Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Daugiau Britanijos laikraščių įtraukta į skandalą dėl telefoninio šnipinėjimo

Paskutinio laikraščio numerio išleidimas
„Scanpix“ nuotr. / Spaustuvė
Šaltinis: BNS
0
A A

Kaltinimai dėl Didžiosios Britanijos žurnalistų vykdyto telefoninio šnipinėjimo šiuo metu siejami ne vien su jau uždarytu laikraščiu „News of the World“, bet ir kitais bulvariniais leidiniais, o žiniasklaidos magnato Ruperto Murdocho sūnui Jamesui šeštadienį buvo stiprinamas spaudimas prisipažinti, kiek jis iš tikrųjų žinojo apie šį skandalą.

Laikraščių „Daily Mirror“ ir „Sunday Mirror“ – pagrindinių R.Murdocho Britanijoje leidžiamų bulvarinių leidinių varžovų – buvę žurnalistai teigė, jog neteisėtas balso pašto žinučių pasiklausymas taip pat buvo plačiai vykdomas ir jų darbovietėse.

Šis skandalas taip pat smarkiai supurtė Britanijos policiją ir netgi sukėlė pavojų ministrui pirmininkui Davidui Cameronui, tačiau iki šiol jis daugiausiai buvo siejamas su „News of the World“.

Šį populiariausią Britanijoje sekmadieninį laikraštį R.Murdochas uždarė liepos 7 dieną, reaguodamas į visuomenės pasipiktinimą.

Buvęs „Daily Mirror“ finansų naujienų žurnalistas Jamesas Hipwellas, 2005 metais nuteistas kalėti už tai, kad savo laikraštyje specialiai skelbdavo palankią informaciją apie bendroves, kurių akcijų jis buvo įsigijęs, teigė girdėjęs, kad telefoninis šnipinėjimas buvo plačiai naudojamas jo kolegų – ypač pramogų pasaulio naujienų skyriuje, šalia kurio jis anksčiau dirbo.

„Tiesiog žinote, ką veikia aplinkiniai žmonės, – 45 metų buvęs reporteris sakė dienraščiui “The Independent„. – Jie paskambindavo kokiai nors garsenybei vienu telefonu, o kai atsiliepdavo, padėdavo ragelį. Tuo metu kitas telefonas prisijungdavo prie jų (garsenybių) balso pašto, ir jie surinkdavo (specialų) kodą.“

„Dėl to būdavo daug džiūgavimo“, – pridūrė jis.

J.Hipwellas dirbo „Daily Mirror“ dvejus metus iki 2000-ųjų, kai šio dienraščio redaktorius buvo Piersas Morganas, dabar dirbantis pranešėju televizijoje CNN. J.Hipwellas buvo atleistas iš darbo dėl vadinamojo „Tikrų miestiečių“ skandalo.

P.Morganas, kuris anksčiau pats buvo „News of the World“ redaktorius, neigia ką nors žinojęs apie šio laikraščio vykdytą telefoninį šnipinėjimą.

Britų nacionalinis transliuotojas taip pat citavo vieną neįvardytą žurnalistą, dirbusį laikraštyje „Sunday Mirror“ praeitame dešimtmetyje. Jie teigė naujienų skyriuje susidurdavęs su telefoniniu šnipinėjimu.

Abu šiuos laikraščius leidžianti bendrovė „Trinity Mirror“, tvirtina, jog jos žurnalistai dirba laikydamiesi įstatymų ir Žiniasklaidos skundų komisijos etikos kodekso.

Bendrovę taip pat pareiškė, kad J.Hipwello mesti kaltinimai yra „visiškai nepagrįsti“.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min