Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Utenos policijos vadas Vytautas Vaiškūnas gina savo pavaldinius dėl tragiškai pasibaigusios avarijos: „Jie nepersekiojo. Tik sekė“

Utenos policijos vadas Vytautas Vaiškūnas jaučia nuoskaudą, kad visuomenė kaltina jo pavaldinius dėl tragiškai pasibaigusios avarijos šeštadienio ryte. Vadas teigia, kad policijos ekipažas nepersekiojo ir nesivijo beprotišku greičiu lekiančio „Audi“. Tik sekė.
Vytautas Vaiškūnas
Vytautas Vaiškūnas

25-erių Mantas Šironas šeštadienio rytą neblaivus, bėgdamas nuo policijos, trenkėsi į taksi. Po smūgio žuvo taksi vairuotojas ir dvi keleivės. M.Širono vairuojamame automobilyje sužaloti keturi asmenys. Vairuotojas atsipirko sutrenkta galva.

Utenos apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininkas Vytautas Vaiškūnas teigia, kad teisinis situacijos apibūdinimas neatspindi realios situacijos. Jo teigimu, teisinė kalba nenusako beprasmybės, kuomet pilnas jaunų įgėrusių žmonių automobilis nestoja policijai ir trenkiasi į taksi – užmuša juo važiavusias keleives bei patį vairuotoją.

„Kaip yra normaliame pasaulyje? Svarbiausia – nežudyk. Nesuvokiama, kam yra duota speciali teisė rizikuoti kitų gyvybėmis“, – kalbėjo vadas, ieškodamas kuo tikslesnių žodžių.

Pareigūnai ne persekiojo, o tik sekė.

Policijos viršininkas teigia nesąs specialistas, tačiau iš patirties suvokia, kad „Audi A6 Avant“ greitis buvo didžiulis: „Tikrai ne 50 kilometrų per valandą. Po tokius jis pralėkė lyg pro stovinčius.“

V.Vaiškūnas gina savo pavaldinius, kuriuos visuomenė kaltina persekiojus bėgančius jaunuolius: „Pareigūnai ne persekiojo, o tik sekė.“

Viršininko teigimu, pareigūnai važiavo įsijungę violetinius švyturėlius ir judėjo 50 kilometrų per valandą greičiu.

„Jie suvokė, kad šeštadienis – gatvėje daug žmonių, todėl elgėsi saugiai ir pagal įstatymus. Jie nežinojo, kas sėdi automobilyje, todėl nerizikavo“, – tvirtino V.Vaiškūnas.

Ką jis galvojo? Nėra organo, kuris galvotų...

Vadas teigia, kad po tragiškos avarijos istorijoje kol kas naujų detalių nėra, tačiau žuvusiųjų artimieji po laidotuvių pradės reikšti ieškinius.

„Vairuotojas sulaikytas ir turi teisinę apsaugą. Kiti automobilio keleiviai – liudytojai. Vyksta tyrimas“, – teigė viršininkas.

V.Vaiškūnas negalėjo pasakyti nieko pateisinančio apie tris gyvybes pražudžiusio vairuotojo poelgį: „Ką jis galvojo? Nėra organo, kuris galvotų...“

Policija išplatino pranešimą apie policininkų veiksmus

Utenos policijos pirmadienį išplatintame pranešime teigiama, kad patrulių veiksmai šio įvykio metu atitiko visų teisės aktų reikalavimus, kuriais vadovaujasi pareigūnai. Patrulių veiklos instrukcija numato: „Jei transporto priemonės vairuotojas nepaklūsta reikalavimui ją sustabdyti, policijos patrulis privalo įjungęs mėlynos (mėlynos ir raudonos) spalvos švyturėlį (švyturėlius) ir specialiuosius garso signalus, persekioti nestojusią transporto priemonę tarnybine transporto priemone, stengtis neatsilikti ir nuolat informuoti budėtoją apie judėjimo kryptį.“

Policijos patrulis privalo, įjungęs švyturėlį ir specialiuosius garso signalus, persekioti nestojusią transporto priemonę.

Ta pati instrukcija numato ir galimybę, prireikus, vadovaujantis įstatymais, panaudoti fizinę prievartą arba šaunamąjį ginklą.

Policija atkreipia dėmesį, kad visame pasaulyje policija taiko analogiškas priemones, kadangi kol kas nėra sugalvota kitų, efektyvesnių priemonių užkirsti kelią daromam šiurkščiam pažeidimui bei nustatyti kitas svarbias aplinkybes (pvz., ar vairuotojas yra blaivus, ar neapsvaigęs nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų).

Utenos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Viešosios tvarkos skyriaus pareigūnai, persekiodami apie kilometrą „Audi A6 Avant“, atsižvelgdami į tai, kad yra šeštadienio rytas ir eismas miesto gatvėse intensyvesnis nei įprasta, ėmėsi eismo atsargumo priemonių vadovaudamiesi Patrulių veiklos instrukcija, kur numatyta, kad patruliai privalo „stengtis pasirinkti tokį tarnybinės transporto priemonės judėjimo greitį, kad būtų užtikrintas visų eismo dalyvių saugumas“. Po įvykio, peržiūrėjus bendros pajėgų valdymo sistemos duomenis, nustatyta, kad didžiausias patrulių greitis buvo 72 km/val., nuolat buvo palaikomas radijo ryšys su budėtojais, teikiant informaciją apie pažeidėjo judėjimo maršrutą.

Eismo įvykį sukėlęs vairuotojas yra žinomas policijai, anksčiau jau buvo netekęs teisės vairuoti (vairavo neblaivus) ir buvo įkliuvęs pareigūnams vairuodamas be teisių, įstatymų nustatyta tvarka jaunuolis šiuo metu teisę vairuoti transporto priemones turėjo. Sekmadienį avariją sukėlusiam vairuotojui pareikšti įtarimai pagal LR BK 281 str. 6 dalį (Kelių transporto eismo saugumo ar transporto priemonių eksploatavimo taisyklių pažeidimas), už tokią veiką jam gresia laisvės atėmimas nuo 3 iki 10 metų. „Audi“ vairuotojui kovo 31-ąją teismas skyrė kardomąją priemonę – suėmimą dviem mėnesiams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius