Dabar populiaru
Publikuota: 2020 sausio 16d. 19:00

Bangladešo teismas liepė suimti populiaraus nepriklausomo dienraščio redaktorių

Protestas Bangladeše
AFP/„Scanpix“ nuotr. / Protestas Bangladeše

Bangladešo teismas ketvirtadienį liepė suimti šalies gerbiamiausio nepriklausomo laikraščio redaktorių po to, kai per giminingo leidinio organizuotą renginį žuvo mokinys.

Dienraščio „Prothom Alo“ redaktorius Matiuras Rahmanas yra tiesmukas saviraiškos laisvės gynėjas šalyje, kur, kaip teigia žmogaus teisių organizacijos, nepriklausomiems balsams iškilo didžiulis suvaržymo pavojus.

Jam ir dar devyniems asmenims pareikšti kaltinimai dėl neatsargaus gyvybės atėmimo, lapkritį nuo elektros smūgio mirus 14-mečiui berniukui per žurnalo, kurį leidžia „Prothom Alo“ savininkas, organizuotą renginį.

Tarp kaltinamųjų yra ir Anisulas Hoque – žinomas romanistas ir bengalų kalba spausdinamo laikraščio redaktoriaus padėjėjas.

76 metų M.Rahmanui iškeltos mažiausiai 55 bylos dėl šmeižto ir tikinčiųjų jausmų įžeidimo, tačiau tai yra pirmasis atvejis, kai buvo išduotas jo arešto orderis.

Dešimtys tokių bylų yra dalis kelerius metus trunkančios platesnės organizuotos kampanijos prieš Bangladešo nepriklausomą žiniasklaidą, 2016 metais, kai jos buvo iškeltos, pareiškė Niujorke įsikūrusi žmogaus teisių organizacija „Human Rights Watch“.

Vėliau šalies saugumo agentūra, kaip įtariama, liepė stambiems reklamuotojams, įskaitant tarptautines bendroves, neskelbti reklamos dienraštyje, todėl leidinys neteko dešimčių milijonų dolerių pajamų.

M.Rahmano arešto nei jis pats, nei jo laikraštis kol kas nekomentavo.

Žmogaus teisių gynėjai kaltina ministrės pirmininkės Sheikh Hasinos vyriausybę kritikų tildymu įgyvendinant neseniai įsigaliojusius interneto įstatymus, dėl kurių, ekspertų nuomone, užsiimti tiriamąja žurnalistika bus iš esmės neįmanoma.

Trečiadienį paskelbtoje metinėje ataskaitoje „Human Rights Watch“ nurodė, kad žurnalistai, aktyvistai, studentai ir kiti kritikai griebėsi savicenzūros, nes bijo arešto, valdančiosios partijos šalininkų smurtinių išpuolių ar valdžios institucijų grasinimų.

Vyriausybė savo ruožtu suvaržė saviraiškos laisvę internete, pažymėjo organizacija.

Be to, pastaraisiais metais vyriausybė užblokavo dešimtis tinklalapių, įskaitant keletą žinomiausių naujienų portalų, tokių kaip „Al Jazeera“ angliškos versijos svetainė. Pastaroji buvo užblokuota dėl kritiškų straipsnių apie įtakingus Bangladešo ministrus.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiški patarimai

Skanumėlis
Skanumėlis

Sergu atsakingai

Sergu atsakingai

Video

00:16
00:05
21:34

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie 15min