Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Brangiausia visų laikų nuskendusio laivo iškėlimo operacija prasideda: ar pavyks atversti pilną brangenybių, toksišką „Costa Concordia“?

Costa Concordia
Scanpix / Postimees.ee / Costa Concordia
Šaltinis: 15min
0
A A

Pirmadienį, jei tik bus palankios oro sąlygos, ketinama pradėti brangiausią visų laikų nuskendusio kruizinio laivo – „Costa Concordia“ – ištraukimo operaciją. Manoma, kad ji kainuos 400 mln. dolerių ir nėra garantijų, kad laivą išgelbėti tikrai pavyks. Laivas veria 144 tūkst. tonų, jo ilgis – trys futbolo aikštės.

Gelbėjimo operacijos metu laivas, panaudojus specialų svertą, turi būti atverstas į horizontalią padėtį. Paprastai tokiu būdu gelbėjami mažesni laivai, tačiau yra buvę ir išimčių.

Rizikinga operacija

CBC primena, kad po Pearl Harboro atakos 1941 m. tokiu būdu mėginta išgelbėti kelis JAV karinius laivus. „USS Oklahoma“ išgelbėtas sėkmingai, o verčiant „USS Utah“ šis nuslydo išilgai jūros dugno ir operacija buvo nutraukta. Dabar laivo liekanos mėtosi Havajų pakrantėje.

Jei nepavyktų pasukti laivo kaip planuota, plano B nėra.

Iki šiol su dideliu kruiziniu laivu nebuvo atlikta nieko panašaus.

Gelbėjant „Costa Concordia“ hidrauliniai siurbliai trauks specialius kabelius, kurie pritvirtinti prie plieninių talpyklų, įmontuotų ant kairiojo laivo šono.

Ant laivo dugno įmontuotos vandens pripildytos talpyklos. Jos tai pat skirtos palengvinti laivo pasukimo operaciją.

Svarbiausia laivą pasukti taip, kad šis dar giliau nenugrimztų į jūros dugną. Ant laivo dugno pastatyta speciali platforma turėtų sumažinti šią riziką, tačiau nėra garantijų, kad laivas nuo jos nenuslys.

Palengvinti laivo pasukimą turėtų padėti ir prie dešinio laivo borto pritvirtinti kabeliai. Tačiau yra rizikos, kad, gelbėjant laivą, bus deformuotas jo korpusas ir „Costa Concordia“ skils į dalis arba vėl kris ant šono šalia Italijos Džilijo salos.

Be to, neaišku, kokia yra 20 mėnesių po vandeniu pragulėjusios laivo dalies būklė.

Jeigu operacija pavyks, dar 15 plieninių konteinerių bus pritvirtinta prie dešiniojo laivo šono, visai kaip ant kairiojo. Jie padės laivą išlaikyti reikiamoje padėtyje gabenant jį į Italijos uostą, kur šis vėliau turėtų būti sunaikintas.

Bus ieškoma ir žuvusių keleivių palaikų. Iš 32 po nelaimės dingusių žmonių, dviejų kūnai nebuvo surasti. Apvertus laivą pirmiausiai ketinama jį apieškoti ir rasti dingusias aukas.

„Toksiškas mišinys“

Ant Džilijo saloje nuskendusio laivo esantis užrašas „Costa Concordia“ jau beveik išbluko. Jūros dugne šalia laivo vis dar matyti gultai. Iš kai kurių net spėjo išaugti jūros dumbliai.

CNN žurnalistė Barbie Latza Nadeau po jūros dugną išsimėčiusias kėdes, peilius, lėkštes, batus ir čiužinius lygina su siurealistine scena iš fantastinio filmo apie povandeninį pasaulį.

Narai laivo viduje nebuvo beveik metus – tam jie neturėjo leidimo.

Ne tik todėl, kad „Costa Concordia“ bendrovė yra sulaukusi prašymų iš keleivių ar jų artimųjų grąžinti ten esančius daiktus. Laivas vis dar laikomas nusikaltimo vieta: 32 žmonės žuvo, o laivo kapitonui Francesco Schettino pareikšti kaltinimai dėl masinės žmogžudystės ir avarijos, per kurią 290 metrų laivas atsitrenkė į Džilijo salos uolas.

Netrukus po nelaimės šalia laivo nusileidę narai vaizdą apibūdino kaip „Toksišką mišinį“, kuriame pilna naftos, maisto likučių ir stalo įrankių. Kruiziniame laive buvo penki restoranai ir visi jie veikė, kai laivas pradėjo skęsti. Tuzinas virtuvių turėjo pakankamai maisto, kad savaitę išmaitintų 4 200 keleivių ir įgulą. Be to, kaip ir kituose laivuose, čia buvo pakankamai atsargų nenumatytiems atvejams. Visa tai nuskendo ir ėmė pūti.

VIDEO: „Costa Concordia“ po vandeniu

Laukia brangenybių

Gelbėjimo apsaugos vadas Rodolfas Raiteris pasakoja, kad plaukioti šalia nuskendusio laivo yra iššūkis narams: jie turi būti atsargūs ir saugotis peilių, užuolaidų ir kitų dalykų, kurie gali sukelti pavojų narų gyvybei. Žvejys iš Džilijo salos sako, kad po avarijos salos pakrantėje pasikeitė žuvys. Pasimaitinusios atliekomis iš laivo, jos tapo gerokai didesnės ir sunkiau pagaunamos.

Kiekviena iš kabinų turi užrakintus seifus, kuriuose pilna brangenybių

Laive taip pat pilna kėdžių ar didelių krištolo šviestuvų, kurie ką nors užkliudžius gali pakilti.

Vyresnysis keleivių salono tarnybos direktorius Manrico Giampedronis, vienas iš paskutinių išgelbėtų iš laivo, įstrigo laivo valgomajame, kai jo koją prispaudė krentantys baldai. Jam gyvam padėjo išlikti aplink jį praskriejantys maisto likučiai ir kofeino gėrimai. Po 32 valandų jį surado gelbėtojai.

Jei M.Giamperonis būtų užmigęs, jis būtų nuskendęs. Dėl nesusipratimų M.Giamperonis vėliau buvo apkaltintas netyčine žmogžudyste - kad neatliko savo pareigų ir nepadėjo gelbėti keleivių. Tačiau šis nesusipratimas išspręstas, kaltinimai panaikinti..

Laive dar daug brangenybių ir turto, kurį ketinama grąžinti savininkams. Kiekviena iš kabinų turi užrakintus seifus, kuriuose pilna brangenybių - pinigų ir papuošalų. Kajutėse taip pat pilna nešiojamų kompiuterių, išmaniųjų telefonų ir bagažo. Laivas nuskendo praėjus trims valandoms po to, kai išplaukė, taigi žmonės nepuolė išsikrauti daiktų, o nuskubėjo į restoranus pavalgyti ir pailsėti.

Tačiau, jei nepavyktų pasukti laivo kaip planuota, plano B nėra. Tuomet dalis turto greičiausiai išsimėtytų ant jūros dugno ir nepasiektų jų savininkų. Ir neaišku, ar pavyktų surasti dingusius be žinios keleivius.

Kol kas aišku viena – antro šanso išgelbėti laivą nebus.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min