Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota: 2021 liepos 21d. 14:55

Honkongo transliuotojas uždraudė minėti Taivano vyriausybę

Taivano vėliava
ZUMAPRESS / Scanpix nuotr. / Taivano vėliava
Honkongo visuomeninis transliuotojas uždraudė savo darbuotojams vadinti Taivano lyderę prezidente ir minėti salos vyriausybę.

Naujosios gairės, kuriomis atkartojama Kinijos pagrindinės teritorijos dalies retorika, priimtos Pekinui transformuojant Honkongą pagal savo autoritarinį modelį, o vietos valdžiai verčiant miesto transliuotoją RTHK, kurį valdo viena vyriausybės agentūra, dariniu, labiau primenančiu itin cenzūruojamą Kinijos valstybinę žiniasklaidą.

Antradienį visiems darbuotojams nusiųstame memorandume, kurio tekstą gavo naujienų agentūra AFP, RTHK vadovybė išdėstė virtinę naujų taisyklių kaip dera kalbėti apie Taivaną.

Šią demokratiškai valdomą savarankišką demokratiją, turinčią 23 mln. gyventojų ir oficialiai vadinamą Kinijos Respublika, Kinija laiko savo teritorijos dalimi ir žada kada nors ją susigrąžinti, prireikus – jėga.

Memorandume sakoma, kad darbuotojams nuo šiol draudžiama bet kokiuose radijo, televizijos ir interneto pranešimuose vartoti tokius „nederamus“ terminus kaip „Taivano prezidentas“ ar „Taivano vyriausybė“.

„Netinkami terminai, tokie kaip „šalis“, „Kinijos Respublika“, negali būti vartojami kalbant apie Taivaną. Jokiomis aplinkybėmis Taivanas neturėtų būti vadinamas suverenia valstybe ar tokia laikomas“, – rašo RTHK vadovybė.

Prieš kelias dienas vienas garsus prokiniškas Honkongo politikas apkaltino transliuotoją pažeidžiant įstatymą Taivano apibūdinimais.

RTHK atsisakė paaiškinti, kodėl buvo nustatytos naujos taisyklės.

Daug tarptautinių žiniasklaidos priemonių, tarp jų AFP, turi stiliaus vadovus ir juose sakoma, kad Taivano nederėtų vadinti šalimi, nes didžioji dauguma valstybių jo tokia nepripažįsta.

„Scanpix“/AP nuotr./Taivano prezidentė Tsai Ing-wen
„Scanpix“/AP nuotr./Taivano prezidentė Tsai Ing-wen

Tačiau paprastai nedraudžiama kalbant apie Taivaną vartoti tokius žodžius kaip „Kinijos Respublika“, „prezidentas“ ar „vyriausybė“.

Kai kurios žiniasklaidos priemonės pradėjo vadinti Taivaną šalimi atsižvelgdamos į jo de facto suverenią teritoriją su nuosava renkama vadovybe, nuosava valiuta, sienomis ir kariuomene.

Kinijos valstybinė žiniasklaida labai stengiasi išvengti bet kokių Taivano paminėjimų, galinčių sukurti salos vyriausybei bent menkiausią teisėtumo įspūdį. Sala dažnai pavadinama „Kinijos Taivano regionu“, o jos prezidentė Tsai Ing-wen paprastai įvardijama „vadinamąja lydere“.

Pusiau autonominis Honkongas išlieka svarbus žiniasklaidos centras Azijoje; mieste regionines būstines turi daug tarptautinių leidinių. Tačiau 1997 metais sugrąžintas Kinijai, Honkongas nuolat smunka žemyn žiniasklaidos laisvės reitinguose.

Po didžiulių demokratijos šalininkų protestų, vykusių prieš dvejus metus, pradėta slopinimo kampanija daugelį verčia klausti, ar Honkongas gali išlikti spaudos centru.

Pagrindinėje Kinijos teritorijos dalyje galioja vienas labiausiai žiniasklaidą varžančių režimų pasaulyje.

Honkongo RTHK buvo kuriama pagal Didžiosios Britanijos valstybės finansuojamo, bet nepriklausomą redakciją turinčio transliuotojo BBC pavyzdį.

Valdžia RTHK ėmė transformuoti isteblišmento figūroms apkaltinus transliuotoją pernelyg didele simpatija miesto demokratijos judėjimui.

Daug aktualijų laidų buvo uždaryta, daug žurnalistų neteko darbo ar išėjo protestuodami dėl šių kaltinimų.

Praėjusią savaitę Honkongo žurnalistų asociacija paskelbė, kad miesto žiniasklaidos laisvė „yra žlugusi“.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Metas rinktis

Auk, Lietuva

Esports namai

Kiekvienas gali

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie 15min