Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Britų bulvarinė žiniasklaida galimai pasiklausė 2005 metų teroro išpuolių aukų artimųjų pokalbių telefonu

Rebekah Brooks, dabartinė „News International“ generalinė direktorė
AFP/„Scanpix“ nuotr. / Rebekah Brooks, dabartinė „News International“ generalinė direktorė
Šaltinis: BNS
0
A A

Didžiosios Britanijos žiniasklaidą krečiantis skandalas dėl vieno bulvarinio laikraščio vykdyto neteisėto telefoninių pokalbių pasiklausymo dar labiau paaštrėjo trečiadienį, pasigirdus kaltinimams, jog buvo klausomasi kelių nužudytų vaikų ir 2005 metais Londone įvykdytų sprogdinimų aukų artimųjų pokalbių.

Šie kaltinimai šalyje sukėlė didelį pasipiktinimą, o parlamentas skubiai paskelbė svarstysiantis sekmadieniais leidžiamo laikraščio „News of the World“, kuris priklauso magnato Ruperto Murdocho valdomai žiniasklaidos įmonių grupei „News International“, veiksmus.

Dėl šios skandalingos informacijos didelį spaudimą patiria du buvę šio bulvarinio laikraščio redaktoriai – Andy Coulsonas, kuris dar neseniai dirbo ministro pirmininko Davido Camerono komandoje, ir Rebekah Brooks, dabartinė „News International“ generalinė direktorė.

Klausėsi šeimų pokalbių

„News of the World“ iš skandalų dėl neteisėto pokalbių klausymosi neišbrenda nuo 2007 metų, kai šio laikraščio redaktorius Glennas Mulcaire'as buvo nuteistas kalėti dėl tokios veiklos. Tuo tarpu policija šių metų sausį pradėjo tyrimą dėl naujų kaltinimų.

Anksčiau manyta, kad „News of the World“ sekė tik politikus ir garsenybes, tačiau šią savaitę paaiškėjo, jog bulvarinės žiniasklaidos taikiniu taip pat buvo tapusios per 2005 metų liepos 7 dieną įvykdytas atakas žuvusių žmonių šeimos.

Mintis, jog kažkas galėjo to klausyti vien ieškodamas pigios antraštės, yra tiesiog siaubinga, – Grahamas FoulkesasGrahamas Foulkesas britų nacionaliniam transliuotojui BBC sakė manantis, kad jo telefoninių pokalbių galėjo būti klausomasi tą savaitę, kai jis laukė, kol bus patvirtinta, kad jo sūnus Davidas buvo tarp 52 žmonių, žuvusių per mirtininkų sprogdintojų išpuolius prieš Londono viešojo transporto sistemą.

„Mano žmona ir aš daug kur kreipėmės; mes kalbėjomės telefonu su draugais labai asmeniniame ir itin jausmingame kontekste. Mintis, jog kažkas galėjo to klausyti vien ieškodamas pigios antraštės, yra tiesiog siaubinga“, – piktinosi vyras.

Taip pat paaiškėjo, kad „News of the World“ tikriausiai klausėsi dviejų dešimtmečių mergaičių – Holly Wells ir Jessicos Chapman, kurios 2002 metais dingo Anglijos rytiniame Soamo mieste ir po kelių savaičių buvo rastos nužudytos – tėvų pokalbių.

Žurnalistas teisinasi, kad jautė spaudimą

Šis žinia buvo paskelbta po antradienį paviešintų įtarimų, jog laikraštis taip pat veikiausiai neteisėtai pasiklausė balso pašto įrašų paauglės Milly Dowler, kurios buvo pasigesta 2002 metais, mobiliajame telefone. Šios merginos palaikai buvo rasti tik praėjus pusmečiui po jos dingimo.

Kai balso pašto pranešimų saugykla persipildė, šnipinėjantys žurnalistai netgi ištrindavo senesnes žinutes, kad atsirastų vietos naujoms. Kaip praneša žiniasklaida, šie veiksmai taip pat trikdė policijos tyrimą, nes mergaitės artimieji ir pareigūnai klydo manydami, jog trinamos žinutės yra įrodymas, jog M.Dowler tebėra gyva.

D.Cameronas pareiškė, jog jeigu atskleisti faktai apie M.Dowler bylą yra teisingi, toks „News of the World“ elgesys yra „išties šiurpinantis“ ir „labai sukrečiantis“.

„News International“ generalinė direktorė R.Brooks savo darbuotojams išsiuntinėtame elektroniniame laiške taip pat pareiškė, jog „šlykštisi“ šiais veiksmais, kurie esantys „beveik per daug siaubingi, kad būtų galima patikėti“.

Šnipinėjantys žurnalistai netgi ištrindavo senesnes žinutes, kad atsirastų vietos naujomsJi pažadėjo, kad bus atliktas išsamus tyrimas, o prieš kaltuosius bus imtasi „griežčiausių įmanomų veiksmų“.

R.Brooks 2002 metais dirbo „News of the World“ redaktore, tačiau tvirtino, jog „nesuvokiama“, kad būtų galima teigti, esą ji leidusi šnipinėti M.Dowler telefonines žinutes.

Taip pat stiprėja spaudimas buvusiam „News of the World“ redaktoriui A.Coulsonui, kuris atsistatydino 2007 metais, kai buvo nuteistas G.Mulcaire'as. Tačiau jis nuolat tvirtino niekaip nenusikaltęs ir vėliau dirbo B.Camerono administracijoje komunikacijos direktoriumi.

Kita vertus, BBC trečiadienį pranešė, kad „News International“ policijai perdavė elektroninius laiškus, kurie esą rodo, jog A.Coulsonas leido mokėti neteisėtas premijas policijos pareigūnams už bendradarbiavimą su žiniasklaida.

Automobilių gamybos milžinė „Ford“ pareiškė nebeskelbsianti „News of the World“ savo reklamų. Jos pavyzdžiu ketina pasekti ir energetikos bendrovė „Npower“ bei Halifakso bankas.

G.Mullcaire'as antradienio vakarą paskelbtame pranešime atsiprašė dėl savo veiksmų, tačiau tvirtino, jog dirbdamas bulvariniame laikraštyje jutęs „nepaliaujamą spaudimą“ ir kad iš jo buvo „nuolat reikalaujama rezultatų“.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min