Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Dingusio Malaizijos lėktuvo ieškantis Kinijos laivas užfiksavo signalą

Malaizijos lėktuvo paieškos Indijos vandenyne
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr. / Malaizijos lėktuvo paieškos Indijos vandenyne
Šaltinis: 15min.lt, BNS
0
A A

Dingusio oro bendrovės „Malaysia Airlines“ lėktuvo ieškantis Kinijos laivas šeštadienį pietinėje Indijos vandenyno dalyje užfiksavo signalą, skelbia BBC.

Ataujinta 19.54 val. Naujausiais duomenimis, signalą visgi skleidžia ne dingusio lėktuvo juodoji dėžė. Apie tai pranešė Kinijos naujienų agentūra „Xinhua“. „Signalas, kurį mes užfiksavome Indijos vandenyne, neatpažintas kaip priklausantis lėktuvo juodajai dėžei“, – agentūra cituoja paieškose dalyvaujantį specialistą. 

Kol kas nėra jokių įrodymų, kad jį tikrai skleidžia prieš keturias savaites pradingęs lėktuvas, tačiau tokių vilčių yra.

Jas sustiprina tai, kad signalo dažnis – 37.5 kHz per sekundę – sutampa su tuo, kurį anksčiau yra fiksavę skrydžių radarai.

Kinijos laivas tuos impulsus užfiksavo plaukiodamas regione, kurio koordinatės – apie 25 laipsniai pietų platumos ir 101 laipsnis rytų ilgumos, sakoma trumpame „Xinhua“ pranešime.

„Įtartinas impulsinis signalas, kurį priėmė „Haixun 01“, kol kas neatpažintas“, – sakoma Kinijos jūrų paieškų ir gelbėjimo centro pranešime, kuris buvo paskelbtas tos tarnybos oficialioje paskyroje viename socialiniame tinkle.

Įtartinas impulsinis signalas, kurį priėmė „Haixun 01“, kol kas neatpažintas

Kinijos televizija pranešė, kad kas sekundę besikartojantys signalai truko apie pusantros minutės.

Taip pat Kinijos žiniasklaida skelbia, kad Kinijos oro pajėgų lėktuvų pilotai netoli paieškų teritorijos – vandenyno vietoje nuo Perto nutolusioje apie 2,7 tūkst.kilometrų – pastebėjo plūduriūjančius baltos spalvos objektus.

Kinijos pareigūnai kol kas oficialiai apie fiksuotus signalus nekalba. Todėl amerikiečių žiniasklaida abejoja, ar žinia apie juos nėra tik keistas Kinijos bandymas pasipuikuoti savo turima technika.

CNN praneša, kad pranešimuose skelbiamas standartinis tokio tipo lėktuvų juodųjų dėžių skleidžiamas pavojaus signalo dažnis.

Tačiau ekspertai įspėja, kad tokį patį signalą gali skleisti ir kiti įrenginiai. Vandenynų tyrinėtojas Simonas Boxallas teigia, kad tokį pat signalą galėtų skleisti daugybė dalykų, todėl jis siūlo sulaukti bent menkiausių įrodymų  prieš darant išvadas, kad lėktuvas tikras rastas.

„Tai gali būti klaida, bet, jei bus patvirtinta, kad signalas to lėktuvo, tai galimybė rasti dingusį lėktuvą – ar bent jo juodąsias dėžes – išauga nuo vienos iš milijono iki beveik šimtaprocentės“, – sakė jis CNN.

Signalas aptiktas paieškų vadovams šeštadienį pradėjus iki šiol intensyviausią operaciją Indijos vandenyno pietinėje dalyje, tikintis aptikti lainerio juodąsias dėžes, kol dar neišsikrovė jų akumuliatoriai.

Paieškose šeštadienį apie 10 karinių lėktuvų, trys civiliniai orlaiviai ir 11 laivų naršo atokų 217 tūkst. kvadratinių kilometrų plotą už maždaug 1 700 kilometrų į šiaurės vakarus nuo Perto.

Tyrėjų nuomone, 239 žmones skraidinęs Malaizijos laineris, dingęs kovo 8 dieną pakeliui iš Kvala Lumpūro į Pekiną, nukrito į vandenyną kažkur toje zonoje.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min