Dabar populiaru
Publikuota: 2020 vasario 10d. 14:21 , Atnaujinta: 2020 vasario 10d. 17:09

Filipinuose imtasi veiksmų svarbiausiam transliuotojui uždaryti

Rodrigo Duterte
„Scanpix“/AP nuotr. / Rodrigo Duterte

Filipinų vyriausybės teisininkai pirmadienį ėmėsi žingsnių atimti iš didžiausios šalyje žiniasklaidos grupės jos veiklos franšizę, o aktyvistai šiuos veiksmus vadina nauju spaudos laisvės puolimu valdant prezidentui Rodrigo Duterte.

R.Duterte ne kartą žadėjo sustabdyti ABS-CBN, kuri jo pyktį užsitraukė jam kylant į valdžią per 2016 prezidento rinkimų kampaniją, transliacijas.

Vyriausybės vyriausiojo teisininko pareiškime šalies aukščiausios instancijos teismui sakoma, kad ABS-CBN pažeidė savo 25 metų veiklos franšizės sąlygas.

„Norime nutraukti, kaip nustatėme, itin įžeidžiamą ABS-CBN praktiką“, – sakoma teisininko Jose Calidos pareiškime.

Į teismą kreiptasi tokiu metu, kai transliuotojas viešai ir privačiai stengiasi įtikinti įstatymų leidėjus pratęsti jo franšizę, kuri pasibaigs kovo 30 dieną.

Savo kadencijos pradžioje R.Duterte kaltino transliuotoją netransliavus jo 2016 metų rinkimų kampanijos reklamų ir nesugrąžinus pinigų, o vėliau ne kartą savo kalbose liejo ant jo pyktį.

ABS-CBN, kurio naujienų ir pramoginės laidos per internetą, televiziją ir radiją pasiekia dešimtis milijonų filipiniečių, sako nepadaręs nieko bloga.

„Mes nepažeidėme įstatymų. Ši byla atrodo kaip bandymas atimti iš filipiniečių ABS-CBN paslaugas“, – sakoma transliuotojo pareiškime.

„Verčiau parduočiau“

Advokatai sako, kad vyriausybės veiksmai yra dar vienas spaudos laisvės puolimas valdant R.Duterte, kuris taip pat yra susiginčijęs su vienu iš svarbiausių šalies laikraščių bei vienu portalu.

„Negalime leisti, kad vienas žmogus, nesvarbu, koks jis būtų galingas, kerštautų nepaisydamas konstitucijoje užtikrintų spaudos laisvių“, – pareiškė Filipinų nacionalinė žurnalistų sąjunga.

Žurnalistei Mariai Ressai gresia laisvės atėmimas byloje, kurią ji ir spaudos teisių gynėjai vadina kerštu už straipsnius jos interneto svetainėje „Rappler“.

Ši svetainė, kuri taip pat skelbė kritiškų straipsnių apie R.Duterte administraciją, irgi bando atremti vyriausybės pastangas ją uždaryti.

„Rappler“ ir ABS-CBN kaltinami pažeidę konstitucinį draudimą užsieniečiams būti žiniasklaidos priemonių savininkais. Ir svetainė, ir transliuotojas šiuos įtarimus atmeta.

Vyriausybės teisininkas taip pat apkaltino ABS-CBN tuo, kad jis be Kongreso pritarimo įkūrė mokamų peržiūrų kanalą ir išplėtė savo franšizę kitiems juridiniams asmenims.

Vienoje kalboje gruodžio mėnesį R.Duterte išjuokė šį tinklą ir patarė jo savininkams jį parduoti.

„ABS-CBN, jūsų kontraktas netrukus baigs galioti. Aš jūsų vietoje jį verčiau parduočiau, – sakė R.Duterte. – Aš užtikrinsiu, kad jūs amžinai prisimintumėte šį epizodą.“

R.Duterte atstovas Salvadoras Panelo sakė, kad prezidentas nedalyvavo teikiant pareiškimą teismui.

„Kongresas turi galią suteikti ar atnaujinti [kontraktą], o ne prezidentas“, – pridūrė jis.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

15min tema

Ypatingos

09:00
07:59

Esports namai

URBAN˙/

Metas ruošti automobilį

Parašykite atsiliepimą apie 15min