-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Aptikta pirmoji tiesiogiai matoma kitos sistemos planeta

Penktadienį išplatintos pirmosios planetų, esančių už Saulės sistemos, nuotraukos. Naudodamiesi pažangiausiomis kosmoso technologijomis, NASA astronomai ir Lawrence Livermore nacionalinė laboratorija nufotografavo keturias naujai atrastas žvaigždžių sistemos planetas, esančias už Saulės sistemos, rašo CNN.
Aptikta pirmoji tiesiogiai matoma kitos sistemos planeta.
Aptikta pirmoji tiesiogiai matoma kitos sistemos planeta. / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Nuostabus jausmas žiūrėti į nuotrauką, kurioje užfiksuota ne viena, bet trys planetos“, – teigė Lawrence Livermore nacionalinės laboratorijos fizikas Bruce Macintoshas. – HR8799 sistemos atradimas yra kritinis žingsnis prieš atrandant kitą Žemę“.

Mokslininkas taip pat pažymėjo, kad nė vienoje iš planetų nėra sąlygų gyventi. Apie atradimus paskelbta žurnale „Science Express“.

Amerikiečių ir britų astronomų ir fizikų komanda, naudodamasi „Gemini North“ ir „Keck“ teleskopais Mauna Kea kalno viršūnėje Havajuose aptiko žvaigždę HR8799, o vėliau pastebėjo dar tris naujas žvaigždžių sistemos planetas.

Mokslininkų skaičiavimais, HR8799 yra 130 šviesmečių nuo Žemės, Pegaso žvaigždyne. Ši žvaigždė – apytikriai 1,5 karto didesnė už Saulę. Atskiros šios planetinės šeimos planetos yra 7–10 kartų didesnės už Jupiterį.

Pasak astronomų, žvaigždė yra per maža, kad ją būtų galima pastebėti plika akimi, tačiau ją greičiausiai galima pamatyti per mažus teleskopus ar žiūronus.

„Tai pirmasis kartas, kai pavyko užfiksuoti planetų šeimą, esančią netoli paprastos žvaigždės, už saulės sistemos“, – teigė astronomas Christianas Marois.

Tuo pat metu NASA astronomai, naudodamiesi kosminiu teleskopu, nufotografavo naują planetą „Fomalhaut b“, kuri, kaip manoma, yra maždaug tris kartus didesnė už Jupiterį.

Aplink Fomalhauto žvaigždę besisukanti planeta yra už 25 šviesmečių nuo Žemės. Šios planetos atradimas – itin džiuginantis įvykis mokslininkų bendruomenėje: pastarieji aplink Fomalhauto žvaigždę besisukančią planetą bandė aptikti aštuonerius metus.