas būtų, jeigu būtų“, – R.Ramoškienė leido suprasti, kad šiuo atveju avarijos aukų likimas jau nebuvo gelbėtojų rankose.

Suprasti akimirksniu

  • Policijos departamento užfiksuotais pirminiais bylos duomenimis, 2019 m. sausio 1 d. apie 3 val. Marijampolėje, Šermukšnių g., susidūrė automobiliai „VW Golf“ ir „Audi A4“. Per eismo įvykį žuvo automobilio „VW Golf“ vairuotojas (g. 1978 m.) ir kartu važiavusi keleivė (g. 1980 m.) bei nukentėjo kartu važiavę trys nepilnamečiai, kurie dėl įvairių kūno sužalojimų pristatyti į ligoninę.
  • Vienas nepilnametis (g. 2002 m.) nuo gautų sužalojimų netrukus mirė.
  • Automobilio „Audi A4“ vairuotojas iš įvykio vietos pasišalino, tačiau buvo surastas laukuose ir pristatytas į ligoninę dėl sužalojimų, patirtų eismo įvykio metu.
  • Kariuomenės atstovai suskubo visuomenę informuoti, kad sausio 1-osios naktį skaudų eismo įvykį galimai sukėlęs asmuo yra Vytenio bendrosios paramos logistikos batalione (Marijampolė) tarnaujantis profesinės karo tarnybos vyresnysis eilinis, tarnybą pradėjęs 2016 m.
  • Štabo ir aprūpinimo kuopos Remonto būrio vyresniajam eiliniui nustatytas 1,26 promilės girtumas.
  • Marijampolės teismas trečiadienį mėnesiui leido suimti 28 metų karį, per avariją pražudžiusį sutuoktinių porą ir jų paauglį sūnų.

Skuba su saiku: „Miręs gelbėtojas – irgi blogai“

„Aišku, žmonės juk nesėdi visą laiką mašinoje – minutę užtrunka, kol į ją atsisėda. Bet patikėkite – mes skubame, kiek tik galime. Dirbame tam, kad žmonėms kažką gera padarytume. Ir šiuo atveju – vos gavę informaciją apie tokį įvykį lėkėm, skubėjom. Tai juodas humoras, bet sakoma, kad miręs gelbėtojas – irgi blogai“, – tai, kad skubėjimas į iškvietimą neturi būti beatodairiškas, pabrėžė R.Ramoškienė.

Dirbame tam, kad žmonėms kažką gera padarytume. Ir šiuo atveju – gavę informaciją apie tokį įvykį lėkėm, skubėjom.

GMP stoties vadovė argumentuotai atsakė ir į pastabą, kad pirmoji greitoji į Šermukšnių gatvę atvyko „ne iš tos pusės“: „Sistema automatiškai aliarmuoja arčiausiai esančią brigadą, kuri greičiausiai nuvyktų į tą iškvietimą. Šiuo atveju ekipažas išties atvažiavo ne iš stoties, nes kaip tik grįžinėjo iš ankstesnio iškvietimo.“

15min pašnekovė tikino, kad nėra jokios problemos dėl to, kad Marijampolėje esančios pajėgos koordinuojamos iš kito miesto, šiuo atveju – iš dispečerinės Panevėžyje.

„Yra tokia programinė įranga. Mes priimame pagalbos kvietimą ir iškart jį atiduodame tiesiai į greitosios pagalbos automobilius. Jiems į ekranus įkrenta ta pati informacija, kuri yra pas mus kompiuteriuose. Informacija įkrenta su įvykio koordinatėmis, ir jie automatiškai naviguojami. Tai kur čia gali būti problemos?“, – kalbėjo GMP stoties vadovė R.Ramoškienė.

Pašnekovė pridūrė, kad kai kuriems žmonėms iki šiol atrodo, kad dispečerinės dirba senoviniais metodais – pakelia ragelį, viską užsirašo, tada ragelį padeda ir toliau skambina, kad perduotų informaciją. Šiais laikais pirminė informacija iš vieno padalinio į kitą ima keliauti, pavyzdžiui, BPC operatorei net nebaigus pokalbio su pranešėju.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius