Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Amsterdame sudužęs Turkijos avialinijų lėktuvas neseniai buvo šiek tiek remontuotas (atnaujinta 20.20 val.)

Sudužęs lėktuvas
AFP/„Scanpix“ nuotr. / Sudužęs lėktuvas
Šaltinis: 15min
0
A A

Tyrėjai toliau bando nustatyti, kodėl trečiadienį netoli Amsterdamo oro uosto sudužo Turkijos oro linijų lėktuvas. Per incidentą žuvo devyni žmonės, 84 buvo sužeisti, rašo BBC.

Bendrovės „Turkish Airlines" lėktuvas iš Stambulo skristi į Amsterdamą pakilo su 127 keleiviais ir septyniais įgulos nariais. Lėktuvui nukritus, žuvo devyni žmonės. Penki iš jų – įgulos nariai, (tarp jų - trys lėktuvo pilotai) praneša Olandijos pareigūnai.

Žuvusiųjų giminės specialiu Turkijos oro linijų skirtu lėktuvu jau atskrido į Amsterdamą.

Tuo tarpu tyrėjai sako, kad lėktuvo Boeing 737-800 katastrofos priežastys dar nėra žinomos. Pareigūnai jau rado lėktuvo juodąsias dėžes. Skryžio duomenys ir garso įrašai perduoti ekspertams. Pranešama, kad juodosios dėžės bus tiriamos Paryžiuje.

Kol ekspertai nagrinėja juodųjų dėžių įrašus, žiniasklaida skelbia ištraukas iš kito pro šalį skridusio lėktuvo pilotų ir Amsterdamo oro uosto skrydžių kontrolės valdymo centro pokalbių.

Lėktuvo sudužimo priežastys neaiškios, tačiau kai kurie ekspertai kelia galimas katastrofos versijas. Žurnalo Jane's Defence Weekly aviacijos ekspertas Chrisas Yatesas teigia, kad viena iš nelaimės versijų gali būti ta, jog į orlaivio variklius pateko paukščių. Taip jau buvo visai neseniai nutikę Niujorke, kai lėktuvas buvo priverstas leistis į upę.

„Paukščiai lėktuvo kelyje – tai visada didelė problema. Kaip mes matėme Niujorke, paukščiai lėktuvo kelyje gali pasipainioti bet kuriuo momentu", – teigia C.Yatesas.

„Jei paukščių patenka į abu varikliu, jie (varikliai – red. past.) netenka traukos. Tuomet gali nutikti v baisiausių dalykų", – tvirtina ekspertas.

Amsterdamo oro uosto tarnybos atmetė galimybę, kad lėktuvas nukrito dėl prasto oro. Nyderlandų pareigūnai taip pat atmeta teroristų išpuolio galimybę.

Nukritęs laukuose už kelių kilometrų nuo oro uosto nusileidimo tako lėktuvas lūžo į tris dalis. Tačiau gaisras neįsiplieskė. Manoma, kad smūgį sušvelnino minkšta dirva, o gaisro išvengta dėl to, kad lėktuvo bakuose buvo likę nedaug kuro, varikliai po smūgio nuskriejo į šoną.

Nyderlandų skrydžių saugos ekspertai ketvirtadienį pavadino stebuklu faktą, jog tupiančiam Turkijos oro bendrovės „Turkish Airways“ laineriui nukritus netoli Amsterdamo oro uosto žuvo palyginti nedaug žmonių, o sudužusiame lėktuve darbavosi dešimtys tyrėjų.

Turkijos oro transporto bendrovė „Turkish Airlines“ ketvirtadienį pranešė, kad Amsterdame sudužęs lėktuvas, buvo prieš dvi dienas taisomas dėl gedimo.

Devynių žuvusių ir 86 sužeistų asmenų artimieji skubiai atvyko į Nyderlandus, o netoli Schipholio oro uoste esančiame lauke ekspertai aiškinosi šios avarijos priežastis.

„Tikras laužas, – Nyderlandų saugos tarybos atstovas spaudai Fredas Sandersas sakė naujienų agentūrai AFP. – Išties nuostabu, jog tiek daug žmonių sugebėjo išeiti laukan. Kai kas vadina tai stebuklu“.

Turkijos susisiekimo ministras Binali Yildirim taip pat vadino „stebuklu“ faktą, jog žuvo tiek mažai žmonių.

Amsterdame sudužęs Turkijos avialinijų lėktuvas neseniai buvo šiek tiek remontuotas

Turkijos oro transporto bendrovė „Turkish Airlines“ ketvirtadienį pranešė, kad Amsterdame sudužęs lėktuvas, buvo prieš dvi dienas taisomas dėl gedimo.

Lėktuvui „Boeing 737-800“ nebuvo leista skristi iš Madrido vasario 23 dieną, kai vairuodamas lėktuvą kilimo tako link pilotas pastebėjo, jog neveikia indikatorius, perspėjantis apie kritinių sistemų gedimą.

Vėliau lėktuvui buvo leista skristi, kai mechanikai pakeitė sugedusią detalę.

„Po to lėktuvas atliko aštuonis skrydžius, jokių problemų nebuvo“, – sakoma pranešime.

Taip pat nurodoma, kad spalio 28 dieną buvo pakeista detalė kairiajame Kriugerio priešsparnyje. Po to skraidyta sėkmingai. Priešsparniais reguliuojamas lėktuvo kilimo ir tūpimo greitis.

Spalio 22 ir vasario 19 dieną buvo atliktas planinis lėktuvo sistemų patikrinimas, pažymima pranešime.

Pasak „Turkish Airlines“, visi lėktuvo eksploatavimo ir taisymo darbai buvo atliekami laikantis gamintojo nurodymų bei nacionalinių ir tarptautinių oro transporto organizacijų standartų.

Lėktuvo avarijos aplinkybes tiria Nyderlandų skrydžių saugumo valdyba, skyrusi 40 tyrėjų, kuriems padeda policijos ir ekspertų komandos.

Vadinamosios lėktuvo juodosios dėžės išsiųstos tyrimui į Prancūziją.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min