-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Iš postų lekia vadovai

Prie žlugimo ribos atsidūrusios automobilių gamybos milžinės abiejose Atlanto pusėse atleidžia savo vadovus ir laukia daugiau valstybės paramos.
Darbo vieta
Darbo vieta / Photos.com

JAV prezidento Baracko Obamos administracijos paprašytas sutiko atsistatydinti „General Motors“ (GM) vadovas Rickas Wagoneras – tai buvo sąlyga suteikti valstybinę paramą finansinius sunkumus išgyvenančiai kompanijai. Savo vadovą pakeitė ir „PSA Peugeot-Citroen“, antra didžiausia Europos automobilių gamintoja.

Aukų dar bus

JAV valdžia stengiasi neleisti, kad tokios milžinės kaip GM ir „Chrysler“ galutinai sužlugtų. Pramonininkai teigia, jog parengta labai griežta šios pramonės šakos atgaivinimo programa, o prezidentas B.Obama vakar smulkiau išdėstė automobilių pramonės palaikymo planą. „Reikia imtis rimtų priemonių sprendžiant įsisenėjusias automobilių pramonės problemas. Norime, kad ji būtų sėkminga. Manome, jog galėsime to pasiekti“, – kalbėjo B.Obama, tačiau pridūrė, jog tai pareikalaus ir aukų: vadybininkų, darbininkų, akcininkų, kreditorių, tiekėjų, pardavėjų. Jie visi turi susirinkti prie derybų stalo ir sutarti, kad tik esminė restruktūrizacija padės rasti išeitį.

AFP/„Scanpix“ nuotr./B.Obama
AFP/„Scanpix“ nuotr./B.Obama

GM susidūrė su dideliais finansiniais sunkumais dėl smarkiai sumažėjusio pardavimo vidaus ir užsienio rinkose. Pernai kompanija gavo 13,4 mlrd. dolerių valstybinį kreditą. Šių lėšų, pasirodo, nepakako, kad GM galutinai nenuskęstų, tad vasarį ji paprašė valstybės dar 16,6 mlrd. dolerių.

GM nuostoliai pernai sumažėjo nuo 43,3 mlrd. dolerių 2007 metais iki 30,9 mlrd. dolerių. Ši viena didžiausių pasaulyje automobilių kompanijų buvo įsteigta 1908 metais ir dabar gamina lengvuosius ir sunkiuosius automobilius 34 pasaulio šalyse, o techninės priežiūros paslaugas teikia 140 šalių. Pagrindinė būstinė įsikūrusi Detroite (Mičiganas), kompanijoje iš viso dirba 244,5 tūkst. žmonių. Pernai koncernas pardavė 8,35 mln. automobilių „Buick“, „Cadillac“, „Chevrolet“, GMC, „GM Daewoo“, „Holden“, „Hummer“, „Opel“, „Pontiac“, „Saab“, „Saturn“, „Vauxhall“, „Wuling“. Didžiausia GM pardavimo rinka – JAV, po jos eina Kinija, Brazilija, Didžioji Britanija, Kanada, Rusija ir Vokietija.

Rezultatai neįtikino

Prancūzijos automobilių gamintoja „Peugeot Citroen“ taip pat atleido savo vadovą Christianą Streiffą ir į jo vietą pasodino plieno pramonės veteraną, bendros anglų ir olandų kompanijos „Corus“ vadovą Philippe'ą Variną. Jis perims vairą birželio 1 dieną, o iki tol laikinai vadovaus valdytojų tarybos narys Rolandas Vardanega. Kompanijos valdyba taip nusprendė atsižvelgdama į "didžiulius sunkumus, kuriuos šiuo metu patiria automobilių pramonė“.

„Peugeot“ stengiasi išgyventi recesijos sąlygomis, kai automobilių paklausą pakirto pasaulinė kreditų krizė ir sumažėjusi vartotojų perkamoji galia. Per pastaruosius 12 mėnesių kompanijos akcijų vertė nukrito bemaž 70 proc.

Maždaug trečdalis Paryžiuje įsikūrusios kompanijos priklauso Peugeot šeimai. Kaip ir visi kiti automobilių gamintojai, „Peugeot“ stengiasi išgyventi recesijos sąlygomis, kai automobilių paklausą pakirto pasaulinė kreditų krizė ir sumažėjusi vartotojų perkamoji galia. Per pastaruosius 12 mėnesių kompanijos akcijų vertė nukrito bemaž 70 proc., didžiulius sunkumus patiria ir jos tiekėjai. Pernai „Peugeot“ nuostoliai siekė 343 mln. eurų, nors 2007-aisiais ji turėjo 885 mln. eurų pelną. Šiemet prognozuojami dar didesni praradimai.

Vienas iš dešimties darbininkų Prancūzijoje triūsia automobilių pramonėje, ir prezidentas Nicolas Sarkozy aiškiai leido suprasti, jog neleis mašinų gamintojams žlugti. Vasarį vyriausybė suteikė 3 mlrd. eurų paramą "Peugeot", kad būtų išsaugotos prancūzų darbo vietos, tačiau vos po dviejų dienų kompanijos vadovas C.Streiffas pareiškė, kad šalyje bus sumažinta 3 tūkst. darbo vietų.

Dvejus metus vadovavęs C.Streiffas teigia, kad jo atleidimas jam nesuprantamas, nes 2007 metais pradėtas jo planas leido koncernui sutaupyti 2,4 mlrd. eurų per dvejus metus, keli nauji modeliai sulaukė sėkmės, be to, „Peugeot“ sustiprino savo pozicijas kaip ekologiška gamintoja.

Vis dėlto praėjusį mėnesį „Peugeot“ skolinimosi reitingas buvo sumažintas, kompanija įvertinta neigiamai, paskelbta, kad jos automobilių paklausa sumažėjo penktadaliu.

Nors laikoma nacionaline čempione, tik 40 proc. savo automobilių „Peugeot“ pagamina 5 gamyklose Prancūzijoje. Kompanija turi fabrikų Ispanijoje, Čekijoje, Slovakijoje, Italijoje ir Portugalijoje, be to, gamina automobilius ir ne Europoje: Turkijoje, Kinijoje, Argentinoje ir Brazilijoje. „PSA Peugeot Citroen“ 2007 metais visame pasaulyje dirbo 207 850 žmonių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius