Tiesiogiai

Kandidatų spaudos konferencijos po pirmo Prezidento rinkimų turoKandidatų spaudos konferencijos po pirmo Prezidento rinkimų turo

„Costa Concordia“ ne vienintelis „Costa Cruises“ laivas, sukėlęs tragediją

„Costa Concordia“ tragedija šiemet sukėlė ant kojų visą pasaulį, tačiau tai nėra vienintelis italų įmonės „Costa Cruises“ laivas patyręs avariją ir pražudęs žmonių. Pernai vasario pabaigoje „Costa Cruises“ priklausantis kruizinis laivas „Costa Europe“ rėžėsi į Šarm el Šeicho uosto molą. Tuomet žuvo trys laivo įgulos nariai, dar keli turistai buvo sužeisti.
„Costa Europe“
„Costa Europe“ / Naurio Briedžio nuotr.

Šį įvykį puikiai atsimena pernai Egipto kurorte poilsiavęs Nauris Briedis. Pasak jo, ir tuomet būta kalbų, kad laivas avariją patyrė dėl kapitono ar vairininko kaltės.

„Tarp jūrininkų sklido dvi versijos. Viena jų ta, kad laivo kapitonas buvo girtas, antra – kad prie laivo vairo sėdėjęs vairininkas tiesiog užmigo“, – atsiminė vyras.

Pasak jo, absoliučiai neįtikima atrodo tik ta priežastis, kurią oficialiai pasauliui paskelbė „Costa Cruises“. Įmonė pareiškė, kad laivas į molą atsitrenkė dėl itin prastų oro sąlygų.

„Nors ir buvo naktis, ji buvo labai rami, matomumas buvo geras, bangavimo išvis nebūta, o laivas tiesiog visu greičiu įplaukė į uostą ir rėžėsi į molą“, – pasakojo N.Briedis.

Tai, kad avarija kilo dėl žmogaus kaltės tuomet žiniasklaidai teigė ir vienas neturėjęs leidimo kalbėti su spauda jūrininkas.

Naurio Briedžio nuotr./Costa Europe
Naurio Briedžio nuotr./„Costa Europe“

„Visa atsakomybė už tokią klaidą krinta kapitonui“, – tvirtino jis.

Pasak N.Briedžio, iš pradžių pasklido ir gandas, kad laivas, rėždamasis į molą suknežino ir nediduką žvejybinį laivelį, tačiau vėliau ši informacija buvo paneigta. Pranešta, kad žuvusieji buvęs ne žvejai, o trys įgulos nariai Brazilijos, Hondūro ir Indijos piliečiai.

Be jų, nukentėjo ir keturios laivu plaukusios poilsiautojos: trys Didžiosios Britanijos pilietės ir viena italė. Jos buvo nugabentos į vietos ligoninę, tačiau netrukus išleistos gydytis namuose.

Šalia į molą įsirėžusio kruizinio laivo buvęs lietuvis tvirtina: vaizdas buvo liūdnas.

„Tuo metu kaip tik plaukėme nardyti, todėl pavyko laivą apžiūrėti iš arčiau, nes šiaip žiūrovų neprileido“, – atsimena jis.

N.Briedis pasakoja, kad aplink laivą buvo kilusi panika. Keleiviai buvo skubomis sodinami į autobusus ir vežami į viešbučius ir į oro uostą, kur jiems buvo parūpinti bilietai namo. 

Panikos pėdsakus lietuvis jautė ir oro uoste, kai po kelių dienų, pasibaigus atostogoms, turėjo grįžti į Lietuvą.

„Beveik po savaitės oro uostas dar buvo perpildytas. Buvo tokių, kurie ten atrodė gyvenę tiesiog ant lagaminų“, – atsimena lietuvis.

Pats laivas „Costa Europa“ dar kuriam laikui liko Šarm el Šeicho uoste. Po smūgio į molą laivo korpuse žiojėjo 2 metrų skersmens skylė.

„Costa Europa“ 2010 metų vasarį plaukė iš Dubajaus į Savoną Italijoje. Kelionė turėjo trukti 18 dienų. Laive buvo 1437 keleiviai.

Naurio Briedžio nuotr./Costa Europe
Naurio Briedžio nuotr./„Costa Europe“

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius