Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Aviakatastrofos Rytuose: visas pasaulis skraido tais pačiais lėktuvais, tačiau genda jie tik šalyse be kultūros

„Piloto profesija – viena iš saugiausių“, – patikino Vilniaus Gedimino technikos universiteto Antano Gustaičio aviacijos instituto direktorius, profesorius Jonas Stankūnas. Pasak jo, nereikia panikuoti ir teigti, kad kasmet aviakatastrofų vis daugėja, nes tai – netiesa. 2011–2012 m. pasaulyje užfiksuota rekordiškai mažai nelaimingų atsitikimų ore.
Kazanėje sudužo keleivinis laineris „Boeing“
Kazanėje sudužo keleivinis laineris „Boeing“ / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Ukrainoje aviacijos mokslus baigęs pašnekovas laidoje „Ryto espresso“ tvirtino, kad Vakaruose aviakatastrofų skaičius pastaraisiais metais – rekordiškai mažas, tačiau Rytuose situacija yra visiškai kitokia.

VGTU nuotr./VGTU A.Gustaičio aviacijos instituto direktorius Jonas Stankūnas
VGTU nuotr./VGTU A.Gustaičio aviacijos instituto direktorius Jonas Stankūnas

„Dabar tai, kas vyksta pas mūsų Rytų kaimynus, akivaizdžiai eina į priešingą pusę, avarijos vis girdimos toje pusėje ir jos gana dažnos“, – teigė J. Stankūnas.

„Visas pasaulis skraido tais pačiais lėktuvais, tačiau jie genda tik tam tikrose šalyse. To priežastys gali būti kelios. Viena, kada suiro aeroflotas ( rusiškų avialinijų kompanija, – red. past.), kitos kompanijos gali būti nepajėgios arba nepakankamo lygio techniškai aptarnauti lėktuvus, palaikyti jų techninį lygį.  Ar stinga finansų, ar tai kvalifikacijos. Kitas dalykas – ne paslaptis, kad suirus sąjungai Rusija liko be pilotų mokyklų, jos buvo pakraščiuose – Ukrainoje ir kitur, todėl jie dabar jaučia kvalifikuotų pilotų stygių“, – dėstė pašnekovas.

Suirus Sovietų sąjungai Rusija liko be pilotų mokyklų. Jos buvo pakraščiuose – Ukrainoje ir kitur, todėl jie dabar jaučia kvalifikuotų pilotų stygių

Didelį avaringumą Rytuose lemia ir inžinerinis faktorius: ar personalas yra pakankamai kvalifikuotas reikiamai technikai aptarnauti.  J.Stankūnas taip pat pabrėžė, kad aviacijoje labai svarbi yra vairavimo kultūra, kultūrinis lygis.

„Mes galime tai pasakyti net savo pavyzdžiu. Lietuva turi tokius pat automobilius ir kelius kaip Europoje, bet avaringų skaičius yra labai didelis. Priežastis? Vairavimo kultūra“, – tikino profesorius.

J.Stankūno nuomone, labai svarbu, kad pilotas suvoktų, kaip valdo lėktuvą, o ne tik techniškai tai darytų, vadovaudamasis paviršiniais požymiais.

„Elementarių įgūdžių ore neužtenka“, – tvirtino J. Stankūnas. Jo teigimu, ore pilotas turi mažai galimybių pasisemti žinių, tad jis turi būti pasirengęs iš anksto.

Svarbiausiai reikalavimai, keliami pilotams – sveikata, profesinis tinkamumas pagal psichologinius ir fizinius duomenis, žinių gausa – pilotas turi žinoti ne mažiau kaip 90 proc. reikalaujamų standartų.

„Mūsų pilotais mes galime didžiuotis, net ir mūsų auklėtiniais. Neseniai ir spaudoje pasirodė straipsnis, kad lietuvių pilotai skraidys į patį sudėtingiausią pasaulio oro uostą. Visi tie šeši pilotai yra mūsų instituto auklėtiniai“, – pasidžiaugė aviacijos instituto direktorius.

Laida „Ryto espresso“ transliuojama darbo dienomis 6.05 val.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius