Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Ispanijos lėktuvo pilotas „Air France“ lainerio katastrofos vietoje matė „ryškų blyksnį“ (atnaujinta 19.55 val.)

Paieškos komanda ieško dingusio lėktuvo.
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr. / Lainerio kabinoje
Šaltinis: 15min
0
A A

Paaiškėjo naujų „Air France“ lainerio katastrofos aplinkybių. Sudužusio lėktuvo „juodųjų dėžių“ ieškos „Titaniko“ tyrinėtojai.

Kaip praneša portalas newsru.com, remdamasis El Mundo, Ispanijos kompanijos „Air Comet“ keleivinio lėktuvo, skridusio iš Limos į Madridą, kapitonas sakė pastebėjęs „intensyvų baltos šviesos žybsnį“ toje vietoje, kur dingo Prancūzijos oro bendrovės „Air France“ 447-ojo reiso lėktuvas.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Paieškos komanda ieško dingusio lėktuvo.
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Paieškos komanda ieško dingusio lėktuvo.

Vos atskridęs į Madridą, orlaivio pilotas savo kompanijai pateikė detalią įvykio ataskaitą. Lainerio kapitono pranešimas buvo išsiųstas „Air France“, katastrofą patyrusį orlaivį pagaminusiai kompanijai „Airbus“ ir Ispanijos civilinės aviacijos valdybai.

„Staiga mes tolumoje pamatėme stiprų baltos šviesos žybsnį, kuris judėjo vertikaliai žemyn nukreipta trajektorija ir dingo per šešias sekundes“, – rašė kapitonas.

Pasak „El Mundo“, „Air Comet“ lėktuvo koordinatės tuo metu buvo 7 laipsniai šiaurės platumos ir 49 vakarų ilgumos, o „Air France“ laineris tikriausiai kirto pusiaują ties 30 laipsnių vakarų ilgumos dienovidiniu.

„Atsižvelgdamas į vietos ir laiko sutapimą, noriu atkreipti jūsų dėmesį į šiuos elementus, kurie galbūt bus naudingi nušviečiant faktus“, – rašė kapitonas.

Jo pateikta versija iš dalies paneigia jau anksčiau išdėtytus ekspertų argumentus, kad lėktuvas ne sprogo ar buvo susprogdintas, o tik suiro ore nuo perkrovų.

15min.lt jau rašė, kad, pasak „Air France“ kompanijos anonimo, lėktuvas negalėjo būti susprogdintas ir, ko gero, subyrėjo ore.

Papildyta 17.46 val. Atlanto vandenyne nuskendusio lainerio „Airbus A330-200“ „juodųjų dėžių“ paieškomis užsiims mažieji povandeniniai laivai ir robotas, kurie buvo panaudoti tyrinėjant „Titaniko“ liekanas. Apie tai ketvirtadienį pranešė naujienų agentūra „Associated Press“.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Mažasis povandeninis laivas „Nautile“
Mažasis povandeninis laivas „Nautile“

Prancūzijos tyrimų institutas „Ifremer“ į lėktuvo dingimo rajoną išsiuntė laivą „Pas Pourquoi“, gabenantį du povandeninius laivus „Nautile“, galinčius panirti į 6 tūkst. metrų gylį, ir nuotoliniu būdu valdomą robotą „Victor-6000“. Povandeniniai laivai „Nautile“ naudoti tyrinėjant transatlantinio lainerio „Titanikas“ liekanas 1987-aisiais, 1993-iaisiais, 1994-aisiais, 1996-aisiais ir 1998-aisiais.

„Pas Pourquoi“ į aviakatastrofos vietą turėtų atvykti per dešimt dienų. Avialainerio „juodosios dėžės“ signalus siųs dar apie mėnesį. Anksčiau katastrofos tyrėjai pareiškė, kad „juodųjų dėžių“ surasti greičiausiai nepavyks. „Airbus“ nuskendo pernelyg giliai. Be to, paieškoms trukdo labai sudėtingas dugno reljefas.

Papildyta 19.55 val. Bendrovė „Air France“ skrydžio AF 447 keleivių artimiesiems ketvirtadienį pasakė, kad jie turėtų atsisakyti vilties, jog kas nors liko gyvas. Tuo tarpu karo lėktuvais vis tebeieškoma lėktuvo nuolaužų, praneša BNS

„Air France“ generalinis direktorius Pierre'as-Henri Gourgeonas per privatų susitikimą su aukų artimaisiais pasakė, kad lėktuvas subyrėjo ore arba trenkdamasis į vandenį, ir kad gyvųjų nėra.

23 val. 14 min. gautas paskutinis pranešimas apie slėgio mažėjimą kabinoje ir visišką sistemos gedimą – tai jau katastrofiški reiškiniai lėktuve, kuris matyt jau krito stačiai žemyn vandenyno link.Tyrėjai šiuo metu daugiausia remiasi lėktuvo automatiškai siųstais pranešimais, kad atkurtų, kas atsitiko reaktyviniam lėktuvui, skrendančiam per audrą su perkūnija. Visa virtinė pranešimų verčia spėti, kad lėktuvas į dalis subyrėjo ore, sakė vienas aviacijos katastrofų tyrėjas, prašęs neskelbti jo pavardės, nes jis nesąs įgaliotas viešai kalbėti apie šią nelaimę.

Prancūzijos ir Brazilijos pareigūnai jau aprašė lėktuvo siųstus pranešimus, kuriuos išspausdino trečiadienį Brazilijos laikraštis „O Estado de S. Paulo“.

23 val. vietos laiku pilotas išsiuntė signalą, kad lėktuvas skrenda per didžiulius juodus kamuolinius lietaus debesis, įelektrintus, su stipriais vėjais ir žaibais.

23 val. 10 min. pasipylė virtinė automatinių pranešimų apie sutrikimus: išsijungė autopilotas, pažeistas stabilizavimo valdymas, sugedo skrydžio sistemos.

23 val. 13 min. pranešama apie dar kitus sutrikimus – nebeveikia sistema, kontroliuojanti greitį, aukštį ir kryptį. Sugedo pagrindinis skrydžio kompiuteris.

23 val. 14 min. gautas paskutinis pranešimas apie slėgio mažėjimą kabinoje ir visišką sistemos gedimą – tai jau katastrofiški reiškiniai lėktuve, kuris matyt jau krito stačiai žemyn vandenyno link.

„Visiškai aišku, kad tūpimo nebuvo. Nebuvo galimybės išleisti avarinius trapus“, – sakė Denoix de Saint-Marcas, vadovaujantis 1989 metais Libijos teroristų numušto lėktuvo – UTA 772 – aukų artimųjų sąjungai.

Neradus gyvųjų, šis „Air France“ lėktuvo 447 skrydis tampa daugiausia aukų nusinešusia šios bendrovės lėktuvo avarija bei didžiausia pasaulyje komercinio oro transporto nelaime nuo 2001 metų.

Pasak JAV lakūno ir aviacijos eksperto Patricko Smitho, šių pranešimų seka parodo, jog dingo elektra, tikriausiai nuo labai stiprios elektros iškrovos – žaibo.

„Kas man labiausiai krito į akis – pranešimas apie pirminių ir atsarginių prietaisų gedimą, – pažymėjo jis. – Tai reiškia, kad tokiu atveju lėktuvas tampa nebegalintis skristi. Jeigu jis tapo nebevaldomas, ir ėmė spirale kristi į vadinamąją audros akį, lėktuvas turėtų pradėti irti, iš pradžių atsiskirtų varikliai, sparnai, pradėtų byrėti į dalis kabina“, – P.Smithą cituoja BNS.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min