Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Didžiosios Britanijos bulvarinis laikraštis galimai šnipinėjo žuvusių karių šeimas

Šnipinėjimas
AFP/„Scanpix“ nuotr. / Šnipinėjimas
Šaltinis: BNS
0
A A

Didžiąją Britaniją krečiantis skandalas dėl populiaraus sekmadieninio bulvarinio laikraščio vykdyto neteisėto mobiliųjų telefonų pokalbių klausymosi dar labiau pagilėjo ketvirtadienį, kai dienraštis „The Telegraph“ pranešė, jog šio šnipinėjimo taikiniu taip pat veikiausiai tapo žuvusių karių šeimos.

Pasak dienraščio, šio skandalo centre atsidūręs privatus tyrėjas Glennas Mulcaire'as turėjo asmeninių duomenų apie britų karių, kurie žuvo kaudamiesi Irake ir Afganistane, šeimas.

Verslo magnato Ruperto Murdocho valdoma žiniasklaidos įmonių grupė „News International“ pareiškė, jog būtų „itin sukrėsta“, jeigu paaiškėtų, jog pranešimai apie bulvarinio laikraščio „News of the World“ slapta skaitytas žinutes, kurios buvo siunčiamos žuvusių karių artimiesiems, yra tiesa.

Didžiosios Britanijos gynybos ministerija reikalauja paaiškinimų iš detektyvų, kurie anksčiau susisiekė su žuvusių karių šeimomis ir perspėjo jas apie tikėtiną šnipinėjimą, nurodė „The Telegraph“.

„Mums nederėtų komentuoti, kol vyksta tyrimas“, – trečiadienį pareiškė vienas Gynybos ministerijos atstovas.

R.Murdochas trečiadienį sakė, kad „News of the World“ galimai vykdytas nužudytų vaikų ir Londone 2005 metais įvykdytų sprogdinimų aukų artimųjų telefonų šnipinėjimas yra apgailėtinas ir nepriimtinas.

Pirmąkart komentuodamas šį skandalą Australijoje gimęs magnatas sakė, kad jo bendrovė „visapusiškai ir aktyviai bendradarbiaus su policija“.

Didžiosios Britanijos ministras pirmininkas Davidas Cameronas trečiadienį palaikė raginimus surengti viešą šių žiniasklaidai mestų kaltinimų tyrimą, tačiau sakė, kad policija pirmiausiai turėtų baigti tirti pranešimus apie „absoliučiai šlykščius“ veiksmus.

„News of the World“ iš skandalų dėl neteisėto pokalbių klausymosi neišbrenda nuo 2007 metų

Prieš neeilinį pasitarimą Bendruomenių Rūmuose D.Cameronas pareiškė: „Turime atlikti tyrimą, galbūt tyrimus, dėl to, kas nutiko.“

„Aiškiai pasakykime: mes nebekalbame apie politikus ir garsenybes – kalbame apie nužudymų aukas, potencialias teroristų aukas, kurių telefonai buvo šnipinėjami, – pridūrė premjeras. – Tai, kas įvyko, yra absoliučiai šlykštu.“

Tačiau D.Cameronas atmetė opozicinės Leiboristų partijos lyderio Edo Milibando raginimą nedelsiant pradėti viešą tyrimą, „nes negalima trikdyti policijos tyrimo“.

D.Cameronas taip pat atsisakė palaikyti E.Milibando raginimą atsistatydinti „News International“ generalinei direktorei Rebekah Brooks, kuri buvo „News of the World“ redaktorė 2002 metais, kai klostėsi šis nusikalstamas scenarijus.

Premjeras taip pat tvirtino, jog šis skandalas neturėtų paveikti sprendimo, kurį vyriausybė turėtų priimti artimiausiomis dienomis, ar R.Murdocho įmonių grupė gali toliau įgyvendinti prieštaringai vertinamą sandorį, pagal kurį ji perimtų visą palydovinės televizijos „BSkyB“ kontrolę.

„News of the World“ iš skandalų dėl neteisėto pokalbių klausymosi neišbrenda nuo 2007 metų, kai vienas redaktorius ir šiam laikraščiui dirbęs G.Mulcaire'as buvo nuteisti kalėti dėl tokios veiklos. Tuo tarpu policija šių metų sausį pradėjo tyrimą dėl naujų kaltinimų.

Anksčiau manyta, kad „News of the World“ sekė tik politikus ir garsenybes, tačiau šią savaitę paaiškėjo, jog bulvarinės žiniasklaidos taikiniu taip pat tapo per 2005 metų liepos 7 dieną įvykdytas atakas žuvusių žmonių šeimos.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min