Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Didžiojoje Britanijoje vystantis telefoninio šnipinėjimo skandalui kyla pavojus Ruperto Murdocho žiniasklaidos imperijai

Rupertas Murdochas
AFP/„Scanpix“ nuotr. / Rupertas Murdochas
Šaltinis: BNS
0
A A

Žiniasklaidos baronui Rupertui Murdochui, turėjusiam negailestingo verslininko, jaučiančio aistrą naujienoms, reputaciją, antradienį gali tekti atsakinėti į griežtus Didžiosios Britanijos įstatymų leidėjų klausimus dėl telefoninio šnipinėjimo skandalo, kuris šiam magnatui jau labai brangiai kainavo.

Pastaruoju metu R.Murdocho pasaulinę žiniasklaidos imperiją „News Corporation“ sukrėtimai drebino vienas po kito, Australijoje gimusiam verslininkui net teko uždaryti skandalo centre atsidūrusį bulvarinį laikraštį „News of the World“, kuris buvo populiariausias Britanijos sekmadieninių leidinių rinkoje.

Jam taip pat teko atsisakyti planų perimti visą palydovinės transliuotojos BSkyB kontrolę, o du artimiausi R.Murdocho patikėtiniai buvo priversti atsistatydinti.

Tuo tarpu Jungtinėse Valstijose keliami klausimai, ar „News of the World“ mėgino šnipinėti 2001 metų rugsėjo 11-osios teroro išpuolio aukų ir jų artimųjų telefoninius kontaktus, kai Australijoje smuko „News Corp.“ akcijų kaina.

Numatoma, kad R.Murdochas antradienį stos prieš Britanijos Bendruomenių rūmų įstatymų leidėjų komitetą, kuris aiškinsis, kodėl „News of the World“ šnipinėjo apie 4 000 asmenų – nuo garsenybių iki žmogžudysčių aukų – balso pašto pranešimus.

Prieš šį komitetą taip pat turėtų stoti „News Corp.“ laikraščių leidybos padalinio „News International“ direktorių valdybos pirmininkas R.Murdocho sūnus Jamesas ir didelį magnato pasitikėjimą įgijusį buvusi „News of the World“ redaktorė Rebekah Brooks.

Dėl šio skandalo suimta jau dešimt asmenų, įskaitant R.Brooks, o R.Murdochas ir jo ašaringas atsiprašymas „dėl rimtų nusižengimų“ tapo pagrindine britų laikraščių vedamųjų tema.

R.Murdochas jau atskrido į Londoną, akivaizdžiai mėgindamas asmeniškai malšinti šią audrą.

Laikraščiai spausdino nuotraukas, kuriose iš pažiūros susikrimtęs R.Murdochas buvo matomas susitinkantis su nužudytos paauglės Milly Dowler, kurios balso pašto žinutės buvo šnipinėjamos ir netgi trinamos, tėvais.

Kaip bendrovės įkūrėjas buvau sukrėstas, kai sužinojau, kas nutiko, ir atsiprašiau, tad neturiu ką daugiau pasakyti, – R.Murdochas„Kaip bendrovės įkūrėjas buvau sukrėstas, kai sužinojau, kas nutiko, ir atsiprašiau, tad neturiu ką daugiau pasakyti“, – R.Murdochas sakė žurnalistų miniai, o protestuotojai skandavo „Gėda!“

Šis verslininkas, kuris ir anksčiau buvo pakliuvęs į bėdą, be kita ko dėl suklastotų Vokietijos nacių lyderio Adolfo Hitlerio dienoraščių ir kovos su žiniasklaidos profsąjungomis, sakė dienraščiui „The Wall Street Journal“, kad naujausios krizės padaryta žala „tikrai nėra tokia, kurios nebūtų galima atitaisyti“.

Garsusis verslininkas, pradėjęs nuo vakarinio laikraščio Adelaidėje, sukūrė žiniasklaidos imperiją, kurios interesai išplitę visame pasaulyje – nuo Australijos iki Europos, JAV, Azijos ir Lotynų Amerikos.

Gimusio aristokratų šeimoje, kuriai vadovavo jo tėvas seras Keithas Murdochas, Ruperto nekenčia jo kritikai, kurie išjuokia jo politiškai konservatyvų dominavimą pasaulio naujienų rinkoje bei kaltina jį dėl jo bulvarinių leidinių ekscesų.

Tačiau jį garbina daugelis jo bendradarbių, gerbia ir oponentai. Jo karjerą apibūdina įsigijimas ir plėtra, ypatingas gebėjimas valdyti skolas, taip pat troškimas laimėti kovas.

Devintajame dešimtmetyje jis įnirtingai kovėsi už sprendimą perkelti savo laikraščius Britanijoje iš tradicinės vietos Londone, Flyt Stryto, į naują buveinę Vapinge, kur elektroninis spaudos būdas leido sumažinti personalą.

R.Murdochas nuolat keliauja po pasaulį, kad būtų kuo arčiau prie savo verslo objektų. Iš Britanijos jis perkėlė savo verslo objektus į Jungtines Amerikos Valstijas, kur drąsiai įsigijo naujų bendrovių ir 1985 metais natūralizavosi JAV piliečiu.

Iki 2010 metų „News Corp.“ turtas išaugo iki 57 mlrd. JAV dolerių o metinės pajamos iki 33 mlrd. dolerių – iš televizijos, knygų leidybos, laikraščių verslo, taip pat konservatyviųjų JAV žiniasklaidos priemonių kaip „Fox“ televizija ir „The Wall Street Journal“.

Triskart vedęs R.Murdochas niekada nebuvo pasitraukęs iš žiniasklaidos verslo, ir jis laikomas širdies gilumoje  žurnalistu, kuriam labiau patinka populiarūs bulvariniai leidiniai negu rimti laikraščiai.

Todėl sprendimas žmogaus, apie kurį sakoma, kad „naujienos yra jo gyslelė“, uždaryti 168 metus gyvavusį sekmadieninį „News of the World“ leidinį buvo visiškai netikėtas.

Įsigydamas šį laikraštį 1969 metais R.Murdochas užėmė tvirtą padėtį Didžiosios Britanijos rinkoje. Vėliau jis įsigijo „The Sun“, kurį pavertė populiariu bulvariniu leidiniu, kurio tiražas nepaprastai išaugo.

Vis didėjantis pelnas leido jam 1981 metais įsigyti „The Times“ ir „The Sunday Times“, abu – prestižiniai laikraščiai; tačiau šis įsigijimas buvo sutiktas stipriu dalies britų aukštuomenės pasipriešinimu.

Patvirtinus šį įsigijimą, R.Murdochas tapo galingiausiu Britanijoje žiniasklaidos priemonių savininku.

Jis neabejotinai yra garsiausias žiniasklaidos veikėjas ir savo gimtinėje. Australijoje 1964 metais R.Murdochas pradėjo leisti laikraštį „The Australian“, dabar jam priklauso apipe 20 laikraščių, keli tinklalapiai, kabelinės televizijos paslaugos.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min