Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Estijos užmojai pereiti prie elektra varomo visuomeninio transporto – sektinas pavyzdys, sako URM atstovas

Verslas Taline
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr. / Talinas
Šaltinis: BNS
0
A A

Užsienio reikalų ministerijos (URM) ambasadorius energetikos ir transporto politikos klausimams Vytautas Naudužas po Druskininkuose pasibaigusio Europos saugumo ir bendradarbiavimo organizacijos (ESBO) susitikimo apie aplinkai draugišką transportą sakė, kad Estijos ambicijos per dešimtmetį įsigyti 500 elektra varomų visuomeninių autobusų yra sektinas pavyzdys.

„Tai yra labai sektini ir skatinti pavyzdžiai, nes ką reiškia perėjimas prie alternatyvių kuro rūšių? Tai ne tik pigiau ar brangiau, ne tik priklausomybės nuo naftos mažėjimas, bet ir aplinkosauginių klausimų sprendimas“, – BNS antradienį sakė V.Naudužas.

Jo teigimu, konferencijoje, be kitų, teigiamai įvertinta ir iniciatyva steigti Rytų-Vakarų transporto koridoriaus (East-West Transport Corridor – EWTC) asociaciją, dėl kurios steigimo susitarimas praėjusią vasarą pasirašytas Vilniuje. Šiuo projektu siekiama sukurti tarptautinę transporto ir logistikos grandinę, jungiančią pietinės Švedijos, Danijos, Vokietijos, Lietuvos transporto centrus su Baltarusijos, Ukrainos, Rusijos ir Azijos transporto sistemomis.

Pasak ambasadoriaus, būtinybę kalbėti apie efektyvesnį susisiekimą mažiau teršiant gamtą pagrindžia ekspertų prognozės – esą iki 2050 metų pasaulyje bus apie 2,2 mlrd. automobilių, šiuo metu jų yra apie 800 milijonai.

„Prognozuojamas augimas – vos ne trys kartai. Jeigu mes paskaičiuotume, kiek dabar išmetama dujų, kiek žūsta žmonių, tai nieko nekeisdami ateityje turėtume katastrofinius padarinius. Tai reikia vienaip ar kitaip spręsti. Jeigu tada ir nebus pasibaigusi nafta ir pajudėtų visi tie automobiliai, būtų klaikus užterštumas“, – pažymėjo diplomatas.  Jeigu mes paskaičiuotume, kiek dabar išmetama dujų, kiek žūsta žmonių, tai nieko nekeisdami ateityje turėtume katastrofinius padarinius.

Kaip svarbesnius konferencijoje išsakytus siūlymus V.Naudužas išskyrė sumanymą rengti sąvadą apie gerą muitinių darbo praktiką, studiją apie tvarų transportą.

„Tai yra parengiamoji konferencija, kuri įsiklauso į įvairius pasiūlymus. O per Prahos forumą arba bus duota žalia šviesa ir priimtos rekomendacijos, arba ne“, – dėstė ambasadorius.

Druskininkuose pirmadienį ir antradienį vykusi konferencija yra 19-ojo ESBO Ekonomikos ir aplinkosaugos forumo antrasis parengiamasis susitikimas. Baigiamasis forumo susitikimas vyks Prahoje rugsėjo 14-16 dienomis.

Konferencijoje Druskininkuose tarptautinių organizacijų, verslo ir akademinės bendruomenės ekspertai, diplomatai diskutavo apie aplinkai draugiško transporto rūšių skatinimą ir jo efektyvumo didinimą tarptautiniu mastu. Pasak Užsienio reikalų ministerijos, susitikimas subūrė daugiau kaip 150 specialistų ir pareigūnų iš 56 ESBO šalių narių.

Susitikimą Druskininkuose rengė ESBO Ekonominės ir aplinkosaugos veiklos koordinatoriaus biuras kartu su ESBO pirmininkaujančia Lietuva.

Ekonomikos ir aplinkosaugos forumas yra pagrindinis kasmetinis ESBO veiklos ekonominio ir aplinkosaugos matmens susitikimas. Jo temą kasmet pasiūlo ESBO pirmininkaujanti šalis.

Forumo tikslas – suteikti politinį impulsą dialogui ekonomikos ir aplinkosaugos klausimais, susijusiais su saugumu, ir aptarti šių klausimų sprendimo būdus. Šių metų Ekonomikos ir aplinkosaugos forumo tema – „Bendrų veiksmų ir bendradarbiavimo skatinimas ESBO erdvėje tvarios energetikos plėtros ir transporto srityse“.  

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min